دسته‌ها
اخبار

سئو چیست seo چیست معنای بهینه سازی سایت چیست؟-seroundtable | سئو

عناوین متا همان عناوینی هستند که به رنگ آبی در حین سرچ نشان داده می‌شوند. داشتن یک عنوان متای جذاب برای محتوای سئو شده، سبب می‌شود تا این پست‌ها بیشتر دیده شود. مخاطب با دیدن یک عنوان متای جذاب، با احتمال بیشتری بر روی آن کلیک کرده و به دنبال خواندن محتوا خواهد بود. به این ترتیب، یک عنوان متای جذاب می‌تواند سبب افزایش بازدید مخاطب از سایت شده و به بهبود رشد جایگاه سایت در موتورهای جست‌وجوگری مانند گوگل کمک کند.

  • پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب و بررسی چگالی آن ها از جمله قابلیت های این ابزار است.
  • پس تلاش کنید لینک های با کیفیتی برای وبسایت خود بسازید تا این امتیاز برای شما بالاتر در نظر گرفته شود.
  • موتور‌های جستجو نتایج بدست آمده را بر اساس الگوریتم‌هایی مخصوص، در قالب یک فهرست لیست می‌کنند.
  • کسب رتبه اول و یا صفحه اول در جستجوی گوگل، زمانی ممکن خواهد شد که شما سایت خود را به طور مداوم، بهینه‌سازی نمایید.

همچنین حجم جستجو، دشواری و ارتباط آن با محتوا را در نظر بگیرید. منظور از الگوریتم گوگل تمام آن الگوریتم های کوچک، سیستم های یادگیری ماشینی و تکنولوژی هاییست که گوگل از آنها برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند. پس از اینکه وب سایتی پایش شد، اطلاعات آن ایندکس (ذخیره) می گردد. موتورهای جستجو محتوای صفحات را آنالیز و درک کرده، آنها را طبقه بندی کرده و سپس آنها را در ایندکس خود ذخیره می کنند. نیازی به دانستن همه فاکتورهای سئو و الگوریتم های گوگل در رتبه بندی سایت ها ندارید. اما برای موفقیت در سئو آگاهی از مهمترین پارامترهای تاثیر گذار امری ضروریست.

ترفندهای کاربردی برای بهبود سئوی سایت

موتورهای جستجو انواع مختلفی از محتوا را اعم از متن، تصویر و ویدئو در نتایج جستجو نمایش می دهند و هر یک از این ها بر اساس میزان ارتباط با خواسته کاربر می توانند در نتایج جستجو ظاهر شوند. به صورت تئوری هر چه قدر رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر باشد، ترافیک بیشتری برای وب سایت شما ایجاد خواهد شد و این موضع موجب رونق کسب و کارتان می گردد. با یک نگاهِ جامع میتوان گفت برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بیش از 200 فاکتور مختلف توسط ربات های گوگل بررسی میشوند. ولی اگر همانطور که در ویدئوی بالا مطرح شد، کمی دقیق تر نگاه کنیم میتوان فاکتورهای موثر بر سئو سایت را در 5 دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از سئو تکنیکال، استراتژی، تولید محتوا، لینک سازی و آنالیز و برنامه ریزی. کسب و کار های امروزی به دنبال برندینگ سازی و معرفی خود به کاربران گوگل برای چند برابر شدن سود کسب و کارشان هستند و میخواهند بدون آن که فضای کاری شان را گسترش دهند از گوگل برای بهبود کسب و کارشان کمک بگیرند.

فروش بیشتر مهم‌ترین مسئله برای هر کسب و کاری اعم از سنتی و دیجیتالی است. افزایش فروش اینترنتی نیز مانند هر کسب و کار دیگری، نیازمند دیده شدن یا اصطلاحا در چشم بودن است. برای روشن‌تر ساختن این مسئله، اجازه دهید تا آن را در قالب یک مثال بیاوریم. اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که مورد توجه قرار می‌دهید قطعا مکان و موقعیت مغازه است. هر‌چه مغازه شما در مکان‌های پر‌تردد و شلوغ‌تر شهر باشد، قطعا برایتان مطلوب‌تر است؛ چرا‌که اصطلاحا پاخور خوبی داشته و احتمال فروش و کسب سود را برایتان چند برابر می‌کند.

