دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ SEO چگونه کار می کند؟ چه انواع و استراتژی هایی دارد؟ پارس‌پک-seroundtable | سئو

این الگوریتم یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین آپدیت‌های گوگل بود چرا که می‌توانست نتیجه جستجوی فرد را متناسب با منطقه‌ای که او زندگی می‌کرد مشخص کند. به‌طور کلی، صفحات با رای بیشتر تمایل به رتبه بالاتری دارند. با ورود به قرن 21، سرعت رشد دنیای اینترنت و فضای مجازی، شکل دیگری به خود گرفت.

  • زمانی که با مفهوم بهینه سازی سایت آشنا شدم متوجه شدم ما سئو کارها میتوانیم در “زمان” به عنوان با ارزشترین دارایی حال حاضر یک فرد، شرکت یا سازمان تا حد ممکن صرفه جویی کنیم.
  • با استفاده از این کد‌ها، مشخص می‌شود که همه چیز خوب است، مشکوک است و یا مشکلی وجود دارد.
  • سئو فرآیندی است که به گوگل کمک می‌کند تا سایت شما را شناسایی کرده، زمینه فعالیت شما را بفهمد و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط مثلا همین خرید موبایل سایت شما را در صدر نتایج جستجو نشان دهد.
  • با استفاده از سئو برند شما شناخته شده و می توانید جایگاه ویژه ای در کسب و کار خود بدست آورید.

در گذشته یک کارشناس سئو با چند تکنیک به موفقیت می‌رسید اما امروزه رمز موفقیت در موتورهای جستجو براساس ارتباط و تعامل کاربر با سایت سنجیده می‌شود. در ابتدا از افرادی که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت موفق و تاثیرگذار هستند تقاضا کردیم تا تعریف خود از این واژه را به صورت مختصر برای ما ارسال کنند. به جرات میتوان گفت که مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتور برای موفقیت یک سایت توجه به استانداردهای سئو هنگام طراحی و کدنویسی آن است. گوگل برای درک محتوای صفحه باید پیش از هر چیز به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت شما و نحوه کدنویسی آن خواهد داشت. 61 درصد از کسب و کارهای دنیا، سئو و بازاریابی محتوا را مهمترین روش بازاریابی خود میدانند. در پاسخ به سوال اصول سئو چیست باید گفت شما باید تک تک فاکتور هایی که برای بهبود رتبه سایت مهم است را در این اصول در نظر داشته باشید و برای پیاده سازی این اصول برنامه ریزی داشته باشید.

گوگل محبوب‌ترین موتورجستجو است و 90.8 درصد از سهم بازار جستجو را در اختیار دارد اما بینگ و یاهو تنها 4.6 درصد از بازار جستجو را تشکیل می‌دهند. یکی از مهمترین موارد استفاده از گوگل، تغییر الگوریتم گوگل به سایر موتورهای جستجو است که سایت ها را به بهبود و سازگاری با مخاطب ترغیب می کنند. البته باید گفت، گوگل بیشتر سایت‌هایی را که به لحاظ بهینه‌سازی وضعیت بهتر و سازگارتری با مخاطب دارد، در رتبه‌ی بالاتری قرار می‌دهد اما در موتورجستجوی بینگ اولویت با سایت‌هایی است که محبوب‌تر هستند. گوگل خزنده‌هایی دارد که تمام محتواها را از جای جای اینترنت جمع‌آوری می‌کند. خزنده‌ها همه این صفر و یک ها را برای ایجاد فهرست به موتور جستجو باز می‌گردانند.

Domain Authority پیش بینی می‌کند که یک وب سایت، چه رتبه‌ای در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کسب می‌کند. امتیاز Domain Authority بین محدوده 1 تا 100 است و هر‌چه امتیاز یک دامنه بیشتر باشد، نشانه توانایی بیشتر آن دامنه در گرفتن رتبه خواهد بود. اعتبار دامنه با ارزیابی چندین فاکتور ازجمله تعداد کل لینک‌های ورودی به سایت محاسبه می‌شود.

چرا موتورهای جستجو به سئو نیاز دارند؟

اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود. 1- این آمار را میتوانید از طریق ابزار گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید. نیازی به جلوگیری از این بازدیدها نیست و تاثیری در سئو سایت شما ندارد. پاسخ گویی در این مورد نیازمند بررسی دقیق سایت و وضعیت آماری آن از طریق سرچ کنسول و ابزارهای جانبی سئو است. برای ارائه پاسخ دقیق پیشنهاد میکنیم با بخش مشاوره تماس گرفته و درخواست خود را به صورت دقیق ارسال نمایید.

