دسته‌ها
اخبار

سئو چیست seo چیست معنای بهینه سازی سایت چیست؟-seroundtable | سئو

موتور جستجوی گوگل و موتور جستجوی بینگ مایکروسافت از معروفترین موتورهای جستجو هستند. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید گوگل در حال حاضر اختلاف فاحشی با سایر رقبای خود در میزان سهم از بازار موتورهای جستجو دارد. نمایش آنها به کاربران بستگی مستقیم به سئو سایت، متن جایگزین تصاویر و عبارتی که کاربر جستجو کرده است خواهد داشت. عدم نمایش تصویر را احتمالا در یک عبارت خاص بررسی میکنید و احتمالا شما در آن عبارت جایگاه خوبی کسب نکرده اید. اگر همه مطالب و محتوای سایت شما از جای دیگری کپی شده است و به این سایت ها لینک داده اید شانس زیادی برای کسب جایگاه در نتایج جستجو نخواهید داشت. فعالیت‌هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب‌گذاری و دسته‌بندی موضوعی، لینک‌سازی داخلی و … را می‌توان بخش مهمی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست.

  • پس باید به خوبی با اصول لینک سازی داخلی و خارجی آشنا شوید و بدانید از هریک از انواع لینک، در کدام قسمت صفحه استفاده کنید.
  • مسلماً انتشار محتوای خبری، تضمین کننده رتبه بالای سایت در گوگل یا جذب ترافیک بیشتر برای سایت نیست.
  • در جلسات بعد، درمورد نحوه فعالیت سئوکارهای کلاه سیاه به شما توضیح خواهیم داد.
  • اگر تجربه کاربری در سایت شما بد باشد و کاربران بلافاصله پس از ورود به صفحه از آن خارج شوند.
  • در هریک از این بخش‌ها، معیارهای متفاوتی بررسی می‌شود که می‌توانید برای مطالعه و یادگیری دقیق کار بار جی تی متریکس به مقاله “راهنمای کار با ابزار GTmetrix” مراجعه نمایید.

همانطور که در قسمت بالا بیان شد، آنالیز رقبا به فرآیندی گفته می‌شود که آگاه شویم رقبای ما چه فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند که به این رتبه و جایگاه رسیده‌اند تا ما نیز با انجام آن به رتبه و جایگاه دلخواه برسیم. به عبارت دیگر با آگاهی از نقاط ضعف و قوت رقبا متوجه می‌شویم که چه قدم‌هایی را می‌بایست در جهت بهترشدن محتوا برداریم. در قدم اول برای آنالیز رقبا، لازم است تا ما لیستی از رقبای خود در کلمه کلیدی مدنظر را پیدا کنیم. در این بین می‌توانیم از اکسل نیز برای ثبت سایت‌های رقبا استفاده کنید. به عنوان مثال شما با کلمه “آموزش سئو صفر تا صد به صورت رایگان” زودتر از کلمه “آموزش سئو” رتبه خواهید گرفت.

شرایط زیادی بر این مدل تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار است و برای هر سایت متفاوت است. حتی برای یک سایت براساس جایگاه و وضعیتی که دارد متغیر خواهد بود. مادامی که کاربران به دنبال پاسخ سوالات خود هستند شرکت هایی که سریع ترین و بهترین پاسخ را برای آنها فراهم میکنند موفق هستند.

برخی از منابع و مراجع مورد استفاده و استناد در آموزش سئو

زمانی که عکس بارگذاری نشود، ویژگی Alt، متن داخلی را به جای عکس نمایش می ‌دهد. در ویژگی title با قرار گرفتن ماوس روی عکس، یک متن به ‌جای آن نشان داده می ‌شود. زیرا علاوه ‌بر ایجاد خوانایی برای کاربر می ‌تواند بر سئو داخلی نیز اثر مطلوبی بگذارد. سئو فرآیندی برای کمک به رتبه بندی وب سایت یا بخشی از محتوا در Google است.

بنابراین اگر تجربه این کار را ندارید، ریسک نکنید و سئو سایت خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید. اما همیشه مهم‌ترین هدف و ارزش در وب۲۴، ارائه خدمات با کیفیت و جلب رضایت کامل مشتریان بوده است. به همین دلیل توانسته‌ایم با بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک ایران همکاری داشته باشیم و نمونه‌ کارهای معتبری را ارائه کنیم. در ادامه با تعدادی از مشتریان برتر وب24 آشنا می‌شوید که به ما اعتماد کردند و توانستیم به آنها کمک کنیم تا به نتایج دلخواهشان برسند. به صورت کلی، هر پیامی که بدون اجازه و توافق قبلی برای کاربر ارسال شود اسپم نام دارد.

