دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟-seroundtable | سئو

الان خدمت شما این دو مزیت رو عرض میکنم تا خودتون ملاحظه کنید. حالا خودتون میتونید قیمت ربات سئوی ما رو با روشهایی دیگه ای که ذکر کردیم مقایسه بکنید و قیمت ها رو بسنجید. بله وجود این فایل برای سئو بسیار مهم است و اگر آن را ندارید باید ایجاد کنید. درود بر شما، این فایل توسط افزونه های سئو مثل یوآست ساخته می شود. سوالی که شاید برای شما هم پیش بیاید این است که این فایل در کجا قرار دارد. یا بهتر است بگوییم در کجا باید بدنبال این فایل بگردیم؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است.

  • به طور خلاصه، فرض کنید که یک قطعه از محتوا را با استفاده از iframe جاسازی کرده ایم.
  • در همین حال یک ربات کراولر موتورهای جست‌وجو، پس از ورود به سایت و قبل از Spidering، به دنبال فایل Robot.txt سایت می‌گردد.
  • در ادامه ی مقاله نحوه ساخت فایل ربات را با دستورات آن آورده ایم.
  • برای ربات ها، عامل کاربر (از لحاظ نظری) به مدیران وب سایت کمک می‌کند تا بدانند چه نوع ربات هایی در سایت خزیده‌اند.

هفته اول تعداد بازدید سایت عالی بود ولی بصورت ناگهانی افت کرد و الان به صفر رسیده. تم رو عوض کردم و در گوگل وبمستر هم سایت رو ثبت کردم اما افزونه یوست هنوز پیغام میده که سایتتون ایندکس نمیشه.در سایت وبمستر تولز هم برای نقشه ی سایت ارور میده! با ابزار انلاین که فایل robots.txt رو چک کردم میگفت وجود نداره اما از طریقی که شما اموزش دادید فایلی رو اورد که اصلا دستوراتش فرق میکنند. ربات‌های موتور جستجوی گوگل مهم‌ترین ربات‌هایی هستند که در اینترنت می‌چرخند. این ربات‌ها هر روز چندین بار صفحه‌های سایت شما را بررسی می‌کنند. اگر وبسایت بزرگی داشته باشید، امکان دارد ربات‌های گوگل تا چند ده هزار بار در روز صفحه‌های سایت را بررسی کنند.

کارشاس یوآست می گوید، ما حتی دایرکتوری wp-admin را هم بلاک نمی کنیم. شما میتوانید آپدیت‌های ربات افزایش ورودی گوگل ما را در سال اول پس از خرید به صورت کاملاً رایگان از پنل خود دریافت کنید اما برای دریافت آپدیت و پشتیبانی در سال‌های بعدی نیاز به تمدید سالانه محصول دارید. تمدید سالانه ارزان است و فقط با پرداخت 20% قیمت (به روز) پکیج انجام خواهد شد. دریافت مبلغ برای تمدید آپدیت های سالانه، تضمینی است بر اینکه ربات افزایش ورودی گوگل دائماً مورد رسیدگی ما قرار میگیرد، آپدیت میشود و هرگز از کار نمی‌افتد.

آشنایی با ربات‌های گوگل

بعد از خواندن این مقاله می‌توانید هر نوع رباتی را فقط با دانستن نامش محدود و کنترل کنید. ربات‌ها در واقع نرم‌افزارهایی هستند که به صورت خودکار صفحه‌های مختلف را باز و بررسی می‌کنند. عدم تنظیم صحیح این فایل سبب می‌شود تا وضعیت سئو سایت در گوگل آسیب زیادی را تجربه کند. این ربات با کلیک بر روی لینک شما در جاهایی که بک لینک گرفته اید باعث میشود بک لینک شما سریع تر توسط گوگل ایندکس شود.

آموزش HTML 5

مثلا قالب flatsome وردپرس که یک قالب معروف است، در زمان طراحی در حدود 30 محصول، 30 برگه و چند مقاله غیر مرتبط و به زبان انگلیسی را به سایت شما اضافه میکند. موتورهای جست‌وجو برای خزیدن در سایت‌ها لینک‌ها را دنبال می‌کنند و از این سایت به سایت‌های دیگر می‌روند تا میلیاردها صفحه و لینک‎‌های دیگر را کشف کنند. برخی این حرکت موتورهای جست‌وجو را به عنکبوت نسبت داده‌اند و نامش را گذاشته‌اند.

توصیه می کنیم از فرمتی که معرفی شده برای بهینه سازی فایل Robot.txt استفاده کنید. از طرف دیگر توجه داشته باشید که این فایل یکی از مهم ترین نقاط اتصال شما با موتورهای جستجو است. در واقع زبانی است که با ربات های خزنده ی سرچ انجین ها در مورد سایتتان گفت و گو می کنید.

وقتی ربات‌ها می‌خواهند صفحه‌هایی از سایت را بررسی کنند، اول فایل Robots.txt را می‌خوانند. در این فایل با چند دستور ساده مشخص می‌کنیم که ربات اجازه بررسی کدام صفحه‌ها را دارد و کدام صفحه‌ها را نباید بررسی کند. گاهی اوقات به جای فهرست کردن همه فایل‌ها به صورت جداگانه، مسدود کردن چندین صفحه به طور همزمان کارآمدتر است. اگر همه آنها در یک بخش از وب سایت باشند، یک فایل robots.txt می‌تواند دایرکتوری حاوی آنها را مسدود کند.