سئو یعنی، ارائه بهترین محتوا

این ویژگی ها با توجه به چیزی که کاربران به دنبال آن هستند در حال ارتقا و تغییر هستند. گوگل اطلاعات خود برای نمایش در Knowledge Graph را از منابع بزرگ دریافت می کند، بنابراین نمایش وب سایت خود در این بخش کاری نیست که بتوان آن را مدیریت کرد. با این حال شما می توانید اطلاعات مربوط به وب سایت خود را در ویکیپدیا ثبت کرده و با استفاده از سیستم های نشانه گذاری مانند Schema Markup نمایش بهتری از وب سایت خود در بخش Knowledge Graph داشته باشید. گوگل آنالیتیکس محبوب ترین ابزار برای کسب آمارهای ابتدایی و نظارت بر روی ترافیک وب سایت است. سئو تلاشی یک باره نیست و متخصصین سئو آن را به عنوان یک استراتژی بازاریابی بلند مدت پیشنهاد می کنند. به عبارتی صاحبین وب سایت ها بایستی به طور مداوم بر روی وب سایت خود و رتبه آن نظارت کنند.

طبق تجربه تیم سئو دی ام روم، بهترین URL، آدرسی است که پس از نام دامنه، نام صفحه قرار بگیرد. از سوی دیگر سعی نمایید از تعداد کاراکترهای کوتاه‌تری برای آدرس صفحات استفاده نمایید. طبق آمار مستند گوگل که در تصویر زیر مشخص است، هرچه تعداد کاراکترهای یک صفحه کمتر باشد، جایگاه و رتبه بهتری به آن اختصاص داده خواهدشد. امنیت و ایمنی اطلاعات کاربر از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی سایت محسوب می‌شود. اگر گوگل متوجه شود که وبسایت امنیت کامل کاربر را تامین نمی‌کند، به هیچ عنوان رتبه و جایگاه خاصی به سایت اختصاص نمی‌دهد.

مثلا یکی از بهترین استراتژی‌ها این است که صفحات مهم سایت بیشترین لینک داخلی را دریافت کنند. در گذشته تعداد بک‌لینک خیلی مهم بود و هر وب‌سایتی ‌لینک‌های بیشتری داشت رتبه بهتری کسب می‌کرد. این الگوریتم‌ها باعث شد نتایج جستجو تا حد زیادی بهتر و باکیفیت‌تر شوند. گوگل با رونمایی از الگوریتم پیج‌رنک و محاسبه ارزش لینک‌ها باعث شد، نتایج جستجو تا حدی بهتر شود. من فکر می‌کنم گوگل می‌تواند نوع جستجو را درک کند و سپس متوجه شود پوگو استیکینگ طبیعی برای این کلمه کلیدی چگونه است. این یعنی کاربر از نتایج جستجو راضی نیست و نمی‌تواند پاسخ سوال خود را بیابد.

پیشنهاد میکنیم با فریب دادن گوگل و استفاده از روش های دیگر سلامت سایت خود را به خطر نیاندازید. یکی از باورهای نادرست درباره سئو این است که برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، باید قوانین و دستورالعمل هایی که گوگل برای وب مسترها تعریف کرده را دور بزنید یا حداقل کمی آن ها را تغییر دهید. این یک اشتباه محض است؛ برای موفقیت در حوزۀ سئو، باید دست بر دست گوگل بگذارید و با او همکاری کنید چراکه سایت شما با گوگل در واقع یک چیز هستند. سئو یعنی تولید محتوای با کیفیت که به بهترین شکل نیاز افرادی که جستجو میکنند را برطرف کند.

البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود. فعالیت‌هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب‌گذاری و دسته‌بندی موضوعی، لینک‌سازی داخلی و … را می‌توان بخش مهمی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از کلمات کلیدی و نوشتن محتوایی مفید، یکی از موثر ترین نکات در افزایش رتبه سایت در موتور جستجو است. مقاله تنها به عنوان یک عامل نمی تواند، بر روی رتبه و بازدهی سایت تاثیر گذارد، بلکه مهمترین عامل آن می تواندسئو سایتباشد.