دسته‌ها
اخبار

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

اما بایست دقت داشت که در این کار از قوانین آنها بایستی تبعیت کنید. در صورت تخطی از قوانین، موتورهای جستجو این حق را برای خود قائل هستند که وب سایت شما را از ایندکس و نتایج جستجویشان حذف کنند. در نتیجه، سئو از بهینه سازی معیارهای مشخص به کار در جهت تجربه کاربری بهینه تغییر کرده است.

  • تا بستر مناسب نداشته باشی و نتونی به لحاظ سرعت، پایداری و خوانایی محتوا قدرت بگیری، بهتره که وارد جنگ خارجی نشی چون برات گرون تموم میشه و در نهایت ممکنه با کلی هزینه پایان خوشی نداشته باشه.
  • با توجه به اینکه اگر یک تصویر در چندین سایت نمایش داده بشه گوگل فقط یکی رو نمایش میده.
  • مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع).

با رعایت فاکتورهای سئو داخلی می‎توانید ضمن استفاده از محتوای مفید و کاربر پسند، بدون صرف وقت و هزینه زیاد رتبه دلخواهتان را بدست آورید. هیچ قانون مشخصی در این باره وجود نداشته و میزان تولید محتوا در سایت شما به نوع کسب و کارتان وابسته است. اما در حالت کلی در نظر داشته باشید که وجود محتوای با کیفیت بیشتر در وب سایت شما، غالبا به رتبه بهتر و ترافیک بیشتر برای وب سایت شما منتهی خواهد شد.

دانلود رایگان خلاصه 5 جلسه اول دوره جادوی سئو

به موتورهای جستجوگر از این دید نگاه کنید که هدف آنها تنها و تنها آن است که بهترین و مناسب ترین نتایج ممکن را برای سوالات کاربران فراهم نمایند. Ahref برای آنالیز محتوای رقبا و یافتن بک لینک های آنها فوق العاده عمل می کند. Content explorer ابزار Moz برای یافتن منشن های بدون لینک کارایی خوبی دارد و SEMrush نیز برای دنبال کردن رتبه کلمات کلیدی بسیار عالیست. هر یک از این ها دارای ویژگی های مشترک زیادی هستند و بسته به نیاز و بودجه خود میتوانید اقدام به تهیه اکانت یکی از این ابزارها کنید.

SEO چیست و چه کاربردی دارد؟

به اینصورت که، صاحبان سایت با ثبت نام در Google AdSense آمادگی خود را برای گرفتن تبلیغات گوگل اعلام می‌کنند و از آن طرف، افراد آگهی دهنده با استفاده از ابزار Google Ads، آگهی‌های مد نظر خود را به گوگل می‌دهند. گوگل نیز آگهی این افراد را، در‌صورتی که مرتبط با نوع محتوا و بازدید کنندگان سایت‌هایی که در Google AdSense ثبت نام کرده‌اند باشد، به سایت‌های داوطلب می‌دهد. صاحبان سایت‌ها نیز مختارند تا تبلیغات گوگل را هر کجا‌ی صفحات وبسایت خود که می‌خواهند قرار دهند. Spam Score یا امتیاز هرزنامه نشان‌دهنده درصد سایت‌هایی با ویژگی‌های مشابه است که به جریمه و پنالتی شدن توسط گوگل منجر خواهد شد.

در نتیجه این کار، روابط ارزشمندی را ایجاد خواهید کرد که این موضوع ممکن است در آینده برایتان مفید باشند. اگر محتوای شما واقعا عالی و منحصربه‌فرد است (این موضوع شرط لازم است)، ممکن است خودشان به آن لینک داده یا آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اولاً، برای سایت شما بهتر است که لینک های بلندمدت را از سایت‌های باکیفیت بگیرید، زیرا می‌توانند در طول زمان ارزششان را افزایش دهند. تصور کنید پستی در مورد پیاده روی دارید و دو بک لینک برای آن دارید، یکی از آنها از یک پست در مورد “ورزش در فضای باز” و دیگری از یک پست در مورد “سیاست” است. برعکس، باید بسیار مراقب باشید و ایجاد ترکیبی طبیعی از انواع مختلف انکر تکست را هدف قرار دهید.

بهترین راهکار این است که از کلمه کلیدی هدف خود در تگ H1 صفحه استفاده کنید. در صورت لزوم، ممکن است در برخی از عناوین فرعی هم از کلمه کلیدی هدف خود استفاده کنید. وقتی در مورد موضوع خاصی محتوا می نویسید، طبیعی است که کلمه کلیدی مورد نظر در عناصر داخلی صفحه که محتوای صفحه را خلاصه می کنند ظاهر شود. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در هنگام یافتن کلمات کلیدی مرتکب می شوند این است که فقط به اعدادی که در ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی می بینند توجه می کنند.

این عنوان‌ها، بمنظور ارائه خلاصه‌ای از محتوای صفحات بکار می‌روند و نقشی حیاتی در سئو‌ی سایت دارند. اگر عنوان شما، عنوانی چشمگیر و جذاب باشد، هم از عناوین دیگر متمایز خواهد بود و هم ترافیک بیشتری را برایتان ایجاد خواهد کرد. در واقع، وب سایت تازه بوجود آمده حکم نوزادی را دارد که لازم است از سلامتش اطمینان حاصل شود و قطعا مدت زمانی طول می‌کشد تا چنین اطمینانی حاصل شود. دلیل بوجود آمدن این فیلتر از سوی گوگل، این است که وبسایت‌های جدید ممکن است به اندازه قدیمی‌ها مرتبط و مفید نبوده یا حتی اسپم باشند. این جلوگیری از به نمایش در‌آمدن وبسایت‌های تازه تاسیس در صفحات نتایج جستجو، به گوگل زمان می‌دهد تا کیفیت آن وبسایت‌ها را ارزیابی کرده و با اسپم مبارزه کند.