دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt چیست به همراه تگ ربات های جدید گوگل 2022-seroundtable | سئو

فایل ربات robots.txt حاوی دستورالعمل‌هایی است که برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند اجازه دسترسی به کدام بخش‌های وبسایت را دارند و دسترسی به کدام بخش‌ها برای آن‌ها مجاز نیست. اغلب موتورهای جستجوی شناخته‌شده نظیر گوگل، بینگ و یاهو از فایل ربات پشتیبانی می‌کنند و محتویات موجود در آن را بررسی می‌کنند. مطالعه این راهنما به شما در مورد فایل robots.txt سایت و نحوه ساخت فایل ربات سایت و اهمیت آن در سئو اطلاعات زیادی خواهد داد. با مطالعه این مقاله شما می‌توانید فایل robots.txt سایت خود را ایجاد و بررسی کنید و مطابق با ساختار سایتتان اصلاح کنید. این بدان معنی است که آنها تعداد مشخص و محدودی از صفحات را در یک جلسه، خزش و ایندکس می کنند. اگر آنها در آن جلسه خزیدن در تمام صفحات سایت شما را به پایان نرسانند، دوباره برمی گردند و در جلسه بعدی خزیدن را از سر می گیرند.

  • با این کار، موتورهای جستجو وقت بیشتری برای ایندکس صفحات مفید و ضروری شما دارند.
  • نرم افزارکاربردی ومفیدیه،شخصاخیلی ازش راضی به جرات میتونم بگم ازبهترین نرم افزار های ارسال پیام انبوه و تبلیغ درتلگرام هست..
  • در نهایت همینطور که سئو سایتتون رشد میکنه کلمات کلیدی بهتر و قوی تری مد نظر قرار بدین و تعداد جست و جو های روزانه رو بیشتر بکنید.
  • برای این کار کافیست پس از ویرایش متن، روی دکمه Submit کلیک کنید تا به بخش بعدی بروید.
  • طراحی سایت انتشارات برای ناشران و موسسات فعال در زمینه‌ی نشر کتاب اهمیت بسیاری پیدا کرده است.
  • همچنین به کمک فایل ربات تی ایکس تی امکان مدیریت منابعی مانند پنهای باند، قدرت پردازش در سرور نیز در اختیار شما قرار می گیرد.

بعد با allow , disallow می گویی که به چی دسترسی داشته باشی و به چی دسترسی نداشته باشی. از نظر فنی می توانید فایل robots.txt خود را در هر دایرکتوری اصلی سایت خود قرار دهید. اگر برای ایندکس کردن تمام صفحات خود با مشکل مواجه هستید، ممکن است با مشکل بودجه crawl مواجه شوید. با مسدود کردن صفحات بی‌اهمیت با robots.txt، گوگل بات می‌تواند بیشتر بودجه خزشِ شما را صرف صفحاتی کند که واقعاً مهم هستند. یکی از تکنیک هایی که در سئو مورد استفاده قرار می گیرد، URL Cloacking نام دارد که برای پنهان کردن آدرس صفحات از دید موتور های جستجو و کاربران کاربرد دارد.

دقت داشته باشید که اگر این فایل در هاست شما موجود نبود می توانید خودتان آن را ایجاد کنید. تشکر میکنم از شماوتیم بزرگتون وخداوقت میگم به خاطرپشتیبانی عالیتون محصول نرم افزارسئو تون خیلی بهم کمک کرد و خیلی راضی هستم… پشتیبانی وسرعت پاسخگویی فوق العادست.ازتیم کاربرمجازی نهایت تشکررادارم.همینطورکلیه رباتهاکارایی خیلی خوبی دارندوباعث صرفه…

دستور Allow دقیقا برعکس دستور Disallow عمل می کند؛ این دستور به ربات های موتور جستجوی گوگل اجازه ایندکس کردن را می دهد. User-agent ربات‌های خزنده به ادمین‌های سایت کمک می‌کنند تا انواع ربات‌های خزنده در حال بررسی سایت را بشناسند. در فایل robots.txt شما قادر خواهید بود تا برای ربات‌های مختلف، دستورالعمل‌های مختلفی صادر کنید. برای ساخت فایل robots.txt در وردپرس ابتدا وارد هاست سایتتان بشوید؛ سپس از آنجا روی گزینه File Manager کلیک کنید تا بتوانید فایل ها مختلف موجود در سایتتان را مشاهده کنید. همچنین به کمک این ابزار می توانید محتویات فایل robots.txt را تغییر بدهید.

چطور از گوگل بخواهیم صفحه‌ای را در نتایج جستجو نمایش ندهد؟

اجازه دهید برای درک آسان‌تر فایل Robots.txt از یک مثال ساده شروع کنیم. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent نمی‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. من سئو کارم …اولش فکر میکردم کلک پوله…..ولی با مشورت با آقای تعالی این ربات رو خریدم …میشه از 20 بهش 18 داد…. این یکی از بهترین برنامه ها و پرکاربر ترین برنامه هایی هست که تا الان باهاش کار کردم و تیم پشتیبانی بسیار قوی من رو حمایت کردند همینجا از تمام تیم تشکر میکنم. محصولی که خریداری میکنید؛ بصورت یک پکیج بوده و فایلها و ربات های متعددی در آن قرار دارد.

