دسته‌ها
اخبار

سئو چیست و چه کاربردی دارد انواع سئو SEO چیست اهداف سئو چیست

موتورهای جستجو در زمانی که کاربران قصد یافتن چیزی در اینترنت دارند مورد استفاده قرار میگیرند. اینجاست که شما میخواهید به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ دهید. مهم نیست که محصول یا سرویسی را ارائه میدهید یا اینکه وبلاگ نویس هستید، سئو برای صاحبین سایت ها یک ضرورت است. محتوایی می تواند رتبه خوبی در نتایج جستجو بگیرد که بهترین پاسخ را برای مشکل کاربران ارائه کرده باشد. احتمالا نام این نوع از بهینه سازی سایت را زیاد شنیده اید و تا حدودی با آن آشنایی دارید. سئو داخلی شامل تمام چیزهایی می شود که کاربران شما آن ها را در سایت مشاهده می کنند.

  • معیار Bounce rate درصد بازدیدکنندگانی را که وب سایت را بدون هیچ اقدامی ترک کرده اند را نشان می دهد.
  • علاوه بر دلایل واضحی که برای استفاده از آن وجود دارد، استفاده از پروتکل HTTPS در سال 2014 به یک فاکتور رتبه بندی (البته نسبتا کم قدرت) تبدیل شده است.
  • با انتخاب پکیج سئو مورد نظر روی دکمه سفارش کلیک کرده و پس از ثبت اطلاعات مشخص شده سفارش شما ثبت و در صف انجام قرار خواهد گرفت.
  • از طرف دیگر، داشتن سایت مپ هرگز نمی تواند به شما آسیبی برساند.
  • برای مدت یک یا دو ماه باید هر دو آدرس در دسترس باشند ولی آدرس های مبدا عینا به مقصد ریدایرکت 301 شده باشند.

حالا که با مفهوم کلید واژه ها آشنا شدید، میتوانم برای بهتر شدن انتخاب آنها و محتوایی که تولید میکنید، چند نکته را ذکر کنم. اول از همه، باید بتوانید از کلمات کلیدی خود در نامک نوشته استفاده نمایید. برای این که بتوانید به صفحه ابتدایی گوگل راه پیدا کنید، باید با سه بخش مهم در سئو آشنا باشید.

Responsive Design چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

اگر این صفحه از نظر سئو ارزش و اهمیت زیادی ندارد حذف آن از منوی اصلی تصمیم خوبی است ولی اگر صفحه مهمی در سایت شماست این کار را نکنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم مقاله لینک سازی داخلی را مطالعه کنید. این است که ثابت نیست و همواره از معیارهای مختلفی تاثیر می‌پذیرد؛ بنابراین صاحبان سایت‌ها و کسب و کارها باید اقدامات بهینه سازی سایت را همواره ارزیابی کنند.

مزایای مهم سئو برای کسب و کارهای آنلاین

Orphan Page یا صفحه یتیم به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که هیچ بک لینکی به آن داده نشده است. اما چرا صفحات یتیم برای سئو مشکل ایجاد می‌کنند؟ موتور‌های جستجو ازجمله گوگل، معمولا صفحات وب را به دو طریق پیدا می‌کنند. Conversion یا تبدیل زمانی اتفاق می‌افتد که یک بازدید کننده عمل مورد نظر شما را انجام دهد.

یک موتور جستجو ابزار آنلاینیست که به شما کمک میکند تا اطلاعات مورد نظر خود را در اینترنت پیدا کنید. در حالی که متخصصین سئو بر روی سئو کلاه سفید اتفاق نظر دارند، در طرف مقابل افرادی هم هستند با هر تکنیک های کلاه سیاه قصد دارند که گوگل را به نحوی دور بزنند. سئو خارجی با دیگر بخش های بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی و برندینگ هم در ارتباط است. این بخش ها به صورت غیرمستقیم بر روی اعتبار وب سایت شما تاثیر گذار هستند. اصطلاحات سئو داخلی و سئو خارجی بر اساس نوع اقدامات شما در وب سایت طبقه بندی می شوند. تاریخچه سئو به دهه 90 برمیگردد، یعنی زمانی که موتورهای جستجو پا به عرصه اینترنت گذاشتند.

دریافت سوشال سیگنال، لینک‌سازی داخلی و خارجی می‌تواند به افزایش سرعت ایندکس کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم برای مدیریت بودجه خزش و ایندکس سریع‌تر مقالات زیر را در آکادمی وبسیما مطالعه کنید. سئو یعنی تولید محتوای با کیفیت که به بهترین شکل نیاز افرادی که جستجو میکنند را برطرف کند. در نهایت باید بگوییم که سئو یعنی هر چیزی که به شما کمک میکند جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید. همه تکنیک هایی که در گذشته یاد گرفتید را استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید که در سال 2018 برندینگ، تجربه کاربری، طراحی زیبا و رعایت استانداردهای نگارشی را دست کم نگیرید. در ابتدا از افرادی که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت موفق و تاثیرگذار هستند تقاضا کردیم تا تعریف خود از این واژه را به صورت مختصر برای ما ارسال کنند.

در نتیجه هر چقدر زمان بیشتری برای افزایش کیفیت محتوا صرف کنید (حتی اگر موجب کاهش تعداد مطالب ارسالی شود) شانس بیشتری برای کسب جایگاه خواهید داشت. برای شروع پیشنهاد میکنم مقاله 10 نکته طلایی برای سئو مقاله را مطالعه کنید. هر محتوا، کد یا لینکی که در دامنه ما باشد جزئی از سئو داخلی بوده و هر اتفاقی که خارج از سایت ما رخ میدهد و بر سئو آن تاثیر گذار است (مثل لینک سازی، تبلیغات و فعالیت در شبکه های اجتماعی) را سئو خارجی می نامیم. البته منظور ما تنها محتوای متنی نیست بلکه تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه می‌کنیم در پاسخ‌گویی به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما تاثیرگذار هستند. به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود.

برای آگاهی از بروز چنین خطاهایی بایستی دائما اقدام به بررسی بک لینک های سایت کنید. در صورت مشاهده بک لینک های اسپم آنها را لیست کرده و توسط ابزار Disavow به گوگل اطاع دهید. با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می توانند در ایجاد ترافیک برای وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستند. این که موتورهای جستجو برای درامدزایی از تبلیغات استفاده می کنند چیز طبیعیست. هدف آنها ارائه پاسخ های بهتر به کاربران، بازگشت آنها به موتورهای جستجو در آینده و صرف زمان بیشتر کاربران در نتایج جستجو است.