دسته‌ها
اخبار

فایل robots txt و تاثیر آن بر سئو وب‌سایت ادمین سایت-seroundtable | سئو

درنتیجه اگر شما به صورت تصادفی Googlebot را از خزیدن در سایت خود منع کنید ممکن است برای سئو و رتبه بندی سایت شما خیلی خطرناک باشد. دستورات فایل ربات شما از ایندکس جلوگیری نمی کند و می بایست مابقی تنظیمات وردپرس را برای این مورد بررسی نمایید. من مشکلی برام پیش اومده من زمانی داخل روبوتس دات تی اکس تی دسترسی ربات های گوگل رو به سایت بسته بودم.

بهترین روش برای انجام اینکار معرفی آدرس نقشه سایت در داخل گوگل سرچ کنسول است. برای انجام اینکار پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله “صفر تا صد نقشه سایت” را مطالعه کنید. اگرچه برخی از ربات‌ها به دستورات موجود در این فایل توجهی نمی‌کنند. اما خوشبختانه برخلاف این عده خاص، بسیاری از خزنده‌های مهم سطح وب به این قوانین و دستورات احترام می‌گذارند و از آن‌ها پیروی می‌کنند. علاوه بر این‌ها، گوگل ربات‌های مختلف دیگری را هم دارد که لیست کامل نام و وظیفه آن‌ها را می‌توانید در مقاله “مرور خزنده‌های موتور جستجو گوگل” که توسط خود گوگل منتشر شده است ببینید.

با این حال، شما بدون داشتن فایل robots.txt نمی توانید به موتورهای جستجو بگویید که کدام صفحات و مسیرهای سایت را ایندکس نکنند. اگر سایتتان را تازه راه اندازی کردید و صفحات زیادی ندارد داشتن این فایل تاثیر زیادی بر سئو وب سایت نخواهد گذاشت. با این وجود وقتی وب سایت شما رشد و توسعه پیدا می کند و صفحات آن بیشتر می شود پس قطعا به وجود فایل robots.txt برای کنترل بهتر در نحوه خزیدن و ایندکس صفحات سایت خود نیاز خواهید داشت. در این مقاله به طور کامل با فایل ربات سایت و نحوه ساخت و بررسی آن آشنا شدیم.

  • اگر مایلید که بعضی از صفحات سایت شما در موتورهای جستجو ایندکس نشوند، پیشنهاد می‌کنیم از متاتگ‌های هدر هر صفحه استفاده کنید.
  • اکنون که اصول robots.txt و نحوه استفاده از آن در سئو را می دانید، مهم است که بدانید چگونه یک فایل robots.txt را پیدا کنید.
  • برای اطمینان هم می‌توانید دوباره از همین ابزار برای مطمئن شدن استفاده کنید.

برنامه بسیارکاربردیوعالیه،واقعابه عنوان یک دستیارمیتونیدروش حساب بازکنید.ناگفته نماندپشتیبانی بسیارخوبی هم دارید،موفق باشید.. واقعاازاین برنامه بازخوردخیلی خوبی گرفتم.چندتامشکل داشتم وپشتیبانی قوی وعالی سایت کاربرمجازی درکمترین زمان ممکن … برنامه خیلی خوبیه نسبت بهsms کارخیلی راحت میشه.بیشترمردم درشبکه های اجتماعی هستن وهمچین نرم افزاری واقعانبود.. خیلی ممنونم من دوتا ربات ازتون خریدم هر دو عالی کار میکنن خیلی به کسب و کارم کمک کردن.. برای استفاده موثر از ربات سئو، باید خودتان (به منظور تعویض آی پی) به تعداد مورد نیاز پروکسی تهیه کرده و در اختیار ربات قرار دهید.

در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درباره طراحی سایت مهندسی، اهمیت آن و امکاناتی که باید در آن در نظر داشت، صحبت کنیم. هزینه‌های طراحی وب‌سایت در برخی از موارد باعث می‌شود که کسب‌وکارها برای ورود به عرصه دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت تردید کنند و آن را به تعویق بیاندازند. در این مقاله می‌خواهیم درباره عوامل و فاکتورهای موثر بر هزینه طراحی سایت صحبت کنیم و در نهایت به یک نتیجه‌گیری درباره مقدار بودجه‌ای که باید صرف هزینه طراحی سایت کنیم برسیم.

راه‌های افزایش نرخ تبدیل

برای مشاهده‌ی اطلاعات تکمیلی در مورد دستورالعمل‌های قابل درج در این فایل، اینجا کلیک کنید. ضمانتی برای خوانده شدن و عمل کردن به دستورالعمل‌های این فایل وجود ندارد. هرچند موتورهای جستجوگر بزرگ مانند گوگل، یاهو و بینگ به این دستورالعمل‌ها توجه می‌کنند، ولی برخی ربات‌های مفید یا مخرب دیگر ممکن است توجهی به این فایل نداشته باشند. با این حال، یک فایل robots.txt کار زیادی برای مدیریت ترافیک ربات‌های مخرب انجام نمی‌دهد. ابزارهای مدیریت ربات مانند Cloudflare Bot Management یا Super Bot Fight Mode می‌تواند به مهار فعالیت مخرب ربات، بدون تأثیر روی ربات‌های ضروری مانند خزنده های وب کمک کند. پروتکل سایت مپ (نقشه سایت) به ربات‌ها کمک می کند تا بدانند چه چیزی را در خزیدن خود در یک وب سایت قرار دهند.

اهمیت تنظیم صحیح robots.txt با تغییرات جدید گوگل

بعد از آن به سراغ این سوال میرویم که اگر robots در سایت ما وجود نداشته باشد چه اتفاقی می افتد و در نهایت بعد از آشنا شدن با کدهای robots.txt نحوه ساخت آن را آموزش میبینیم. و در نهایت، از robots سایت برای پنهان کردن صفحات بی ارزش، تکراری و… استفاده میکنیم. اما کدام صفحات؟ به عنوان مثال ممکن است در میان مقالات وب سایتمان، مقاله ای قدیمی وجود داشته باشد که کمتر از 300 کلمه متن دارد. این مقالات که به زامبی پیج معروفند، باعث کاهش ارزش سئو سایت میشوند.

اصول لینک سازی خارجی

یک ربات خزنده وب از خاص‌ترین مجموعه دستورالعمل ها در فایل robots.txt پیروی می‌کند. اگر دستورات متناقضی در فایل وجود داشته باشد، ربات از دستور granular بالاتر پیروی می‌کند. در آخر این رو هم در نظر داشته باشید که شاید شما در همون هفته اول تمام تاثیرات رو ملاحظه نکنید یا نتونید رو تمام کلمات کلیدی کار بکنید.