دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ چگونه سئو فروش سایت شما را 100 برابر می‌کند!-seroundtable | سئو

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه بهبود سئوی سایت مقاله ما را مطالعه نمایید. اگر فقط گوگل را به عنوان موتور جستجو می شناسید بهتر است مقاله موتورهای جستجوگر ایرانی را نیز بخوانید. بنابراین ورود به حوزه سئو قبل از هرچیز، نیاز به آموزش دارد. بعد از یادگیری، پیاده سازی دانش برای کسب تجربه و همچنین بروز بودن اطلاعات شما سهم زیادی در موفقیتتان در این زمینه خواهد داشت. در توضیح اینکه چگونه رسانه های اجتماعی بر SEO تأثیر می گذارند، Life Marketing خاطرنشان می کند که شبکه‌های اجتماعی تأثیر مستقیمی بر سئو ندارند، اما تأثیر مثبتی در رتبه بندی به طور غیرمستقیم جستجو دارد. گاهی پیش می‌آید که سایتی توسط موتور جستجوی گوگل جریمه می‌شود.

پیشنهاد میکنم هیچ زمانی به دنبال راه های غیر اصولی برای افزایش رتبه در گوگل و گول زدن ربات های آن نباشید. Semantic Seo یا سئو‌ی معنایی فرآیند ایجاد معنی و مفهوم بیشتر در کلماتی است که در محتوا‌ی خود بکار می‌برید. این به معنی بهینه سازی سایت برای مقصود و نیت اصلی کاربران است؛ نه فقط پاسخ به یک جستجو‌ی ساده.

  • الگوریتم های جستجوی گوگل قبل از ارائه نتیجه به کاربر عوامل زیادی را در نظر می گیرند.
  • در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چه عواملی باعث بهبود بودجه خزش می‌شود.
  • اگر شما از پلاگین سئو yoast استفاده می‌کنید می‌توانید این مورد را در این پلاگین مشاهده نمایید و از ارزش آن باخبر شوید.
  • البته اهداف دیگری نیز برای تاسیس وب‌سایت و کار کردن روی سئو وجود دارد که اینجا مجال پرداختن به آن موضوعات نیست.
  • حدس می زنیم که سرعت اینترنت شما شاید در زمان کار با وب سایت پایین بوده، یا اینکه دچار اختلالاتی شده باشد.

به این ترتیب، مخاطب متوجه خواهد شد که موضوع مورد نظر خود را در محتوای شما پیدا خواهد کرد یا خیر. به سرعت و راحتی به آن دسترسی خواهد داشت و نتیجه مطلوب خود را کسب می‌کند. از همین رو استفاده از این راهکار در سئوی محتوا، به عنوان بخشی مهم از آن شناخته می‌شود. زمانی که واژه سیاه را در کنار سفید می‌شنوید، احتمالا به یاد آدم‌های خوب و بد یک داستان خواهید افتاد! واژه سئوی سیاه و سئوی سفید نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌توان آن را کاملا مرتبط با این موضوع دانست.

بعد از این بروز رسانی گوگل، سایت‌هایی که با استفاده از لینک‌های Sitewide قصد سئو‌ی کلاه سیاه داشتند، پنالتی شدند و امروزه دیگر شاهد چنین لینک سازی‌هایی نخواهیم بود. در واقع، وب سایت تازه بوجود آمده حکم نوزادی را دارد که لازم است از سلامتش اطمینان حاصل شود و قطعا مدت زمانی طول می‌کشد تا چنین اطمینانی حاصل شود. دلیل بوجود آمدن این فیلتر از سوی گوگل، این است که وبسایت‌های جدید ممکن است به اندازه قدیمی‌ها مرتبط و مفید نبوده یا حتی اسپم باشند. این جلوگیری از به نمایش در‌آمدن وبسایت‌های تازه تاسیس در صفحات نتایج جستجو، به گوگل زمان می‌دهد تا کیفیت آن وبسایت‌ها را ارزیابی کرده و با اسپم مبارزه کند. هر محصول یا کسب و کاری، با مارک و برند مخصوص به خودش شناخته شده و از رقبا متمایز می‌شود.

