دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ 5 تکنیک عالی برای گرفتن رتبه یک در نتایج گوگل سه سوت وب

استفاده از روش سئوی کلاه خاکستری معمولا به تکنیک‌هایی منتهی می‌شود که اجرای آن، در چهارچوب قوانین موتورهای جستجو نیست. معمولا کسانی که از این روش استفاده می‌کنند سعی در فریب کاربران خود را دارند. برای مثال فرد با قراردادن محتوای دانلود رایگان یک نرم‌افزار از موتورهای جستجو ورودی می‌گیرد و اگر شما به آن سایت وارد شوید، هیچ لینک دانلودی را مشاهده نخواهید کرد!

  • Rich Card روشی خاص برای نمایش محتوا در جستجو‌‌های موبایلی است.
  • پس از آن مشاهده فیلم های رایگان و مطالعه سایر کتاب ها مسیر را برای شما روشن میکند.
  • بنابراین محتوای وب سایت را در راستای نیاز کاربر نوشته و به سوالات آنان پاسخ جامعی دهید.
  • بنابراین در حالت کلی چیزی که به نفع یک سایت و داشتن کاربر ارزشمند و بازخورد مناسب است رتبه گوگل آن سایت است نه رتبه الکسا.
  • هنر است چون شامل تکنیک‌های کپی رایتینگ، تجربه کاربری، شناخت نیاز مخاطبین و محتوای تاثیرگذار است.

برای مثال، گوگل از یک سایت خبری خوب انتظار دارد بسیار زود تر از یک سایت آموزشی، یا فروشگاهی بروز شود. شاید برای شما هم در گذشته پیش آمده باشد که دنبال مطلبی در گوگل میگشتید ولی، برخی از نتایجی که نشان داده میشود، یا ربطی به موضوع مورد نظر شما ندارد و یا آن قدر بی کیفیت هستند که اصلاً ارزش وقت گذاشتن ندارد. هوش مسنوعی گوگل، همیشه هدفش این است که مطالبی را به ما نشان دهد که واقعاً کاربردی باشد. شما یک عبارت را در گوگل سرچ میکنید و نتایجی که از قبل ربات های گوگل خزیده اند و فهرست بندی نموده اند، به شیوه خاصی به شما نمایش داده میشوند. و در اصل کار موتور جستجو این است که این موارد را شناسایی کند. معمولاً با شنیدن اصطلاح موتور جستجو یا Search Engine به یاد گوگل و یاهو می‌افتیم.

تاثیر سئو در افزایش بازدید و فروش

بهینه سازی سایت بدون تجربه کافی، موجب حذف کلی سایت و مطالب از گوگل می‌شود. بنابراین اگر تجربه این کار را ندارید، ریسک نکنید و سئو سایت خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید. متاسفانه برخی از رقبا دست به روش های غیر اخلاقی زده و سعی می کنند تا با اقداماتی، رتبه وب سایت شما را کاهش دهند. به عنوان مثال در موضوعات رقابتی مانند فروش بلیط، این مسائل وجود دارد.

بله، استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه و متا دیسکریپشن هنوز دارای اهمیت زیادیست. منتها دقت داشته باشید که مانند دیگر بخش های سئو از آن سو استفاده نموده و به شکل طبیعی از کلمات کلیدی در این مکان ها استفاده نمایید. این امکان وجود دارد که در صورت لینک دادن به سایت های بی ربط در ابعاد زیاد و همینطور سایت های جریمه شده، وب سایت شما نیز مورد جریمه قرار گیرد. گوگل همواره به وضعیت وب سایت لینک داده شده نگاه می کند و در صورتی که آن وب سایت سابقه خوبی نداشته باشد، ممکن است شما را با جرایمی رو به رو کند.

خدمات سئو در زمینه سئو تکنیکال:

به جرات میتوان گفت که مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتور برای موفقیت یک سایت توجه به استانداردهای سئو هنگام طراحی و کدنویسی آن است. گوگل برای درک محتوای صفحه باید پیش از هر چیز به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت شما و نحوه کدنویسی آن خواهد داشت. 61 درصد از کسب و کارهای دنیا، سئو و بازاریابی محتوا را مهمترین روش بازاریابی خود میدانند.

اصطلاحات مهم سئو

رتبه الکسا نحوه عملکرد یک سایت را نسبت به دیگر سایت‌ها نشان می‌دهد. در این روش، ترافیک و تعامل بازدید کنندگان با یک سایت در طول سه ماه گذشته سنجیده می‌شود. بطور کلی، SMO به بهینه سازی یک وبسایت از‌طریق ترغیب کاربران به استفاده و به اشتراک گذاری لینک‌های آن وبسایت در شبکه‌های اجتماعی اشاره دارد. SMO در‌حقیقت حضور آنلاین شما در مکان‌هایی که مشتریانتان حضور دارند را پر رنگ کرده و باعث ایجاد و گسترش روابط شما با مخاطبانتان می‌شود. اگر در سایت خود عکس و ظاهر قشنگی داشته باشید و هم چنین بهHEO اهمیت زیادی داده باشید باعث می‌‌شود که کاربر در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری در سایت بماند. دلیل این موفقیت و محبوبیت گسترده گوگل در‌میان کاربران، تمرکز و تلاش برای فراهم آوردن بهترین تجربه کاربری ممکن برای استفاده کنندگان از خدماتش است.

از جاوا اسکریپت در کد‌نویسی امور پیشرفته‌تر مثل پرینت گرفتن زمان و تاریخ و ساخت تقویم، که با استفاده از HTML ممکن نیستند، استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که زبان Java Script با زبان Java هیچ ارتباطی ندارند. زمانی که یک صفحه از وب سایت شما توسط یک مرورگر بارگذاری شود، Page View رخ داده است.

پس از جستجوی کلمه کلیدی موردنظر، چندین نتیجه جستجو به شما نمایش داده می‌شود که معمولاً کاربران بر روی یک از 3 لینک اول کلیک می‌کنند. حال اگر جزء 3 لینک اول باشید، کاربران وارد سایت شما می‌شوند و این مسئله به افزایش ترافیک سایت کمک می‌کند. همین مسئله باعث شده تا سئو به بخش مهمی از بازاریابی کسب‌وکارها تبدیل شود. شما به کمک بهینه‌سازی صفحات سایت خود می‌توانید در نتایج جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو در رتبه عالی قرار بگیرید.