اما ربات موتور جستجو با مشاهده یک صفحه جدید در یک سایت یا یک سایت کاملا جدید که پیش از این مشاهده نکرده است، فایل Robots.txt را بررسی می‌کند تا از وضعیت مجوز برای بررسی و فهرست کردن صفحه یا سایت جدید را اطلاع یابد. فایل Robots.txt یک فایل متنی ساده (با پسوند txt) است که توسط موتورهای جستجو و برخی سیستم‌های دیگر خوانده می‌شود و نام دیگر آن «Robots Exclusion Protocol» به معنی پروتکل حذف ربات‌ها است. این فایل حاصل یک اجماع بین توسعه دهندگان موتورهای جستجو در روزهای ابتدایی بوجود آمدن اینترنت است ولی همچنان اغلب موتورهای جستجو بدان پایبند هستند.

User-agent در اینجا به معنی دسترسی کامل به خزنده ها می باشد. در ادامه disallow به معنای این است که مسیر ذکر شده را دنبال نکند و اجازه ای برای خزیدن نداشته باشد. در نهایت قسمت allow هم قسمتی است که اجازه می دهد خزنده ها آن ها را دنبال کنند. در قسمت سایت مپ هم می توانید آدرس سایت مپ خود را وارد کنید. اگر گوگل عمل رباتیک را جریمه کند خیلی از افراد میتوانند بر روی سایت رقیب خود حرکات رباتیک پیاده‌سازی کنند و آنها را به زیر بکشانند! چنین چیزی باعث میشود گوگل نتواند جریمه‌ای برای اعمال رباتیک در نظر بگیرد.

۷ راه حل ساده برای رفع خطای داخلی سرور (۵۰۰ Internal Server Error)

مثل تصویر زیر که در آن اجازه دسترسی به پوشه‌ای به نام photos و اجازه دسترسی به صفحه‌ای به نام files.html را ندادیم. فرض کنید اولین بار برای انجام یک کار اداری وارد سازمان بزرگی می‌شوید؛ هیچ جایی را هم نمی‌شناسید. مدیران این سازمان هم چون می‌دانند مراجعه کننده‌ها همه‌جا را نمی‌شناسند، پس کنار در ورودی یک باجه اطلاعات درست کرده‌اند و یک یا چند نفر را مسئول راهنمایی و نگهبانی گذاشته‌اند. اگر این افراد راهنما و نگهبان نباشند، کل سازمان دچار هرج و مرج می‌شود. هرکسی برای انجام کارهایش راهروها را بالا و پایین می‌‌کند و کارمندان هم نمی‌توانند کارها را به درستی انجام دهند. سلام من همیشه اولش در آپلود فایل robots.txt به مشکل میخورم .

آموزش سئو سایت خبری با 11 تکنیک مهم

دسترسی ربات‌های موتورهای جستجو را به بخش‌های مختلف و مشخص شده‌ای که اهمیت چندانی برای سئو و کسب رتبه در موتورهای جستجو ندارند را محدود می‌کنند. در این حالت نه تنها سرور سایت با ترافیک سبک‌تری فعالیت خواهد کرد، بلکه مراحل بررسی و جمع‌آوری اطلاعات و سپس ایندکس کردن آن‌ها توسط ربات‌ها نیز به مقدار بسیار زیادی سریع‌تر خواهد شد. هدف نهایی بهینه سازی فایل robot.txt این است که فایل هایی که به صورت عمومی در دسترس نیست را ایندکس نکند. برای مثال فایل های موجود در فولدر wp-plugins یا پیج هایی که در ادمین وردپرس وجود دارند. برخی از سئوکاران در قدیم معتقد بودند اگر صفحاتی مثل تگ ها، دسته بندی ها، و… ایندکس نشوند، صفحات سایت زودتر در دسترس خزنده های گوگل قرار می گیرند و رتبه بالاتری به دست می آورید.

اگر وبسایت خود را به ابزار گوگل سرچ کنسول متصل کرده باشید، وقتی که ابزار تست را باز کنید از شما درخواست می‌کند که Property مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگرچه گوگل صفحاتی که در فایل Robots.txt محدود شده‌اند را خزش و ایندکس نمی‌کند، اما ممکن است از سایر صفحات، لینک‌هایی به این صفحات محدود شده وجود داشته باشند که موجب ایندکس شدن این صفحات شوند. اما سایر ربات‌ها وقتی به این دستور می‌رسند هیچ توجهی به آن نمی‌کنند و بدون محدودیت محتوای فولدر mypic سایت شما را هم بررسی می‌کنند چرا که محدودیت شما تنها مربوط به ربات Googlebot-Image می‌شود و نه تمام ربات‌ها. بنابراین برای تهیه یک فایل robots.txt مناسب و عالی ما نیز باید با این دستورات و نحوه تفسیر آن‌ها توسط ربات‌ها آشنا باشیم. مهم‌تر از همه اینکه ربات‌های گوگل به خوبی با این استاندارد آشنا هستند و از دستورات آن هم پیروی می‌کنند.