دسته‌ها
اخبار

سئو چیست و چگونه کار می کند؟ اهمیت seo در سایت و بالا آمدن در گوگل-seroundtable | سئو

موتورهای جستجو بک لینک‌ها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر می‌گیرند. اما بسیاریOff Page Seo را همان لینک سازی می‌پندارند درحالی‌که اینگونه نیست و لینک سازی فقط بخش اعظمی از این شیوه بهینه سازی را تشکیل می‌دهد. برای مثال، مواردی ازقبیل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب می‌شود و اهمیت بسیاری دارد. به بیانی دیگر، Off Page Seo تمام کارهایی است که خارج از یک وب سایت انجام می‌گیرد تا موتورهای جستجو آن وب سایت را قابل اعتماد و معتبر به حساب بیاورند. بمنظور انجام این کار، موتورهای جستجو وب سایت‌های مختلف را کاوش و بررسی کرده تا بهتر متوجه موضوع و کم و کیف محتوای آنها شوند.

این امر آگاهی از برند شما را افزایش می‌دهد تا افراد بیشتری را به خرید محصولات/خدمات شما تشویق کند. یکی از نکات جالب در مورد وبسایت او این است که گوگل برای تحقیقات ماشین یادگیری رنک‌برین، این شرکت را به همکاری فراخواند. این وبسایت یکی از معتبرترین وبسایت‌های سئو در کانادا است و بیش از ۱۰۰ کارمند دارد. بنابراین تعدادی از ابزارها و پلتفرم‌های نرم‌افزاری سئو؛ معیارهای مرجع خود را ارائه کرده‌اند که در ادامه به چند مورد پرداخته‌ام. الگوریتم هامینگ‌برد در واقع؛ طراحی مجدد الگوریتم اصلی گوگل بود.

سئو کلاه سفیدبه تکنیک هایی اطلاق می شود که شامل استراتژی ها و راهکارهاییست که از قوانین موتورهای جستجو پیروی می کنند. تمرکز اصلی این راهکارها، ارائه محتوایی ارزشمند به کاربران است. در همان ابتدای کار بود که گوگل الگوریتمی به نام PageRank ایجاد کرد تا کیفیت و کمیت بک لینک ها را در سیستم رتبه بندی خود گنجانده و اهمیت نسبی صفحات وب را در نتایج جستجو تعیین کند.

  • زیرا رقابت روی این کلمات معمولا کمتر است و براحتی می توانید در موتورهای جستجو جایگاه کسب نمایید.
  • اما اگر هدفتون دیده شدن پیجتون در صورت جستجوی اسم پیج در گوگل هست، بله تنها کاری که می‌تونید بکنید لینک سازی هست.
  • هدف اصلی و نهایی سئو؛ جذب مخاطب از نتایج رایگان موتورهای جستجو است.

اما به عقیده بعضی از متخصصین؛ کلمات کلیدی دم بلند، عباراتی هستند که حجم جستجوی پایینی دارند و در مورد یک موضوع دقیق هستند. حالا ممکن است یک کلمه کلیدی دم‌بلند، طولانی هم باشد یا نباشد. الگوریتم‌های گوگل برنامه‌های پیچیده نرم‌افزاری هستند که به گوگل کمک می‌کنند مرتبط‌ترین صفحات را برای یک جستجوی خاص پیدا کند، رتبه‌بندی کند و نمایش دهند.

معنا و مفهوم SEO

تا زمانی که کاربران مخاطب خود را نشناسید، درک انواع چیزهایی که آنها جستجو می کنند تقریبا غیرممکن است. محتوای موجود در آن صفحات، به‌علاوه لینک‌های داخلی به خزنده کمک می‌کند تا بفهمد هر صفحه درباره چیست و چگونه از نظر معنایی به همه صفحات دیگر در دیتابیس search engine، مرتبط می‌شود. در این بین، ربات صفحاتی را که خزش می‌کند و ایراد فنی در آن نمی‌بیند را ایندکس می‌کند تا در سرچ گوگل کاربران پدیدار شود. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از خزنده هایی که گاهی ربات یا اسپایدر نیز نامیده می شوند برای جمع آوری اطلاعات در مورد تمام محتوایی که می توانند در اینترنت پیدا کنند استفاده می کنند. خزنده از یک صفحه وب ایندکس شده شروع می کند و لینک‌های داخلی سایت و همچنین لینک‌های خارجی آن را اصطاحا خزش می کند. کلمه کلیدی طولانی یا LONG TAIL کلماتی هستند که بین 3 تا 5 کلمه باشند.

وبلاگ MOZ

یادگیری ماشینی یعنی کامپیوتر به جای اینکه توسط انسان آموزش داده شود، می‌تواند به خود آموزش دهد که چگونه کاری را انجام دهد. سپس می‌توانید محل کارتان را از روی نقشه انتخاب کنید و اطلاعات تکمیلی را مانند آدرس، شماره تلفن و تصاویر وارد کنید. دایرکتوری‌های محلی سایت‌هایی هستند که مردم برای دریافت نظرات در مورد مکان‌هایی برای خرید، غذا خوردن و خدمات محلی مراجعه می‌کنند. این کار باعث می‌شود شانس بیشتری در جستجوهای محلی داشته باشید.

در حدود ۵۰ درصد از جستجوها در گوگل به کسب‌وکارهای محلی اختصاص دارند. دومین برنامه‌ای که توسط Search Engine به کار گرفته می‌شد indexr بود که وظیفه آن طبقه‌بندی اطلاعات و اولویت‌بندی آن‌ها برای عملیات Crawl مجدد بود. به‌طور حتم بیش از ۹۰ درصد اوقات با یک جستجو در گوگل اطلاعاتی که نیاز داریم را به دست می‌آوریم و حتی خریدهای خودمان را آنلاین انجام می‌دهیم.

در مورد لینک‌ و اتواع لینک‌سازی در ادامه همین مقاله “سئو سایت چیست” به طور کامل توضیحاتی ارائه خواهیم کرد. لینک‌های ساخته شده می‌توانند به صفحات داخلی سایت یا وبسایت‌های دیگر آدرس‌دهی کنند. در این قسمت به بررسی چند اصطلاح رایج مهم در سئو می‌پردازیم.

HTTPS چه تفاوتی با HTTP دارد؟

طبق آماری که در تصویر زیر می‌بینید ۲۵٪ از کسب و کارهای کوچک، با بیش از ۳ مجموعه خدماتی سئو کار کرده‌اند. در مهم‌ترین منوی این بخش می‌توانید ببینید صفحات سایتتان در مورد core web vitals چه وضعیتی دارند. در این بخش می‌توانید ببینید سیگنال‌های تجربه کاربری سایتتان در چه وضعیتی هستند. اولین قدم برای استفاده از سرچ کنسول؛ تأیید مالکیت سایت است.