دسته‌ها
اخبار

سئو چیست seo چیست معنای بهینه سازی سایت چیست؟-seroundtable | سئو

حتی اگر به میزان اندکی آینده خود و کسب و کارتان برایتان ارزشمند است، هیچ مانعی نباید جلوی پیشرفت شما را بگیرد. در حوزه آموزش سئو، منابع بی‌شماری وجود دارد؛ اما حالا دیگر وقت قصه گفتن و داستان شنیدن نیست. با این فرض محتوا را ادامه می‌دهیم که شما شناخت بسیار کمی نسبت به سئو دارید و نیاز است تا دوباره برخی از مفاهیم را مرور کنید.

  • اما بدون محتوای با کیفیت، سایت برای کسب رتبه در موتورهای جستجو شانسی ندارد.
  • یکی از راه ایی که میتوانید متوجه شوید ساختار ایده آی سایت تان را متوجه شدید یا نه این است که منوی وب سایت شما باید نشان دهنده این ساختار باشد.
  • برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو علاوه بر دانش و مهارت به تجربه هم نیاز داریم که تنها با اجرا بر روی پروژه‌های واقعی و آزمون و خطا به دست می‌آید.

بدین ترتیب کاربران به شما بیشتر اعتماد می‌کنند و شما را یک گام به معامله نزدیک‌تر می‌سازند. متخصصان حرفه ای سئو، این کار را با بهینه کردن محتوای سایت برای مخاطب محلی، استفاده از تصاویر آشنا و نقل قول‌های رایج آن بخش، انجام می‌دهند. راه اندازی شبکه‌های اجتماعی و گنجاندن محتوای مرتبط، یکی از این اقدامات است. همچنین توجه به نظرات کاربران در گوگل و در دیگر سایت‌ها مانند Yelp ، Home Advisor تاثیر زیادی دارد. عنوان متا و توضیحات متا شما اولین چیزهایی هستند که کاربر در صفحه‌ی نمایش نتایج موتورهای جستجو می بیند و بر روی کلیک یا عدم کلیک آن تأثیر می گذارد.

بهترین منابع آموزش سئو

استفاده از تکنیک‌های سئو درجهت رضایت مشتریان و پیروی از استانداردهای معرفی شده توسط گوگل برای رسیدن به جایگاه برتر در نتایج جستجو را سئو کلاه سفید می‌نامیم. پیش از آنکه سایتی طراحی کنیم، محتوایی تولید کنیم یا حتی برای افزایش اعتبار سایت خود هزینه کنیم باید بدانیم که هدف اصلی ما از سرمایه‌گذاری در حوزه سئو چیست. فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه‌های پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page می‌نامیم. فعالیت‌هایی که در بیرون از سایت ما رخ می‌دهند ولی مستقیما بر جایگاه و رتبه ما تاثیر خواهند داشت.

چگونه رپورتاژ بر روی سئو سایت تاثیر می‌گذارد؟

با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند برای انجام امور روزمره، تعداد افراد بیشتری توسط تلفن‌همراهشان به جستجو در گوگل می‌پردازند. طبق آمار ۶۳ درصد از جستجوهای گوگل در تلفن‌های همراه صورت می‌گیرد. در سال ۲۰۱۹ گوگل اعلام کرد که برای ایندکس کردن وبسایت‌ها، ربات گوگل نسخه موبایل سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد. این تغییر اهمیت داشتن نسخه سازگار با موبایل را بیشتر کرده است.

سپس محتواهای موجود در سایت در فهرست موتورهای جستجو قرار می گیرند و یا ایندکس می شوند. بر اساس الگوریتم های مخصوص به خود، وب سایت ها را با توجه به جستجوی کاربر رتبه بندی می کنند. یک متخصص سئو باید بداند چگونه صفحات یک سایت را بهینه کند تا موتورهای جستجو آن را در صفحه نتایج بخوانند. پس از عنوان، توضیحات متا اولین چیزی است که افراد هنگام بازدید از محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل به طور مستقیم زیر URL می بینند. بعد از اینکه گوگل اعلام کرد که الگوریتم های جستجو دیگر برای رتبه بندی سئو به توضیحات آن اهمیت نمی ‌دهد، تقریبا همه گروه‌های سئو بیخیال این قسمت شدند.