دسته‌ها
اخبار

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟-seroundtable | سئو

✅ به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که جهت بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو و همچنین کاربران، از طرف ما و در داخل سایت صورت می‌پذیرد. چطور از تکنیک سئو کلاه خاکستری برای تقویت شبکه های اجتماعی بهره ببریم؟ تا به اینجای کار تمامی فعالیت‌های ما در شبکه‌های اجتماعی مربوط به سئو کلاه سفید بود. ما می‌توانیم مدتی پس از فعالیت صحیح در شبکه‌های اجتماعی، به برخی از سایت‌های فروشنده سوشال سیگنال برویم و از آنها سیگنال‌های مربوطه را خریداری نماییم. این سیگنال‌ها شامل لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری پست و استوری‌های شما خواهد بود. استفاده از روش سئو کلاه سیاه، همانند راه رفتن روی لبه تیغ می‌باشد. اگر هنوز هم در استفاده از سئوی کلاه سیاه دچار شک و تردید هستید، ابتدا مقاله “سئو کلاه سیاه یک چاقوی دولبه” را مطالعه کرده و سپس تصمیم به استفاده از آن بگیرید.

پروسه سئو به معنای دریافت بازدید کننده و ترافیک برای سایت شما از طریق نتایج جستجوی موتور های جستجوگر بصورت رایگان و کاملا طبیعی می باشد. اگر کلاه سفید را انتخاب کردیم پس این سایت مناسب شماست و اگر می‌خواهید سئوکار کلاه‌سیاه و کلاه خاکستری باشید، پیشنهاد می‌کنیم با اینترنت و گوگل خداحافظی کنید. 🙂 چرا که سئوی کلاه‌سیاه در نهایت به پنالتی شدن سایت شما (حذف شدن سایت شما از نتایج گوگل) منجر خواهد شد. ما میتوانیم به صورت ماهانه هزینه ای برای انجام سئو دریافت و براساس آن به شما خدمات سئو را بدهیم و روش دوم به صورت پروژه محور بر روی یکسری کلمات کلیدی خاص فعالیت خواهیم داشت و تنها آنها را به صفحه اول خواهیم آورد. اهداف کاربران از جستجو کلمه کلیدی را ارزیابی کنید و صفحه ای متناسب با نیاز کاربر ایجاد نمایید.

  • اگر میخواهید در زمان مناسب و نرمال رتبه خوبی در گوگل را به خود اختصاص دهید، مورد خشم و مجازات گوگل واقع نشوید و هر تلاشی که برای بهبود رتبه سایت تان انجام داده اید به هدر نرود باید از سئو کلاه سفید استفاده کنید.
  • توصیه می‌کنیم که حتما به مطالعه مقاله “چگونه و چه محتوایی تولید کنیم؟” بپردازید و با انواع روش‌های تولیدمحتوا آشنا شوید.
  • سئوی محلی یا Local Seo یکی از روش‌های بهینه‌سازی محتوا می‌باشد که تمرکز خود را برروی منطقه و مکان کسب و کار قرار می‌دهد.
  • Indexing یا ایندکس کردن، به فرآیند اضافه کردن صفحات وب به موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود.

برای شروع پیشنهاد میکنم از محتوای قرار گرفته در صفحه آموزش رایگان سئو استفاده کنید. این تکنیک اگر به درستی اجرا شود میتواند تاثیر مثبت هم داشته باشد ولی پیاده سازی آن نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار است که برای سایت های تخصصی مثل شما به صرفه نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد پیشنهاد میکنم مقاله بک لینک PBN را مطالعه کنید. معیار گوگل برای تعیین رتبه شما کیفیت محتوا، بهینه بودن ساختار کدنویسی و سرعت صفحه و در نهایت لینک سازی های داخلی و خارجی است. اینکه محتوای شما در یک زیردامنه معرفی شده باشد یا بخشی از صفحات خود سایت باشد یک فاکتور تعیین کننده نیست. در نتیجه به جای پیدا کردن راه های جایگزین بهتر است بر کیفیت محتوا و بهبود صفحات فعلی تمرکز کنید.

