دسته‌ها
اخبار

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم-seroundtable | سئو

با رعایت تمامی این موارد و برخی از نکات ضروری دیگر به راحتی می‌توانید توجه الگوریتم و ربات‌های گوگل را به سمت سایت خود جلب نمایید و در ادامه از رتبه خوبی برخوردار شوید. در صورت متوجه‌شدن الگوریتم‌ها از کپی بودن محتوای یک صفحه، سریعا صفحه و آدرس همان صفحه پنالتی شده و از صفحه نتایج جستجو حذف می‌گردد. شما به عنوان یک متخصص سئو می‌بایست با انواع روش‌های تولید محتوا آشنا باشید و تسلط کاملی بر این حوزه داشته باشید. توصیه می‌کنیم که حتما به مطالعه مقاله “چگونه و چه محتوایی تولید کنیم؟” بپردازید و با انواع روش‌های تولیدمحتوا آشنا شوید.

  • از سئوی خارجی سایت غافل نشوید و اینکار را به مرور زمان انجام دهید.
  • این اقدام زمانی تاثیرگذار است که لازم است محتوایی که به کاربر نشان داده می‌شود، به‌روز و آپدیت باشد.
  • لینک های داخلی ایجاد کنید و از هر یک از صفحات وب سایت آموزشی خود به صفحات مرتبط دیگر لینک بزنید.
  • لازم به ذکر است که زمان بیشتری طول می‌کشد تا صفحات دینامیک در مقایسه با صفحات استاتیک بارگذاری شوند.

این فایل به ربات‌های موتورهای جستجو فرمان می‌دهد کدام صفحات وب را خزش کرده یا کدام صفحات را نباید خزش کنند. بعد از اینکه سایت خود را ساختید، باید به ربات‌های گوگل و دیگر موتورهای جستجو اعلام کنید کدام صفحات سایت تان را crawl کنند و کدام را نکنند. از آنجا که این فایل راهنمای ربات‌های موتورهای جستجوست، از نظر سئو نیز تأثیر بسیار زیادی بر نحوه ایندکس شدن سایت خواهد گذاشت. سئو یک کار کاملا تخصصی است که بر پایه تجربه و دانش انجام می شود. بهینه سازی سایت بدون تجربه کافی، موجب حذف کلی سایت و مطالب از گوگل می‌شود.

۵- ساختار اطلاعاتی وبسایت و لینک‌های داخلی در سئو

موتورهای جستجوگری همچون گوگل و بینگ از توضیحات متا برای رتبه بندی صفحات استفاده نمی‌کنند، اما این توضیحات متا می‌توانند در نرخ کلیک کاربران تاثیر مستقیمی داشته باشند. استفاده از اعداد تاثیر فوق‌العاده‌ای در توجه موتورهای جستجو و ربات‌ها به سایت شما دارد. استفاده از این روش، شاید یک تکنیک نسبتا قدیمی به نظر برسد، اما هنوز هم مورد توجه بسیاری از کاربران و همچنین ربات‌های گوگل می‌باشد.

تولید محتوا بهینه سئو شده

لینک های داخلی بهینه شده برای سئو خوب هستند زیرا پتانسیل رتبه بندی را برای هر صفحه ای که به آن لینک می شود افزایش می دهد. وجود لینک های داخلی تعامل کاربران در سایت را افزایش میدهد و میتواند کمک کند زمان حضور کاربران در سایت شما افزایش یابد. به مجموعه‌ای از کارها و فعالیت‌هایی که در بیرون از سایت انجام می‌شود، سئو بیرونی یا خارجی گفته می‌شود سئو خارجی سبب می‌شود سایت در نتایج گوگل، رتبه بالاتری داشته باشد. مثلاً از سایت‌های خبری به سایت خود لینک سازی کنید و یا حتی با تبلیغات کاری کنید مخاطب شمار را سرچ کند یا موضوع مدنظرش را با اسم دامنه شما جست‌وجو کند. این نوع سئو را نیز می‌توانم بعد از سئو داخلی یا هم‌زمان با آن انجام داد.

در واقع، وب سایت تازه بوجود آمده حکم نوزادی را دارد که لازم است از سلامتش اطمینان حاصل شود و قطعا مدت زمانی طول می‌کشد تا چنین اطمینانی حاصل شود. دلیل بوجود آمدن این فیلتر از سوی گوگل، این است که وبسایت‌های جدید ممکن است به اندازه قدیمی‌ها مرتبط و مفید نبوده یا حتی اسپم باشند. این جلوگیری از به نمایش در‌آمدن وبسایت‌های تازه تاسیس در صفحات نتایج جستجو، به گوگل زمان می‌دهد تا کیفیت آن وبسایت‌ها را ارزیابی کرده و با اسپم مبارزه کند. در تعیین اینکه به چه بودجه‌ای برای سئوی سایت خود نیاز دارید، عوامل و معیار‌های مختلفی دخیل هستند.

همچنین می توانید در هنگام خرید رپورتاژ یا بکلینک با صاحب وبسایت جهت دائمی بودن آن به توافق برسید، ولی یادتان نرود که هر از چندگاهی به سایت هایی که رپورتاژ و بک لینک خرید کرده اید مراجعه و شرایط را بررسی نمایید. این مهم ترین اقدامی است که برای جلوگیری از موفقیت اسپمرها انجام می شود. بیشتر اوقات رقبا با هدف سئو منفی با ایجاد پیوندهای بی کیفیتو با تعداد زیاد سعی در تخریب سئو سایت شما را دارند.