دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt چست؟ چه تاثیر بر روی سئو دارد؟ با دستورات و نحوه ساخت- پارس‌پک-seroundtable | سئو

برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا همانند وردپرس، به صورت خودکار اقدام به ایجاد فایل robots.txt می‌کنند. به این معنی که اگر شما به ریشه هاست سایت خودتان مراجعه کنید فایلی تحت عنوان robots.txt را پیدا نخواهید کرد. بلکه این فایل به صورت مجازی و خودکار توسط وردپرس ایجاد می‌شود. علاوه بر این، چون ربات‌های گوگل اجازه کش کردن محتوای داخل این صفحات را هم ندارند، این URLها به صورت زیر در صفحه نتایج گوگل ظاهر می‌شوند. به این ترتیب علارقم اینکه شما صراحتا در فایل ربات خود از گوگل خواسته‌اید که این صفحات را بررسی و ایندکس نکند، اما باز هم مشاهده می‌کنید که این صفحات در نتایج گوگل ظاهر می‌شوند. چرا که ممکن است بتوانیم از طریق دیگری به خواسته‌ای که به دنبال آن هستیم برسیم و از روش‌های دیگری برای پنهان کردن صفحات سایتمان در نتایج موتورهای جستجو استفاده کنیم.

متا دیسکریپشن یکی از انواع متا دیتا است که تاثیر بسیار زیادی روی سئو داخلی سایت دارد. متا دیسکریپشن یک تگ HTML در حدود ۱۵۵ کارکتر است که توضیحی خلاصه از محتوای صفحات وب‌سایت شما به موتورهای جستجو ارائه می‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم درباره متا دیسکریپشن و نکات مهم هنگام نوشتن یک متا دیسکریپشن صحبت کنیم.

  • برای پاسخ به این سوال باید ابتدا مقایسه ی قیمت داشته باشیم بین روش های مختلف ارتقاء سئو؛ یعنیخرید ریپورتاژ،خرید بک لینک،تولید محتوا،مشورت با مشاورین سئو، استفادهاز ربات سئو.
  • ربات های خزنده در صورت مشاهده نکردن فایل روبوت، به صورت آزادانه به همه جای سایت سرک میکشند و همه صفحات آن را ایندکس میکنند.
  • تغییرات اعمال شده توسط شما در فایل Robots.txt امکان آسیب جدی به سئو سایت شما دارد.
  • همینطور باید یادمان باید که ایندکس شدن این صفحات به دلیل مطالب کمی که درون خود دارند، باعث کاهش قدرت سئو کل سایت میشود.

اگر فایل robots.txt خود را به‌روزرسانی کردید و باید در اسرع وقت نسخه ذخیره‌شده گوگل را بررسی کنید. فایل robots.txt باید یک فایل متنی کدگذاری شده UTF-8 باشد (که شامل ASCII است). گوگل ممکن است کدهایی را که بخشی از محدوده UTF-8 نیستند نادیده بگیرد و قوانین robots.txt را نامعتبر کند. RPA مخفف Robotic Process Automation به معنی خودکارسازی فرایندهای رباتیک است. به بیان ساده‌تر،RPA جایگزینی ربات‌های نرم‌افزاری بجای انسان است. این ربات نیز همانند ربات افزایش ورودی گوگل، قابلیت تعویض IP و User-Agent را دارا بوده و ویژگی های خاص برای کاهش درصد خروج نیز در آن لحاظ شده است.

این دستور برای اطمینان حاصل کردن از این است که هیچ صفحه‌ای در حین خزیدن در سایت فراموش نشود. با این وجود وجود نقشه سایت تاثیری در اولویت‌بندی خزش صفحات توسط ربات ندارد. ربات های خزنده در صورت مشاهده نکردن فایل روبوت، به صورت آزادانه به همه جای سایت سرک میکشند و همه صفحات آن را ایندکس میکنند. این یعنی عدم وجود فایل robots در سایت باعث کاهش مستقیم سئو سایت شما نمیشود. اما اگر صفحاتی که قرار است به کمک این فایل از دید ربات موتور جستجو پنهان شوند را پنهان نکنید، سئو وب سایتتان را کاهش میدهید. ربات‌های موتورهای جست‌وجو فقط دستورات Disallow و Allow را قبول دارند و می‌دانند.

