دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو-seroundtable | سئو

موفقیت‌ها و پیشرفت‌های گوگل در این زمینه باعث شد تا موتور جستجوی یاهو در سال 2000 از الگوریتم گوگل تبعیت کند. اولین بار یاهو در سال 1995 بحث اصول و قوانین سئو را مطرح کرد. اما با ورود جستجوگر گوگل به این عرصه، اصول سئو با رنگ و بویی جدید به کاربران وب ارائه شد.

  • اسپای‌فو اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی طبیعی، تبلیغات گوگل ادوردز، استراتژی لینک‌سازی، این‌که بیشترین ورودی بر اساس کدام کلمات کلیدی بوده و …
  • در تعیین اینکه به چه بودجه‌ای برای سئوی سایت خود نیاز دارید، عوامل و معیار‌های مختلفی دخیل هستند.
  • همچنین شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خدمات دی ام روم، از خدمات مشاوره ما نیز در جهت یافتن اهداف خود بهره ببرید.
  • پیشنهاد میکنم برای شروع به صفحه کتاب سئو در سایت آکادمی مراجعه کرده و از کتاب های رایگانی که توسط مجموعه وبسیما تالیف و منتشر شده است استفاده کنید.

یک کارشناس سئو با علم و دانشی که در زمینه تحلیل داده های موجود در ابزارهایی همچون Search Console و گوگل آنالیتیکس دارد، میتواند به بهترین شکل از کلمات کلیدی طولانی و ارزشمند استفاده کند. این یعنی شما و گوگل در حال کار متقابل با یکدیگر هستید تا بهترین نتیجه (غذا) را به کاربر برسانید. PBN مخفف عبارت Private Blog Network و شبکه‌ای از وبسایت‌های معتبر است که برای لینک سازی بمنظور گرفتن رتبه‌های بالا‌تر برای وبسایت هدف، از آن استفاده می‌شود.

به کاربری که از سایت بازدید می‌کند، Visitor یا بازدید کننده گفته می‌شود. بازدید کننده شخص در نظر گرفته نمی‌شود؛ بلکه هر IP یک بازدید کننده به حساب می‌آید. برای مثال ممکن است یک شخص واحد با دو وسیله الکترونیکی (مثل موبایل و کامپیوتر) از یک سایت بازدید کند، که در اینصورت دو بازدید کننده به حساب خواهد آمد.

مفاهیم و اصطلاحات رایج در On Page Seo:

در سال ۲۰۰۷، گوگل گفت که ۲۰ تا ۲۵ درصد از این پرس و جوها قبلا هرگز دیده نشده بودند. البته مطمئنا، بخشی از کار به صورت اتوماتیک و توسط نرم‌افزار انجام می‌شد اما تا حد زیادی به کار انسان بستگی داشت. “”قبل از رنک‌برین، گوگل از نیروی انسانی برای شناخت جستجوهای پیچیده استفاده می‌کرد.

الگوریتم فرد (Fred) گوگل (

این زمان به موضوع وب سایت و کلمه کلیدی مورد نظرتان وابسته است. همچنین منابع تحت دسترس شما (مانند نیروی انسانی و بودجه) نیز در این زمان موثر هستند. البته بایست دقت داشت که نتایج حاصل از سئو در یک وب سایت با سابقه نسبت به یک سایت نوپا، زودتر دیده می شود. لینک ها تنها بخشی از سئو محسوب می شوند و سئو در حالت کلی مجموعه بسیار زیادی از مهارت هاست که یادگیری و کسب تجربه در آنها، نیاز به صرف زمان زیادی دارد. مجموعه ای از فعالیت ها با هدف بهبود اعتبار وب سایت شما (بیشتر از طریق دریافت بک لینک های با کیفیت). نتایج طبیعی درصد بیشتری از ترافیک را به صورت معمول کسب می کنند.

سوالات متداول در ارتباط با سئو کردن صفحات و سایت

در واقع سئو را از قالبی دیگر می‌توان به سه بخش تقسیم کرد که دو بخش اصلی آن، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید هستند. پس از شکل گیری و راه اندازی این دو بعد از سئو، بخشی دیگر به نام سئوی کلاه خاکستری نیز به آن‌ها اضافه شد. در ادامه به نکاتی بیشتر از این سه بخش از سئو اشاره خواهیم کرد و درباره آن‌ها حرف خواهیم زد. تمامی مواردی که آموزش می‌بینید را در وبلاگ‌ها و یا وب سایت هایی که به صورت آزمایشی میسازید تمرین کنید و تاثیر هر روش را مورد بررسی و تحقیق قرار دهید تا بتوانید بهترین روش انجام سئو را یاد بگیرید. برای اینکه بیشتر با این موارد آشنا شوید بهتر است مقاله یادگیری سئو را مطالعه کنید تا با پیش نیاز‌های یادگیری سئو بیشتر آشنا شوید.