دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چیست؟ آموزش ساخت فایل روبوت سایت آکادمی فرین-seroundtable | سئو

چرا که این اطلاعات با دیگر صفحات پیوند داشته و درنتیجه ممکن است همچنان ایندکس شده و یا اینکه ایندکس دیگر صفحات را هم با مشکل روبرو کنند. این مسئله در اوایل کار وب سایتتان و زمانی که محتوای کمی دارید، چندان مهم نیست و به چشم نمی آید. اما زمانی که کارتان پیشرفت می کند و محتوای سایت زیادتری می شود؛ زمانی می رسد که ترجیح می دهید کنترل بیشتری روی نحوه crawl و ایندکس سایتتان داشته باشید. وباید در کل بشینم همه لینک هارو درست کنم و به صفحات درست خودشون ریدایرکت کنم بجز این فکری به ذهنم نمیرسه . در انتها هم با زدن دکمه submit از گوگل بخواهید تا فایل جدید را دریافت و بررسی کند.

  • اگر هنوز این کار را انجام نداده اید، به راهنمای ما در مورد نحوه افزودن سایت وردپرس خود به سرچ کنسول گوگل مراجعه کنید.
  • فایل Robots.txt، یک فایل متنی است که با آن دستوراتی برای ربات‌های Crawler موتورهای جست‌وجو تعیین می‌کنید.
  • طراحی سایت دکوراسیون داخلی یکی از انواع طراحی سایت است که ما در مه ویژن به صورت کاملاً حرفه‌ای آن را از صفر تا صد طراحی و پیاده‌سازی می‌کنیم.
  • در این فایل با چند دستور ساده مشخص می‌کنیم که ربات اجازه بررسی کدام صفحه‌ها را دارد و کدام صفحه‌ها را نباید بررسی کند.

در نهایت بعد از انجام تغییرات خود می‌توانید بر روی گزینه ذخیره تغییرات در robots.txt کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شوند. مطمعنا در خصوص اضافه کردن لینک نوفالو در وردپرس شنیده اید اما با عملکرد آن… بنده معمولا دیدگاه ثبت نمی‌کنم اما حیفم اومد برای این مقاله تشکر نکنم.

۷ راه حل ساده برای رفع خطای داخلی سرور (۵۰۰ Internal Server Error)

فایل robots حاوی دستورالعمل‌هایی برای صدور یا عدم صدور مجوز دسترسی ربات‌ها به شاخه‌های مختلف وبسایت است. همچنین دستورالعمل‌های استاندارد و غیراستاندارد دیگری از جمله تعریف نقشه سایت، تعریف دامنه‌ی اصلی سایت، قوانین دسترسی ترکیبی، و زمانبندی مراجعه‌ی ربات به وبسایت می‌توانند در این فایل درج شوند. مدیریت ربات‌ها برای راه‌اندازی یک وب‌سایت یا برنامه ضروری است، زیرا حتی فعالیت خوب ربات‌ها می‌تواند بر سرور مبدا بار اضافه وارد کند و سرعت وب را کند یا از بین ببرد. یک فایل robots.txt که به خوبی ساخته شده باشد، یک وب سایت را برای سئو بهینه نگه می‌دارد و فعالیت خوب ربات را تحت کنترل نگه می‌دارد.

گوگل آنالیتیکس و هر آنچه برای کار با آن باید بدانید (راهنمای جامع)

ما با پنهان کردن کل سایت از دید گوگل در ابتدای کار، به خودمان فرصت میدهیم تا صفحات اضافی سایت را حذف کرده و بقیه تغییرات لازم را روی آن ایجاد کنیم. در صورتی که این صفحات پیش فرض قالب در سایت ما ایندکس شوند، گوگل از همان ابتدا به دلیل وجود یک سری مطلب تکراری، اعتبار سئو سایتمان را کاهش میدهد. در نهایت و بعد از اینکه فعالیت های لازم برای طراحی بقیه برگه ها و حذف برگه های اضافی انجام شد، سایت را برای ربات ها قابل بررسی خواهیم کرد.

امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی. حالا یک فایل با نام robots.txt در مسیر اصلی سایت خود ایجاد کنید و محتوای فوق را در آن کپی نمایید. دقت کنید که دستور disallow باید در خط بعد از user-agent قرار بگیرد.