آموزش‌ها

با افزودن نقشه xml سایت به فایل robots.txt نیز می توانید جستجوی همه صفحات سایت خود را برای ربات های گوگل آسان کنید. Sitemap یا نقشه سایت یک فایل عمدتا XML است، وظیفه راهنمایی و هدایت ربات‌های موتورهای جستجو برای خزش بهتر محتوای سایت‌ها را بر عهده دارد. می‌توانیم به کمک فایل robots.txt مشخص کنیم که آدرس این فایل دقیقا کجاست و موتورهای جستجو از کجا باید آدرس نقشه سایت ما را پیدا کنند. موتور جستجوی گوگل ربات‌های مختلفی دارد که هرکدام وظیفه خاصی دارند، شناخت این ربات‌ها به ما کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنیم و به صورت خیلی دقیق‌تری بتوانیم فایل ربات سایتمان را طراحی کنیم. ربات یک برنامه کامپیوتری خودکار است که با وب سایت ها و برنامه های کاربردی تعامل دارد.

در این حالت، برای جلوگیری از نمایش صفحاتی که علاقه‌ای به نمایش آن‌ها در نتایج گوگل نداریم از فایل robots.txt کمک می‌گیریم و آدرس این گونه صفحات را از دسترس خزنده‌های گوگل خارج می‌کنیم. گوگل در این باره می گوید که تگ indexifembedded “به یک مشکل رایج می پردازد. این مشکل به طور کلی ناشران رسانه ها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. در حالی که در برخی مواقع مشاهده خواهید کرد که متقاضیان بخواهند محتوای خود را در زمانی مشخص در صفحات شخص ثالث جایگذاری کنند تا گوگل به ایندکس صفحات بپردازد. از اینرو لزوما نیاز نخواهد بود که صفحات رسانه ای خود را به تنهایی مورد ایندکس گوگل قرار دهید.

فایل Robots.txt در کجای سایت قرار می‌گیرد؟

مثلا اگر شما در صفه ای از سایتتون روزانه یک سرچ هم نداشتید، یک دفعه اون از رو صفر به ده یا بیست تا نرسونید اول با روزی 3 الی 4 تا سرچ شروع بکنید و بعد از 2 روز بکنیدش 7 یا 8 تا. حالا همینطور خورد خورد تعدادش رو افزایش بدین تا گوگل شک نکنه. طراحی سایت انتشارات برای ناشران و موسسات فعال در زمینه‌ی نشر کتاب اهمیت بسیاری پیدا کرده است. طراحی سایت انتشارات یکی از انواع طراحی سایت است که ما در مه ویژن به صورت کاملاً حرفه‌ای آن را از صفر تا صد طراحی و پیاده‌سازی می‌کنیم. طراحی سایت دکوراسیون داخلی برای شرکت‌ها و موسسات فعال در زمینه‌ی دکوراسیون بسیار اهمیت دارد.

برای این کار کافیست گزینه Upload را انتخاب و فایل را به هاست خود اضافه کنید. ترفندهای عکاسی از محصول برای اینستاگرام و سایت دنیای اینترنت یک فرصت طلایی برای فروش و کسب درآمد به وجود آورده است؛ فرصتی که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و رقابت را برای جذب مشتری… صفر تا صد استراتژی نامگذاری محصول در فروشگاه اینترنتی تعداد افرادی که از سایت‌های فروشگاهی خرید می‌کنند در سال 2022 تقریبا به 2.15 میلیارد نفر رسید. هر آن چه باید در مورد مالیات کارتخوان های سیار و ثابت بدانید آیا شما هم در کسب و کارتان از دستگاه‌های کارتخوان استفاده می‌کنید؟ آیا می‌دانید که باید برای این دستگاه مالیاتی پرداخت کنید؟ در واقع،…