نقشه سایت (Sitemap)

به سئو تکنیکال، سرعت سایت و موارد مربوط به کرالینگ سایت غافل نشوید. برای وب سایت آموزشی خود از آدزس URL ای استفاده کنید که مختصر باشد و کلید واژه اصلی را دربربگیرد. از لینک ها و بک لینک های معتبر و مرتبط مثل سایت های edu و سایت های دانشگاهی استفاده کنید. از ابزارهایی مانند Google Analytics برای ارزیابی وب سایت آموزشی خود استفاده کنید. از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات خود مثل، بهترین، مقایسه دو محصول و…

همین محتواها هستند که در نتایج جستجو روی کلمه کلیدی خود سئو شده و مخاطبان زیادی را به وب سایت شما وارد میکنند. البته باید در این بین مراقب باشید که از نقش پراهمیت سئو محتوا غافل نشوید. اگر یک وبمستر تازه کار با اصول سئو داخلی آشنا بوده و چند تکنیک خاص از آن را هم آموزش ببیند، میتواند به خوبی از پس اجرای بهینه سازی این بخش بزرگ سایت بربیاید. تا اینجای کار به خوبی متوجه شدید که سئو چیست و باید درباره نحوه درآمدزایی و قیمت هایی که برای پروژه های سئو در نظر می گیرند نیز اطلاعاتی داشته باشید. ما در محتوای محاسبه قیمت سئو سایت به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم اما در ادامه نکاتی را بررسی می کنیم که به طور خلاصه اطلاعاتی در این زمینه دریافت کنید.

وجود نقشه سایت هیچ ضرورتی در سئو ندارد و فاکتور رتبه‌بندی نیست. مخصوصا وب‌سایت‌هایی که کمتر از ۱۰۰ صفحه دارند و لینک‌سازی داخلی مناسبی دارند تقریبا هیچ نیازی به نقشه سایت ندارند. وقتی نسبت به رقبایتان در نتایج جستجو کلیک بیشتری دریافت کنید گوگل این سیگنال را دریافت می‌کند که سایت شما نتیجه بهتری است و این مسئله باعث می‌شود رتبه صفحه شما در گوگل بالا برود. تکنیکال سئو یعنی بهینه‌سازی کدهای وب‌سایت برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند صفحات را بدون مشکل؛ خزش و ایندکس کنند. تکنیکال سئو Technical SEO عبارتست از بهینه‌سازی سایت مبتنی بر استانداردهای موتورهای جستجو.

محتوا و لحنِ مرتبط

در یک دامنه جدید وردپرس رو از صفر نصب کنید و با انتخاب یک قالب مناسب مطالبتونو بارگذاری کنید. در ارجاع دادن به سایر سایت‌ها و منابع معتبری که برای نگارش مقاله خود استفاده کرده‌اید خساست به خرج ندهید. سایت شما یک سایت جدید است و هنوز توسط ربات گوگل دیده نشده است.

اگر اهل مشاهده فیلم های وسترن غربی باشید، احتمالا میدانید که همیشه کلاه مشکی رنگ روی سر نقش منفی داستان و کلاه سفید، روی سر نقش مثبت قرار دارد. در مقاله تحقیقات کلمات کلیدی به صورت جامع این نکات توضیح داده شد. اگر به یادگیری آن علاقه مند بودید، به مقاله گفته شده مراجعه کنید. خب امیدواریم تا اینجای کار به خوبی درک کرده باشید که سئو چیست؛ زیرا در این بخش بدون داشتن درک درستی از کلیات سئو، نمی توانید اصطلاحات پرکاربرد سئو را درک کنید. متن جایگزین را به محلی برای استفاده بیهوده از کلمه کلیدی تبدیل نکنید.

اگر صد در صد محتوا را برای مخاطبان خود ایجاد کنید قطعاً پس از مدتی این موتورهای جستجو متوجه این موضوع می شوند و رتبه بندی وب سایت شما را در نتایج جستجو ارتقا می دهند. در لینک سازی داخلی متن ها وعباراتی را لینک کنید که قصد بالا آمدن صفحه هدف با آن عبارت را دارید. برای مثال من میخواهم صفحه دسته بندی “گوشی موبایل” را با عبارت “قیمت روز گوشی” بهبود رتبه دهم. برای اینکار از صفحات مطلوب و متنوع سایت با همین عبارت به این دسته بندی لینک داخلی میدهم.