دسته‌ها
اخبار

فایل Robots txt تاثیر فایل Robots.txt بر سئو-seroundtable | سئو

برخی سیستم‌های مدیریت محتوای قدیمی و برخی از توسعه دهندگان سایت در گذشته، برای افزایش ضریب امنیت، دسترسی موتورهای جستجو را به تمامی شاخه‌های فرعی سایت مسدود می‌کردند. این کار سبب می‌شود تا موتورهای جستجو امکان دریافت تصاویر، فایل‌های چندرسانه‌ای، فایل‌های CSS و جاوااسکریپت سایت را نداشته باشند. با پیشرفت‌هایی که گوگل به تازگی داشته است، عدم دسترسی به محتواهای جانبی سبب می‌شود، تا سایت از نظر موتور جستجو ناقص و با کارایی ناقص مشاهده شود. البته باید این را در نظر داشت که برخی از قالب ها با تکتولوژی های مختلفی محتوا را نشان می دهند که اگر این ها مسدود شوند، روبات های گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری نمی تواند آن را کرال کند.

  • در صورتی که از قبل به کمک این پلاگین یک فایل robots.txt هم برای سایت‌تان ایجاد نکرده باشید به صورت زیر به شما پیشنهاد ایجاد یک فایل جدید می‌دهد که باید بر روی آن کلیک کنید.
  • به بیان ساده‌تر،RPA جایگزینی ربات‌های نرم‌افزاری بجای انسان است.
  • یکی از تکنیک هایی که در سئو مورد استفاده قرار می گیرد، URL Cloacking نام دارد که برای پنهان کردن آدرس صفحات از دید موتور های جستجو و کاربران کاربرد دارد.
  • Robots.txt نحوه خزیدن در صفحات مختلف وب‌سایت را به ربات‌ها اعلام می‌کند در حالی که متا ربات و ربات X رفتارهای یک صفحه یا محتویات یک صفحه را به ربات‌های خزنده اعلام می‌کنند.

بنابراین قبل از استفاده از این مورد به این مسئله دقت کافی را داشته باشید. استفاده از فایل robots.txt برای تمام سایت‌های متوسط و بزرگ تقریبا اجتناب ناپذیر است. اما در برخی سایت‌های کوچک با تعداد صفحه‌های محدود، می‌توان در مواردی حتی قید این فایل را هم زد و به موتورهای جستجو اجازه داد تا تمام صفحات را بررسی کنند. برخلاف ربات‌های موتور جستجو گوگل، برخی از موتورهای جستجو دستورات موجود در فایل robots.txt را نادیده می‌گیرند. با اینکار خزنده‌های موتور جستجو گوگل حتی اگر فایل robots.txt سایت شما را هم نادیده بگیرند چون در داخل صفحه صراحتا از ربات‌ها خواسته شده که این صفحه را ایندکس نکنند، به این درخواست احترام می‌گذارند.

فایل robots.txt خود را پیدا کرده و آن را برای ویرایش باز کنید. دستور جدیدی که می‌خواهید را وارد کنید و بعد آن را ذخیره کنید. اگر ترغیب شدید که نگاهی به فایل robots.txt سایت خودتان یا هر سایتی بیاندازید، پیدا کردنش سخت نیست. دستور / بعداز Disallow به ربات گوگل می‌گوید باید وارد پوشه‌ای در ریشه فایل شوی. به علاوه، اتفاقاتی که بر کل سایت تاثیر می‌گذارند مانند جا‌به‌جایی وب‌سایت، ممکن است میزان Crawl Demand را جهت ایندکس دوباره وب‌سایت بر روی آدرس جدید، افزایش دهند. البته ربات‌های دیگری متعلق به سرویس ‌دهنده‌های مختلف اینترنتی هستند.

نحوه ایجاد فایل Robots.txt در سایت‌ها

پشتیبانی خیلی خوبی داریدو100% ازتون راضیم،هم بسته تلگراموخریدم هم اینستاگرام وانشالله هر روزامکانات جدیدی بهش اضافه بشه. من چندتاازبرنامه های تلگرام روتست کردم.تنهابرنامه ای که درست کارمیکردوتوی این نوسانات تلگرام موفق بودنرم افزارشماست.. سلام ربات واقعاعالی کارمیکنه، خیلی خوشم آمدازاین خرید که کردم.

آموزش HTML 5

خداقوت به مجموعه فوق العاده کاربرمجازی بااینکه سالهاست بواسطه شغلم بامجموعه های مختلف درارتباطم میتونم به جرات بگم… سلام خواستم تشکر کنم ازرباتهایی که طراحی کرده اید،دریک جمله کوتاه دست مریزاد. ممنون اززمانی که میزاریداین پشتیبانی خوبتون خیلی آدم مشتاق میکنه که محصولات دیگتونم تهیه واستفاده کنیم… خیلی ممنونم ازپیگیری هایی که انجام دادید،مشخصه تیم حرفه ای وکارکشته ای پشت روداریدوخیلی پیگیر هستید،واقعاازخریدم راضیم..

اطمینان حاصل کنید بخش هایی که تمایل دارید در فهرست موتورهای جستجو ظاهر شوند مسدود نکرده باشید. به بیان دیگر Googlebot می تواند سهم یا بودجه خزیدن خود را برای صفحات بسیار مهم صرف کند. بیشترین کاربرد URL Cloacking، در سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing به چشم می خورد. با این کار شما می توانید لینک های ایجاد شده در Affiliate را مدیریت کرده و آدرس آنها را مخفی کنید.

پروتکل سایت مپ چیست؟ چرا در robots.txt گنجانده شده است؟

گوگل که به خوبی از این موضوع آگاه است، برای اینکه به تجربه کاربری سایت‌ها کمترین لطمه را وارد کند برای هر سایت یک بودجه خزش مشخص در نظر می‌گیرد و با توجه به فاکتورهای مختلفی این بودجه را کم یا زیاد می‌کند. اما به صورت کلی می‌توانیم امیدوار باشیم که تمام قوانینی که داخل فایل ربات سایت‌مان مشخص می‌کنیم توسط مهم‌ترین خزنده‌های وب یعنی خزنده‌های گوگل رعایت می‌شوند. از فایل Robots.txt برای جلوگیری از نمایش اطلاعات حساس مانند اطلاعات خصوصی کاربر در نتایج جستجو یا همان SERP ها استفاده نکنید.

اما Robots.txt چیست؟ چطور این فایل را به صورت بهینه برای سئو ایجاد کنیم؟ و از کجا بدانیم که این فایل هیچ نقصی ندارد؟ در این مقاله می خواهیم همه این موارد را بررسی کنیم. این ابزار نمی‌تواند به صورت مستقیم فایل robots.txt را ویرایش کند. بعد از زدن دکمه submit پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد فایل جدید ویرایش شده را دانلود کرده و به جای فایل قبلی در سرور میزبان وبسایت جایگزین کنید. برای دسترسی به دایرکتوری Root وب‌سایت‌تان می‌توانید به اکانت هاستینگ وب‌سایت وارد شوید.