در این حالت، وقتی شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر فایل‌های HTML را از سرور دریافت می‌کند و خودش آن‌ها را به محتویات قابل مشاهده برای شما تبدیل می‌کند. در این روش، بارگذاری اولیه سایت ممکن است کمی بیشتر طول بکشد اما پس از آن، تفسیر اطلاعات بسیار زودتر اتفاق می‌افتد. همچنین نسبت به تفسیر سمت سرور، در این روش ارزیابی سئو‌ی سایت توسط موتور‌های جستجو به درستی اتفاق نمی‌افتد و در‌نتیجه به سئوی سایت لطمه وارد می‌شود. Zombie یا زامبی به موجودات مرده متحرکی گفته می‌شود که در دنیای فیلم و کتاب‌های تخیلی و ترسناک، تحت تاثیر ویروسی توجیه ناپذیر، میل به خوردن انسان‌ها دارند. اصطلاح Zombie Pages یا صفحات زامبی، بیشتر بخاطر این خصلت زامبی‌ها که نه مرده‌اند و نه زنده بکار می‌رود. زامبی پیج‌ها صفحاتی در وبسایت شما هستند که ترافیکی ایجاد نمی‌کنند؛ بلکه فقط آنجا هستند.

اصطلاحاتی مثل سئو کردن سایت، بهبود سئو، افزایش سئو سایت و سئوسازی عباراتی هستند که کاربران فارسی زبان برای جستجو درباره سئو استفاده می‌کنند. این مقاله یک راهنمای بسیار جامع است و با مطالعه کامل این راهنما بیش از ۸۰ درصد از مهمترین نکات برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه گوگل خود را فراخواهید گرفت. تولید محتوای آنلاین به گونه ای که هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو جذاب باشد را سئو محتوایی می گویند که شامل چیزهایی است که با نوشتن و ساختار محتوا در وبسایت انجام می شود. این نوع سئو به صفحه های وب کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند. سه عنصر اصلی استراتژی کلمه کلیدی، ساختار سایت و نوشتن کپی رایت وجود دارد که باید برای تولید محتوا در نظر گرفته شود تا وب سایت رتبه خوبی کسب کند. در کنار سئو محتوایی؛ طراحی خوب وب سایت، رابط کاربری عالی و تمام موارد فنی که باعث رتبه سایت در گوگل می شوند، باید پوشش داده شوند.

مفاهیم مهمی که در عملیات سئو بکار می‌روند

در واقع با استفاده از این تکنیک‌ها به راحتی می‌توانیم به بهبود رتبه و جایگاه کلمات کلیدی کمک کنیم. تکنیک های سئو خاکستری در راستای سئو کلاه سیاه هستند با این تفاوت که برای موتورهای جستجو قابل تشخیص نیستند. این تکنیک ها تاثیر خوبی در رتبه سایت خواهند داشت و بدون جریمه شدن سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو، رتبه آن افزایش خواهد یافت. فرآیند سئوی خارجی وب سایت شما را قادر می سازد تا در پلتفرم دیجیتالی تبلیغ شود. در حین تبلیغ، باید این کار را به روشی بهینه برای موتورهای جستجو نیز انجام دهد. اولین مورد از مطالعات سئو خارجی ایجاد مقالات تبلیغاتی و انتشار این مقالات است.

🔵 رتبه بندی در SERP ها چیست؟

آکادمی دی ام روم در یک محتوای جامع و کامل به بررسی تمامی این موارد پرداخته است که شما می‌توانید با مراجعه به مقاله “انتخاب عنوان مناسب صفحات سایت” با تمامی این تکنیک‌ها آشنا شوید. تا به اینجای محتوای آموزش رایگان سئو به مهم‌ترین مواردی که سبب بهبود عناوین و در نتیجه افزایش کلیک کاربران خواهد شد، اشاره کردیم. یک محتوای خوب و سئو شده بدون رعایت اصول نگارشی، ارزش بالایی ندارد. چراکه اگر مورد تایید موتورهای جستجو نیز باشد، نمی‌تواند رضایت کاربران را جلب کند و امتیازات مهمی را در این بین از دست خواهد داد. مطمئنا محتوا و صفحاتی که توسط مدیر سایت آپدیت می‌شوند، از دید گوگل بسیار با ارزش‌تر هستند و از این محتواها به عنوان مقالات همیشه سبز یاد می‌کنند و مطمئنا در بهبود سئو سایت تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

به این چرخه لینک‌سازی که میان یک صفحه و صفحات دیگر برقرار می‌شود پیلار کلاستر گفته میشود. عبارت “پیلار” و “کلاستر” به معنی ارتباط و لینک‌سازی صحیح میان چندین صفحه است. در واقع می‌بایست چندین صفحه که همگی یک موضوع را پوشش می‌دهند و کامل‌کننده یکدیگر هستند، میان آنها لینک‌سازی انجام شود. برای اینکه شما بتوانید از عنوان “جدیدترین ترفندهای سئو” خود دفاع کنید می‌بایست این تکنیک‌های جدید را پیدا کرده و در محتوای خود قرار دهید. بیش از 60 درصد کاربرانی که قصد خرید یک محصول را دارند ابتدا مقالات مرتبط و معرفی کامل آن را مطالعه می‌کنند. هنگامی که صحبت از محتوا می‌کنیم دقیقا منظورمان محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و پادکست است.