بهترین روش آموزش سئو سایت به صورت صفر تا صد چیست؟

حتی اگر محتوای یک صفحه را بروز‌رسانی کنید، این لینک‌ها بی‌تغییر باقی خواهند ماند. PHP یک زبان اسکریپت نویسی متن باز (Open-Source) سمت سرور است. PHP برای ایجاد صفحات وب پویا که با پایگاه داده کار می‌کنند، طراحی و ساخته شد. از PHP همچنین در توسعه اپلیکیشن‌های موبایل نیز استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه دوره جامع جادوی سئو مراجعه کنید.

این فعالیت ها شامل استراتژی تولید محتوا، ایجاد بک لینک، مدیریت کمپین های SEM در گوگل و استراتژی کلمه کلیدی برای افزایش رتبه بندی در تمام موتورهای جستجو می شود. لازم به ذکر است که هر صفحه به وسیله موتورهای جستجو و بر اساس کلمات کلیدی مورد استفاده در عنوان صفحه، تگ ها و محتوای آن، رتبه بندی می شود. بنابراین، این وظیفه اصلی متخصص سئو است که اطمینان حاصل کند که مهم ترین کلمات کلیدی در عنوان و محتوای صفحه چه گلمه ای قرار داده شود.

با ورود و همه‌گیر شدن تلفن‌های همراه، جستجو در اینترنت به یک ابزار قابل اعتماد و در دسترس برای پیدا کردن پاسخ سوالات، تصمیم‌گیری در مورد خرید یک محصول یا حتی پیدا کردن نزدیک‌ترین نانوایی محل تبدیل شده است. نتایجی که پس از جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود نقش مهمی در فرآیند شناخت و تصمیم‌گیری او بازی می‌کند. اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند.

کمک گرفتن از کش مرورگر کاربران

قطعا که تسلط به موضوع، برای یک فرد متخصص سئو، مزیت محسوب خواهد شد. ✅ آنالیز رقبا به فرآیندی گفته می‌شود که آگاه شویم رقبای ما چه فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند که به این رتبه و جایگاه رسیده‌اند تا ما نیز با انجام آن به رتبه و جایگاه دلخواه برسیم. این موارد تنها چند مورد از عوامل مهم در تدوین استراتژی سایت است که می‌بایست به آن تسلط پیدا کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید به تمامی ربات‌ها یا به یک ربات خاص دستور دهید که به یک سری از فایل‌ها دسترسی نداشته باشد و آنها را ایندکس نکند.

به این سه بخش کارها سئو یا بهینه‌سازی داخلی (On-Page SEO)، سئو یا بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO) و سئوی تکنیکال می‌گویند. اگر کاربران تمایل بیشتری به دیدن ویدئو دارند، چرا آن را در اختیارشان قرار ندهیم؟ داشتن ویدئو Dwell Time را در سایت بالا می‌برد و به شما توصیه می‌کنم از محتوای ویدئویی در مطالب صفحات خود حتماً استفاده کنید. چند ماه پیش میلیون‌ها نفر پیام Mobile-first indexing enabled را دریافت کردند. امروزه 60 درصد کاربران وب‌سایت‌ها از طریق موبایل صفحات را بازدید می‌کنند و جست‌وجو در موبایل روبه افزایش است. مثلا شما در SERP می‌بینید که لینک چهارم عنوان جذابی دارد و سریع روی آن کلیک می‌کنید و وقتی وارد لینک می‌شوید با یک محتوای عالی مواجه می‌شوید و مدت زمان زیادی در صفحه صرف بلعیدن تک‌تک واژه‌ها می‌کنید! نرخ کلیک یا CTR یک معیار کلیدی و مهم در رتبه بندی موتور‌های جستجو بحساب می‌آید.

گوگل در مستندات خود به طور رسمی اعلام کرده است که شبکه‌های اجتماعی به دلیل دستکاری‌هایی که در قسمت لایک، کامنت، اشتراک،… انجام می‌گیرد، به طور مستقیم بر روی رتبه‌بندی سایت تاثیرگذار نخواهند بود. این ابزارهای معرفی‌شده، معروف و معتبرترین ابزار، برای تست سرعت صفحات سایت هستند. اما ابزارهای آنلاین دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید بامراجعه به آنها، میزان سرعت صفحات خود را بسنجید. آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع به این ابزارها پرداخته است که می‌توانید با مراجعه به مقاله “بهترین ابزارهای تست سرعت سایت” با این ابزارها آشنا شوید.