دسته‌ها
اخبار

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟-seroundtable | سئو

در مقاله “مهم‌ترین تگ های Html در سئو سایت” به طور کامل به این حوزه پرداخته شده و تگ‌هایی که شما به عنوان یک متخصص سئو می‌بایست بدانید را ذکر کرده است. زیر ساخت و پایه‌ی تمامی سایت‌ها از عبارتی تشکیل شده است که به آن زبان نشانه‌گذاری HTML می‌گویند. آشنایی و یادگیری این زبان نشانه‌گذاری کار چندان دشواری نیست، اما به یاد داشته باشید که یادگیری این زبان، برای یک متخصص سئو اجباری نیست، اما درک عملگرهای این زبان نشانه‌گذاری، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

اگر برای توضیحات متا، مطالب خوب ننویسید مطمئن باشید که در طولانی مدت میزان کلیک کاربران روی سایت شما در موتور جستجو، بسیار پایین می آید. پس اگر چه توضیحات متا مستقیما روی سئو تاثیر نمی‌ گذارند، ولی به شکل غیر مستقیم تاثیر مهمی بر روی بازدید سایت شما دارند. اگر صاحب یک سایت، وبلاگ یا کسب و کار آنلاین هستید و در تلاشید که رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید، حتماً بارها با عباراتی نظیر «سئوی تضمینی و ارزان» رو به رو شده اید. همه ما به دفعات شنیده ایم که هیچ ارزانی بدون دلیل نیست؛ مسلماً کسی که با دادن وعده و وعیدهای وسوسه انگیز مانند افزایش فروش در مدت زمان کم و… بنابراین برای کسب موفقیت بهتر است انتخاب کارشناسان سئو با دقت و واقع بینی انجام شود. سئوی کلاه سفید به مجموعه تاکتیک های بهینه سازی سایت گفته می شود که با قوانین و دستورالعمل های موتورهای جستجو، بخصوص گوگل، سازگار هستند.

  • نسخه رایگان Yoast SEO شامل چندین بررسی و ویژگی است که به شما کمک می کند پیوند داخلی خود را بهبود ببخشید.
  • Google Analytics و Google Search Console ممکن است بنظر اطلاعات یکسان و مشابهی را در اختیار کاربران قرار دهند، اما بین این دو محصول گوگل تفاوت‌های کلیدی وجود دارد.
  • Semantic Seo یا سئو‌ی معنایی فرآیند ایجاد معنی و مفهوم بیشتر در کلماتی است که در محتوا‌ی خود بکار می‌برید.
  • موتورهای جستجوی اولیه، نظیر آلتا ویستا یا اینفوسیک، الگوریتم‌های خود را جهت جلوگیری مدیران وب در دست‌کاری رتبه‌ها، مجدداً سازگار کردند.

✅ هنگامی صفحه ای از یک سایت به صفحه دیگری از همان سایت لینک دهد، اصطلاحا به آن لینک داخلی می‌گوییم. لینک‌سازی داخلی، یک مبحث جامعی است که می‌بایست به صورت کامل به آن پرداخته شود و نمی‌توان با یک پاراگراف به تمامی مباحث این حوزه پرداخت. ✅ میزان تعداد کلمات در یک صفحه یا مقاله کاملا به حوزه فعالیتی بستگی دارد. ✅ 68 درصد از کاربران به محصولاتی که در صفحه اول معرفی می‌شود اعتماد دارند.

الگوریتم پاندا (Panda) گوگل (

سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد هر روزه برای یافتن محصولات و خدمات میلیون ها جستجو انجام می دهند. جستجوهای گوگل اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها و مکمل سایر کانال های بازاریابی است. دیده شدن بیشتر و رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک نسبت به رقبا می تواند تأثیر مهمی بر مارکتینگ و فروش داشته باشد. شما فرمودید که این دسته بندی در صفحه اول گوگل است ولی اعلام نکردید که برای چه عبارتی جایگاه کسب کرده است.

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

اما جواب من به آنها یک چیز است، من سئوی کلاه سیاه کار نمیکنم. پس یادتان باشد که گوگل در سئو بر اساس بیگ دیتا یا داده های زیادی که از رفتار کاربرانش جمع آوری میکند، تصمیم گیری می نماید. بسیاری از موتورهای جستجوگر وب، امروزه به توانمندی یادگیری یا Learning مجهز شده‌اند. شما باید با کارکرد موتور جستجو به طور کامل آشنا باشید، تا فرایند و چیستی سئو را به درستی درک کنید. در واقع گوگل به یک مرجع تبدیل شده و موتورهای جستجو دیگر، خودشان را با او تتبیق میدهند.

