دسته‌ها
اخبار

سئو چیست سئو سایت و بهینه سازی وب سایت برای گوگل-seroundtable | سئو

هرچه فروشگاه اینترنتی شما (چه بازرگانی و چه خدماتی) جایگاه و رتبه بالا‌تری داشته باشد، قطعا مشتریان بیشتری نیز خواهد داشت؛ و این افزایش مشتری، به معنی افزایش فروش و کسب سود بیشتر است. حال، این موتور جستجو (گوگل) است که جایگاه و رتبه سایت شما را تعیین می‌کند و این کار را نیز با در نظر گرفتن استاندارد‌ها و معیار‌هایی که سئو نام دارد انجام می‌دهد. یعنی اگر کاربری در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری را بگذراند یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته می‌شود. در زیر به تعدادی از سوالات متداول درباره سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو می‌پردازیم. در صورتی که در مورد سئو سایت خود سوال دارید و پاسخ سوال خود را پیدا نکردید سوالتان را برای ما در قسمت نظرات بنویسید. گوگل سرچ کنسول نه تنها می‌تواند به شما در تشخیص مشکلات فنی در سئو سایت کمک کند، همچنین محبوبترین صفحات سایتتان در گوگل را به شما نشان می‌دهد.

اگر از آن‌ها بطور راهبردی و برنامه‌ریزی شده استفاده کنید، می‌توانند اعتبار صفحات را نیز منتقل کنند. بطور خلاصه، لینک سازی داخلی کلیدی برای هر سایتی است که رتبه‌های بالاتری در موتور‌های جستجو می‌خواهد. وقتی شخصی جستجو‌یی را انجام می‌دهد، موتور‌های جستجو ایندکس خود را می‌گردند تا محتوا‌های مرتبطی پیدا کنند. سپس آن محتوا‌ها را به امید آنکه به سوال شخص جستجو‌گر پاسخ بدهند و نیازش را برطرف کنند، در صفحات نتایج جستجو فهرست می‌کنند. این فهرست کردن نتایج جستجو، بر اساس مربوط بودن را Ranking یا رتبه بندی می‌نامند. به طور کلی، اینطور در نظر بگیرید که هر‌چه یک وبسایت بالا‌تر رتبه بندی شود، موتور جستجو محتوا‌ی آن را مرتبط‌تر با جستجوی شخص می‌داند.

  • سئوی محلی یا همان Local Seo چیست؟ همانطور که تا اینجای آموزش سئو متوجه شده‌اید، تمایل زیادی نداریم که مباحث را به صورت گنگ و پیچیده در اختیار شما قرار دهیم.
  • حالا سئو تمام عملکردها و اتفاقات هاییه که تو همون خانواده میوفته و روی بچه تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم داره.
  • به بیان دیگر، ایندکس کردن به جمع‌آوری محتوا‌هایی که در روند پروسه Crawling پیدا می‌شوند، گفته می‌شود.
  • همیشه همه‌ی لینک‌هایی که به سایت ما وارد می‌شوند مفید نیستند.
  • شما می‌توانید با مراجعه به سرور سایت خود، از طریق تیکت به شرکت هاستینگ و یا به صورت دستی این قابلیت را بر روی سایت خود فعال نمایید.

برای درک بهتر مقوله سئو، لیستی از مفاهیم پایه و اصطلاحات رایجی که در آن بکار می‌روند را به همراه تعاریف و معانی‌شان برایتان آماده کرده‌ایم. بدست آوردن هر موفقیتی بهایی دارد که افراد موفق آن را پرداخت کرده‌اند. اگر بخواهیم بهای موفقیت کسب و کار دیجیتالمان را با پول نپردازیم، ناگزیر مجبور به صرف منابع دیگری خواهیم بود؛ یعنی انرژی و زمان.

چرا سرعت صفحه برای سئو مهم است؟

گوگل به طور میانگین 155 کاراکتر از توضیحات متای شما را در صفحه نتایج جستجو نشان می‌دهد. توجه به تعداد کاراکتر توضیحات متا، احتمال تغییرات توسط موتور جستجو را بسیار کاهش می‌دهد. متادیسکریپشن یا همان توضیحات متا، یکی از مهم‌ترین ارکان یک صفحه به شمار می‌رود.

در اختیار شما قرار خواهد گرفت که کمک ویژه‌ای برای تحقیق کلمات کلیدی به شما می‌کند. به طور کلی الگوریتم پنگوئن به لینک‌سازی‌های سایت توجه ویژه‌ای دارد. در ادامه مبحث آموزش سئو و در قسمت لینک‌سازی، طریقه‌ی صحیح لینک‌سازی را فراخواهیم گرفت و یاد می‌گیریم که بهترین شیوه لینک‌سازی به چه صورتی امکان‌پذیر است. لینک‌سازی به اشکال مختلفی قابل اجراست که الگوریتم پنگوئن به خوبی به تمامی این اقسام توجه ویژه‌ای دارد.

برخی از نمونه کارهای سئو سایت

Conversion یا تبدیل زمانی اتفاق می‌افتد که یک بازدید کننده عمل مورد نظر شما را انجام دهد. به عبارت دیگر، از صرفا یک بازدید کننده، تبدیل به یک متقاضی شود. عمل مورد نظر شما، بسته به نوع وب سایت و فعالیت شما متفاوت است. مثلا اگر شما از سایتتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، عمل مورد نظر شما خرید کردن خواهد بود. البته این هدف اصلی شماست و ممکن است در مسیر رسیدن به این هدف، اهداف کوچکتری تحقق یابند؛ مثل وارد شدن به یک صفحه خاص، پر کردن یک فرم به خصوص و یا ثبت نام در سایت و ایجاد یک حساب کاربری.

صفحات بهینه شده چه ویژگی و شاخصه هایی دارند؟

به همین خاطر است که امروزه تقریباً همه کسب و کارهای دیجیتالی به این باور رسیده اند که خدمات سئو، بهترین و هوشمندانه ترین سرمایه گذاری برای حضور در دنیای وب و دیجیتال مارکتینگ است. تکنیک‌های سئو اگر به درستی بکار برده شود منجر به ارتقای رتبه سایت و افزایش بازدید سایت خواهد شد. سایت‌هایی که از این قوانین پیروی کنند در گوگل جایگاه مناسبی کسب خواهند کرد و ترافیک سایت به مرور و به شکل منطقی افزایش خواهد یافت. جستجوی ارگانیک سایت، بخش بزرگی از عملکرد وب‌سایت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و از مزیت های رقابتی مهم در برابر دیگر کسب و کارها به شمار می‌رود.

به این ترتیب گوگل به شما توجه بیشتری میکند و در واقع به شما جایزه میدهد و شما را در مدت زمان کوتاهتری به جایگاه های بالایی میرساند. برای آشنایی بیشتر با این نوع از انواع سئو میتوانید به صفحه سئو منفی مراجعه کنید. سئو تکنیکال به صورت پایه ای و اصولی میتواند خیلی سیع تر شما را به اهداف سئو برساند و در زمان شما بسیار صرفه جویی کند.