Google Webmaster Tools (GWT) یا Google Search Console چیست؟

برای مدیریت دیسکریپشن، همانند تایتل، در صورتی که از CMS وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید با افزونه یوست و در غیر این صورت از برنامه نویس کمک بگیرید. هرکدام از این روش‌ها بخش خاصی از سایت را پوشش می‌دهند و برای بهینه‌سازی می‌بایست به تمامی این روش‌ها تسلط کامل داشته باشید تا هرکدام را در زمان مناسب به کار ببرید. اگر کاربر برای رفع نیاز خود احتیاج به تصویر دارد، اقدام به تولید محتوای متنی زیاد نکنید، چرا که کاربر به دنبال تصویر است. پیج آتوریتی به قدرت و اعتبار یک صفحه نزد موتورهای جستجو و نتایج SERP اشاره دارد. گوگل از ربات‌ها برای جستجو در بستر وب و پیداکردن صفحات جدید استفاده می‌کند. برای اینکه گوگل بتواند یک صفحه را پیدا کند، صفحه دیگر می‌بایست دارای لینک‌هایی باشد، که به صفحه جدید اشاره کرده باشند.

در بهینه سازی سایت های فروشگاهی باید دسته بندی ها هدف اصلی قرار بگیرند. تغییرات در الگوریتم های موتور جستجو منجر به تمرکز بیشتر روی کاربر شده است، البته برخی نکات مثل کلمات کلیدی و توضیحات متا هنوز مهم هستند زیرا جستجوگر از آن ها استفاده می کند تا صفحه را به درستی تشخیص دهند. سئو یکی از روش های تبلیغات اینترنتی می باشد و مهم ترین زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ برای هر شرکت و برندی تلقی می شود. طبق آمار 70% فروش های اینترنتی از طریق جستجو در گوگل انجام می شود و این نقش بزرگ و پررنگ بهینه سازی سایت را بیش از بیش نشان می دهد. سئوی محلی یا لوکال نوعی سئو است که فقط برای مشاغل محلی مناسب است.

فریلنسر به معنای خود اشتغالی است و «فریلنسر سئو» که شاخه‌ای از شغل فریلنسری است فردی است که تحت استخدام هیچ شرکت یا مجموعه‌ای نیست و برای خود به صورت پروژه‌ای کار می‌کند. و البته مهارت‌های دیگری نیز نیاز است که در ادامه به صورت فهرست‌وار به آن‌ها خواهیم پرداخت. با تمام این خصوصیاتی که برای یک محتوا نویس خوب تعریف کردم؛ لازم است بدانید پیدا کردن یک محتوانویس خوب کار آسانی نیست. آنها دقیق و جزئیات محور هستند و در متن آن‌ها از اشتباهات تایپی یا جملات بی‌معنی و نامناسب خبری نیست. استراتژیست های محتوا مستقیماً با مشتریان سرو کار دارند و رفتار آن ها را تحلیل می‌کنند در حالی که نویسندگان محتوا فقط کار نوشتن را انجام می‌دهند. این صفحات حتما باید توسط مسئولین سایت نوشته شود و برون‌سپاری نشود.

ما قصد داریم آموزش فوق العاده کارا و تاثیرگذار، در اختیار شما قرار دهیم. ما در این مقاله عواملی که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است؛ همچونتاریخچه سئو،معنی کلمه سئو،اهمیت سئو، زمان استفاده از آن، راه های یادگیری سئو و به چگونگی ظهور سئو در ایران می پردازیم. شاید انجام چنین کاری هزینه بالایی برای شما داشته باشد، چون رقابت میان سایت‌های مختلف و مشابه بسیار است و شما باید این کار را به طور مداوم، پیگیری کنید. نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه کنید، انتخاب کلمه کلیدی است که می‌تواند به شما در کنار زدن رقبا، بسیار کمک کند.

ممکن است گوگل به کنونیکال شما احترام نگذارد و یک صفحه مناسب از نظر خودش را انتخاب کند. بعضی از متا تگ‌ها در سئو بسیار مهم هستند، تعدادی، اهمیت اندکی دارند و بعضی هیچ اهمیتی ندارند. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چه عواملی باعث بهبود بودجه خزش می‌شود. بودجه خزش تعداد صفحاتی از سایت شما است که ربات‌های گوگل در یک بازه زمانی مشخص خزش می‌کنند. مثلا من وقتی سئو را شروع کردم؛ به زبان‌های بک‌اند، فرانت‌اند و مدیریت سرور تا حدی مسلط بودم و این مسئله باعث شد مباحث مربوط به تکنیکال سئو را بهتر درک کنم.