دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ 5 تکنیک عالی برای گرفتن رتبه یک در نتایج گوگل سه سوت وب

از طرف دیگر این صفحات از نظر موضوعی بسیار به هم شبیه بوده و میتوانند مصداق کنیبالیزیشن باشند. از نظر سطح کیفی محتوایی وبسیما قابل مقایسه با هیچ منبع آموزشی دیگری نیست. پس جای تعجب ندارد که سایتهای زیادی برای اعتبار بخشی به مطالب خود به سایت وبسیما لینک دهند. پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ بسته به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلماتی که هدف گذاری کرده اید و وضعیت رقبا این زمان تعیین خواهد شد.

اگر تصمیم گرفتید که سئو سایت را خودتان انجام دهید یا تیم داخلی قدرتمندی داشته باشید؛ یادگیری سئو از مرجعی معتبر مثل وبسیما و شرکت در دوره‌های تخصصی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این روش مالک کسب و کار خودش سئو را فرا گرفته و بخش مهمی از زمان و انرژی خود را صرف این کار می‌کند. کسب و کارهای نوپا که هنوز بودجه کافی و ساختار سازمانی مشخص برای سرمایه‌گذاری در حوزه سئو را ندارند معمولا از این روش استفاده می‌کنند و پس از کسب موفقیت‌های کوچک و تامین بودجه استراتژی خود را تغییر می‌دهند. فراموش نکنیم که؛ هدف گوگل تنها تشخیص کیفیت محتوا و اعتبار سایت نیست بلکه رتبه‌بندی آنها برای نمایش به کاربر نیز اهمیت بالایی دارد.

امروزه اینترنت به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌است و افراد برای پاسخ به کوچک‌ترین نیازهایشان مثل خرید خمیردندان، از اینترنت کمک می‌گیرند. در این میان موتورهای جستجو مانند گوگل نقش مهمی در کیفیت نتایج جست‌وجو و رساندن کاربر به هدف اصلی او دارد. موتور جستجوی گوگل با الگوریتم‌هایی که دارد همواره سعی می‌کند بهترین نتیجه را برای کاربر نمایش دهد. برای اینکه یک کسب و کار بتواند در اینترنت باشد می‌بایست با توجه به این الگوریتم‌ها بتواند کاری انجام دهد که در صفحه اول گوگل قرار گیرد و بیشترین میزان ورودی را جذب کند. از آنجایی که اینترنت در تمام لایه‌های زندگی ما نفوذ کرده و صنایع مختلف را تحت تأثیر قرار داده‌است، باید کسب‌وکارها برای کسب درآمد و افزایش فروش خود از ان استفاده کنند.

  • الگوریتم های گوگل هر روز در حال پیشرفت و ارتقا هستند و فریب آنها امروز کار دشواری محسوب میشود.
  • اگر سایت شما یک سایت وردپرسی است به سادگی و با استفاده از افزونه‌های افزایش سرعت سایت وردپرس نظیر Wp-Rocket و Asset Clean Up می‌توانید سرعت سایت خود را تا حد قابل قبولی افزایش دهید.
  • سعی کنید همه یا بخشی از عبارت کلیدی شما در لینک یا نامک صفحه نیز وجود داشته باشد.
  • وجود چک لیست سئو داخلی و ارزیابی و بهبود استراتژی پیوند داخلی به طور منظم برای سئوی آن پیج سایت شما بسیار مهم است و یکی از راه های بهبود سئو وب سایت تان با برنامه ریزی و ساختارمند است.

اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند. وضعیت سئوی خارجی سایت بخصوص کمیت و کیفیت لینک‌سازی‌ها باید بررسی شوند. در نتیجه این بررسی‌ها، لینک‌های بی‌کیفیت و اسپم شناسایی خواهند شد. همچنین وضعیت توزیع انکرتکست‌ها مورد بررسی قرار گرفته و اصلاحات لازم در اختیار شما قرار می‌گیرد. در نهایت، گزارش کاملی از کیفیت و کمیت لینک‌‌های ساخته شده به شما ارائه می‌گردد تا بر اساس آن بتوانیم برای لینک‌سازی و رپورتاژ برنامه‌ریزی کنیم. ساختار صفحات و مسیرهای داخلی وب سایت را درست می‌کنیم تا سایت شما به راحتی توسط موتورهای جستجوگر خوانده شوند.