از کدام کلمات کلیدی شروع به سئو کردن کنیم؟

در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود میتوانید در قسمت دیدگاه نظرتان را برای ما بنویسید تا تعدادی مطالب یونیک برای دانلود مقاله درباره سئو برای شما راسال کنیم. همچنین میتوانیم مقاله سئو چیست pdf را برای شما ارسال کنیم و شما را بیشتر با موضوع What is SEO آشنا کنیم. یکی دیگر از مواردی که باید در اصول سئو در نظر داشته باشید این است که تمام صفحات سایت تان در دستگاه های مختلف به درستی نمایش داده شود و ایرادی در نمایش سایت وجود نداشته باشد. به این ترتیب حتی سایت هایی که در صفحات پایین هستند و کسب و کارشان دیده نشده میتوانند با پرداخت هزینه به گوگل از گوگل ادز بهره ببرند و کسب در آمد داشته باشند.

در این شرایط میتوانید از سایت هایی که در حوزه تولید محتوا و خبر (مرتبط با سایت شما) فعالیت میکنند رپورتاژ آگهی بگیرید. پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ بسته به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلماتی که هدف گذاری کرده اید و وضعیت رقبا این زمان تعیین خواهد شد. ممکن است در یک حوزه بتوان در 3 ماه موفقیت های مهمی کسب کرد ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشد. برای سازمان‌هایی با بیش از 100 کارمند که معمولا در حوزه‌های رقابتی مثل گردشگری، ارز دیجیتال و … فعالیت می‌کنند و سئو مجرای مهمی در بازاریابی آنها محسوب می‌شود؛ تشکیل یک تیم داخلی کافی نیست. معمولا این شرکت‌ها از مشاوران حرفه‌ای و نظارت متنوع برای تقویت تیم و تصمیم‌گیری بهتر بره می‌برند. اگر مجموعه‌ای اهمیت سئو را به خوبی درک کرده و بودجه کافی برای تامین هزینه‌های آن را داشته باشد؛ برون‌سپاری پروژه به یک شخص یا شرکت معتبر به‌صرفه‌ترین روش برای موفقیت در سئو خواهد بود.

اولین کاری که بریا سئو انجام میشود بررسی وضعیت سئو سایت به صورت داخلی میباشد و بعد از آن که سئو داخلی به وضعیت مطلوبی رسید نوبت یه سئو خارجی میرسد. سئو داخلی هایپرلینک هایی در یک صفحه از سایت شما هستند که خواننده را به یک صفحه هدف در سایت تان هدایت می کند، در حالی که یک لینک خارجی، یک لینک است که خواننده را به یک صفحه معتبر در یک وب سایت دیگر هدایت می کند. هم گوگل و هم بینگ از سرعت بارگذاری صفحه به‌عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی استفاده می‌کنند. ربات های موتورهای جستجو به‌راحتی می‌توانند سرعت سایت شما را بر اساس کدهای صفحه و حجم فایل‌ها تخمین بزنند. به‌عنوان محتوای صفحه، کلمات کلیدی LSI در صفحه تگ متا به گوگل در تشخیص بین مترادف‌ها کمک می‌کند. انتخاب انکرتکست صحیح اساس سئو داخلی سایت است و اگر این کلمات به درستی انتخاب نشوند میتوانند روند سئو آن پیج و کسب رتبه برتر در صفحات اول گوگل را بسیار کند کنند.

بطور کلی به وضعیت لینک‌های ورودی به یک سایت «لینک پروفایل» آن سایت می‌گویند. داشتن یک لینک پروفایل طبیعی و کسب لینک‌های ارزشمند از سایت‌های معتبر و مرتبط تاثیر بسزایی در سئوی سایت شما خواهد داشت. به همین دلیل، اطمینان حاصل کردن از اینکه صفحات شما قابل خزیدن و دیده شدن توسط ربات گوگل هستند مهم است. همچنین معماری سایت شما باید با استفاده موثر از لینک‌های داخلی، پیمایش در همه صفحات سایت را برای این ربات تسهیل کند. منظور از لینک داخلی، لینکی است که شما در یک صفحه از سایتتان قرار می‌دهید و از آن به یک صفحه دیگر در وبسایت خود ارجاع می‌دهید. از دیگر مزایای سئو در مقایسه با ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی این است که امکان ایجاد ترافیک مستمر در سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ نظیر ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد.

Spam Score یا امتیاز هرزنامه نشان‌دهنده درصد سایت‌هایی با ویژگی‌های مشابه است که به جریمه و پنالتی شدن توسط گوگل منجر خواهد شد. اسپم اسکور یا امتیاز هرزنامه بر پایه 27 ویژگی مشترک بین میلیون‌ها سایت جریمه شده توسط موتور‌های جستجو، محاسبه می‌شود. هر‌چه سایت شما امتیاز بالا‌تری کسب کند، احتمال اسپم بودن و در‌نهایت پنالتی شدن آن بیشتر است. اما قابل توجه است که امتیاز اسپم بالا ملاکی قطعی برای اسپم بودن یک سایت نیست؛ بلکه می‌تواند نشانه این باشد که لازم است کمی بیشتر به کیفیت و مرتبط بودن مطالب آن توجه شود. Alexa Rank یا رتبه الکسا در‌حقیقت میزان محبوبیت یک وبسایت است و میلیون‌ها وبسایت را از این نظر رتبه بندی می‌کند.