دسته‌ها
اخبار

سئو  SEO  چیست ؟

محتوای سایت و به روز رسانی آن از دیگر عوامل مهم در بهینه سازی سئوی سایت بوده که در بررسی مداوم و دوره‌ای سایت در بازه‌های زمانی متفاوت، جایگاه سایت را بهینه می‌کند. برای شما چقدر مهم است که در زمان جستجوی کاربران در اینترنت، سایت شما مقصد آنها باشد؟ یکی از کارهای مهم و اساسی برای بهبود جایگاه سایت در بین نتایج موتورهای جستجو، سئو است. Seo سایت منجر به ورود کاربران به صورت ارگانیک به سایت شما می شود. با ما همراه باشید تا بدانید سئو چیست و با مزایای سئو و کاربرد های مهم آن آشنا شوید. این یعنی ممکن است شما به کمک یک سری تکنیک های حرفه ای گوگل را فریب داده و به جای محتوای مفید، با یک محتوای تبلیغاتی به صفحه اول برسید.

  • برای اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کد ردایرکت پیشنهاد میکنیم مقاله ریدایرکت 301 چیست را مطالعه کنید.
  • ابزارهای بازاریابی سئو مانند SEMRush طرفداران زیادی در این حوزه دارند.
  • متخصصان حرفه ای سئو، این کار را با بهینه کردن محتوای سایت برای مخاطب محلی، استفاده از تصاویر آشنا و نقل قول‌های رایج آن بخش، انجام می‌دهند.
  • برای موفقیت حداکثری در سئوی خارجی مطالب، شما نیاز دارید تا مطالبتان توسط مخاطبین و اینفلوئنسرها در حیطه کسب و کار شما به دیگران معرفی شوند.

این کار از طریق گزارش دادن این تغییر در خود نقشه گوگل امکان پذیر است ولی مراحل بررسی و تایید آن ممکن است زمان زیادی طول بکشد. من تجربه بسیار خوبی از سایت شما دارم، به همین خاطر تمام سرچ های خودم در رابط با سئو را با پسوند آکادمی وب سیما انجام میدم. بله از طریق انکرتکست و مفاهیم درج شده در اطراف آن اطلاعاتی در مورد صفحه لینک شده کسب میکند ولی تغییر لحظه ای مفهوم امکان پذیر نیست چرا که برآیند همه عوامل و لینک ها را باید در نظر گرفت.

این دوره ها به شکل تخصصی و کامل همه چیز را در مورد سئو به شما آموزش داده و عملا به یک سئوکار تبدیل تان میکنند. اگر به این مسیر علاقه دارید، حتما مقاله مقایسه دوره های سئوی فارسی را بخوانید تا از میان دوره هایی که در ایران برگزار میشود، بهترین شان را انتخاب کرده و در آن شرکت کنید. پس در این حالت راهکار چیست؟ این موضوع را در بخش های ادامه مقاله به شما آموزش میدهم. برخلاف اینکه خیلی ها تصور میکنند سئو تکنیکال بخش ترسناک seo است، اگر شما از یک سیستم مدیریت محتوای کاربردی مثل وردپرس استفاده کرده و چند افزونه مناسب روی آن نصب کنید، اصلا نیاز به نگرانی بابتش ندارید. ساخت sitemap در وب سایت های وردپرسی به کمک افزونه هایی مثل yoast seo انجام میشود و عملا شما نیاز به فعالیت خاصی در قبال آن ندارید، پس نگران نام ترسناکش نباشید! در صورتی هم که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، به مقاله نقشه سایت در فرین آکادمی مراجعه کنید.

بک لینک چیست؟

پس موتور‌های جستجو نمی‌توانند صفحات یتیم را توسط لینک‌ها پیدا کنند. در‌نتیجه، ایندکس نشده باقی می‌مانند و هرگز در صفحات نتایج موتور‌های جستجو نمایش داده نخواهند شد. به گونه‌ای که حتی اگر صفحات یتیم شما در نقشه سایتتان فهرست شده باشند، همچنان برای سئو یک مشکل بحساب می‌آیند.

تبلیغات سئو چیست

به عنوان مثال اگر عبارت “آب و هوای تهران” را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در بالای صفحه مواجه خواهید شد که به پیش بینی آب و هوای تهران در چند روزه آینده پرداخته است. به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت “پیتزا تهران” را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در تهران هستند را مشاهده می کنید. اما اگر از عهده هزینه های خدمات سئو بر نمی آیید، روش های جایگزین ارزان تری نیز وجود دارد. آموزش سئو و استفاده از افزونه های سئو دو تا از این روش ها هستند. البته دقت داشته باشید که استفاده از افزونه های سئو نیز نیاز به آگاهی وسیعی از مقوله سئو دارد.