سئوی داخلی سایت (On Page Seo) چیست و موارد مهم در پیاده سازی آن کدام است؟

مسئله این است که به عنوان یک نویسنده، نمی توانید بین 2000 تا 5000 کلمه در مورد موضوع خود چرت و پرت سر هم کنید. برای به دست آوردن رتبه‌های خوب از دید گوگل باید سه فاکتور تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را همزمان داشته باشید. امروزه، کسب رتبه تقریباً برای تمام کلمه کلیدی بسیار سخت‌تر از گذشته شده است و بیشتر جایگاه‌ها بیش از حد اشباع شده‌اند. اگر کلمه کلیدی هدف شما «ورزش در فضای باز» است و تصویر مردی را در حال بالا رفتن از کوه نشان می‌دهید، لازم نیست از متن جایگزین «مردی در حال انجام ورزش در فضای باز» استفاده کنید.

نقش سئو در بازاریابی اینترنتی

افزایش بازدید سایت بدون نگه داشتن بازدید کننده های قدیمی امکان پذیر نیست. به مرور سببافزایش بازدید سایت میشود که باید در این زمینه شناخت دقیقی از رقیبانتان پیدا کنید. به درصد موجود کلمات کلیدی در یک صفحه نسبت به کلیات متن , تراکم کلمات کلیدی می گویند. تراکم کلمات کلیدی همان چیزی است که قرار است محتوا را ارزشمند یا جریمه کند . اما استفاده زیاد از بک لینک ممکن است کمی مشکوک به نظر برسد و گوگل ان را به عنوان اسپم شناسایی کند.

ربات های موتورهای جستجو به‌راحتی می‌توانند سرعت سایت شما را بر اساس کدهای صفحه و حجم فایل‌ها تخمین بزنند. شما باید کلمه کلیدی که برای هر صفحه در نظر گرفته اید را به عنوان انکرتکست انتخاب کنید. البته در مواردی شما میتوانید از کلمات دیگری نیز برای لینک دهی داخلی بهره ببرید که برای اطلاع از این موارد میتوانید با کارشناسان سئو ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

وردپرس به صورت اتوماتیک برای هر صفحه یک نسخه RSS تهیه می‌کند که با آدرس feed ساخته می‌شود. این صفحات همگی نوایندکس هستند و تاثیری بر سئو سایت شما ندارند. هر پیامی که در بخش coverage مشاهده می‌کنید لزوما یک خطا یا مشکل در سایت شما نیست. در کارگاه آموزش گوگل سرچ کنسول همه پیام‌ها را بررسی کرده و در مورد دلیل ایجاد آنها در سرچ کنسول صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم ویدیوی این دوره ارزشمند را دریافت و مشاهده کنید. سئو راهی برای رسیدن به درامد بیشتر به شکل مستقیم یا غیر مستقیم از طریق بهتر و بیشتر دیده شدن در صفحات موتور های جستجو است.

پس بهتر است به جای آن که هزینه برای تبلیغ کسب و کارتان در سایت های دیگر انجام دهید سعی کنید بیشتر روی سئو سایت تان تمرکز کنید تا با پرداخت هزینه معقولانه سود چند برابری کسب کنید. با توجه به اینکه اولین نتیجه در گوگل حدود ۲۰ درصد از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد ، اگر در صدر صفحات بالا ظاهر شوید ، ماهانه ۲۲۰۰۰ بازدیدکننده از وب سایت شما بازدید می کنند. بیش از ۶۰ درصد از کل ترافیک وب از موتورهای جستجو مانند Google ، Bing ، Yahoo و YouTube تامین می شود.

این ربات گوگل، نرم افزاریست که به جستجو در وب پرداخته و سایت ها و محتواهای جدید را یافته و به ایندکس گوگل اضافه می کند. بررسی کامل گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و ابزار ردیاب رتبه شما می تواند به شما درک بهتری از مشکل بدهد. به این معنی که می توانید تصمیم آگاهانه ای در مورد مراحل بعدی اقدامات خود بگیرید.