آنالیز و برنامه ریزی مرز جدایی میان دانش و دانایی است، در این مرحله تجربه به کمک دانش آمده و چشم اندازهای جدیدی را پیش روی ما ایجاد میکند. کارشناسان وب 24 در تمام طول پروژه با بررسی موارد فوق و بسیاری از آیتم های دیگر، استراتژی مناسب جهتافزایش ترافیک سایتو تبدیل این ترافیک به مشتری را برای شما ایجاد می کنند. ، فرآیندی است که به تمام اتفاقات روی سایت مرتبط است و باعث می شود سایت شما نتیجه بهتری در گوگل کسب کند، این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی افزایش بازدید و درآمد سایت شما خواهد داشت. توضیحات سئو به صفحات سایت، افزودن متن alt به تصاویر سایت، بک لینک سازی و غیره است. و تکنیک هایی است که می تواند به بالا آمدن سایت شما در لیست موتورهای جستجوی گوگل کمک کند. در رسیدن کسب و کار‌ها به رتبه‌های برتر موتورهای جستجو تاثیر گذار باشد.

سئو یک استراتژی بازاریابی ضروری برای وب سایت میباشد که هر روز در حال رشد و ارتقاست. تا اینجای کار فهمدید که سئو چیست و زیرشاخه های کلاه سفید، کلاه سیاه، داخلی و خارجی آن چه تعاریفی دارند. دو بخش مهم دیگر می ماند به نام های سئو فنی و سئو محلی که هر سئوکاری باید آن ها را به خوبی بشناسد. سئو خارجی سایت شامل تمامی فعالیت هایی است که در محیط داخلی سایت انجام نشده و در ارتباط با سایت های دیگر است و هدف از آن ها ارتقا رتبه و اعتبار وب سایت مدنظر می باشد.

Organic Search یا Natural Search یا جستجوی طبیعی، به نتایجی اشاره دارد که در صفحات نتایج موتور‌های جستجو، زیر تبلیغات گوگل فهرست می‌شوند و رتبه‌هایشان را با رعایت اصول سئو بدست می‌آورند. Organic Traffic یا ترافیک طبیعی اصطلاحی است که به بازدید‌هایی از یک وبسایت اشاره دارد که از نتایج طبیعی صفحات نتایج موتور‌های جستجو ناشی می‌شوند و نه از نتایج تبلیغات پولی. وقتی کاربری روی یکی از نتایج طبیعی کلیک کرده و از آن سایت بازدید کند، در ابزار گوگل آنالیتیکس یک ترافیک جستجو‌ی طبیعی یا Organic Search Traffic برای آن سایت ثبت می‌شود. Crawling فرآیندی است که طی آن، موتور‌های جستجو تیمی از ربات‌ها را، که معروف به خزنده و عنکبوت هستند، برای یافتن محتوای جدید و بروز‌رسانی شده وبسایت‌ها، ارسال می‌کنند. محتوا‌ی سایت می‌تواند شامل متن، تصویر، صوت، ویدئو، فایل‌هایی مثل PDF و غیره باشد؛ اما صرف نظر از قالب و فرمت، محتوا‌‌ها از طریق لینک‌ها پیدا می‌شوند.

اگر می‌خواهید عمیق‌تر به بهینه‌سازی سئو داخلی بپردازید، راهنمای سئو داخلی رادزاد را که برای مبتدیان ایجاد شده است، حتما مطالعه کنید. این راهنما از مسائل فنی گرفته تا بهینه سازی CTR و همینطور مسائل مرتبط با تجزیه و تحلیل پیشرفت شما را پوشش می دهد. این لینک ها شامل عبارات مرتبط با محتوای صفحه لینک شده یا عبارتی مانند «مطالعه بیشتر» است که به صفحات دیگری از وب سایت شما لینک داده می شود. کسب بک لینک از دیگر سایت در سئو ضروری است (در فصل بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد.)، اما داشتن ساختاری مناسب از لینک های داخلی به همان اندازه مهم است. اگر هدفم کسب رتبه بالا برای کلمه کلیدی هدف باشد، هرگز وبلاگ‌هایی با کمتر از 2000 کلمه ایجاد نمی‌کنم. لینک دادن به محتوای مرتبط به تقویت درک موضوع صفحات شما کمک می کند.