دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ وبیما راهکارهای هوشمند بازاریابی و برندینگ دیجیتال-seroundtable | سئو

کسانی که تمرکز خود را بر اصول سئو، تولید محتوا و پاسخ گویی به کاربران قرار دهند در این مسیر موفق خواهند بود؛ زیرا کاربران همیشه به دنبال پاسخ سوالات خود هستند. همین مساله موجب شده تا سایت هایی در نتایج گوگل موفق باشند که در کنار تولید محتوا، به رضایت کاربر از این محتوا، توجه ویژه ای دارند. از آن جایی که گوگل شرکتی است که بر اساس الگوریتم های هوشمند خود، یک رتبه و جایگاه برای سایت ها در نظر میگیرد، این کاملاً طبیعی است که توصیه های گوگل را مبنای کار خود قرار دهید. اما واقعیت این است که اطلاعاتی که گوگل به ما میدهد در بیشتر موارد، مانند مواد خامی هستند که برای پختن غذا به آن ها نیاز دارید؛ در اینجا به یک آشپز ماهر نیاز دارید تا از این مواد اولیه یک غذای خوشمزه درست کند. از بعدی دیگر، بهینه‌سازی عملکرد و تجربه کاربر است و در نهایت مهمترین بعد آن این است که بهترین پاسخ را برای سوال و در خواست کاربر ایجاد کنیم.

  • اما با این وجود، بسیاری از عوامل رتبه بندی تاکنون به خوبی شناخته شده اند.
  • لینک سایت شما در سایت‌های دیگر همانند یک رای اعتماد به سایت شماست.
  • در اینجا دو نکته حائز اهمیت است، یکی تبلیغات در سایت ها که هزینه ی بالایی را برای ما در بر خواهد داشت و دوم بهینه سازی یا سئو سایت است که نسبت به تبلیغات، از هزینه کمتری بر خوردار است.

تفاوت اصلی بین زبان‌های برنامه نویسی و زبان‌های اسکریپت نویسی، در نحوه عملکرد آن‌ها است. متن لینک دقیقا مطابق کلمه کلیدی باشد که صفحه‌ای که به آن لینک داده شده است را منعکس کند. مثلا، لینکی با عنوان “سئو” به صفحه‌ای با موضوع سئو داده شود. میزان دیده شدن و جستجو در دنیای اینترنت می‌باشد که می‌‌توانید آمار دقیقی در وب مستر تولز از آن مشاهده کنید. به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید بدانید یک کلمه کلیدی چقدر بازدید و جستجوی ماهیانه دارد باید Impressin آن کلمه کلیدی را بررسی کنید.

تولید محتوای باکیفیت و مناسب برای سئو

با ورود و همه‌گیر شدن تلفن‌های همراه، جستجو در اینترنت به یک ابزار قابل اعتماد و در دسترس برای پیدا کردن پاسخ سوالات، تصمیم‌گیری در مورد خرید یک محصول یا حتی پیدا کردن نزدیک‌ترین نانوایی محل تبدیل شده است. نتایجی که پس از جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود نقش مهمی در فرآیند شناخت و تصمیم‌گیری او بازی می‌کند. سوال بسیار خوبی پرسیدید اغلب کسانی که در دوره ها و یا وبینارهای سئو مدیر سرور شرکت می کنند این سوال برایشان پیش می آید. ماندگاری در سایت یک عامل بسیار مهمی است که در گوگل آنالیتیکس نیز می‌توانید به ازای هر صفحه میانگین آن را مشاهده کنید. برای بالا بردن میزان ماندگاری کاربر در سایت یا Avg Time On Page می‌توانید با استفاده از ویدیو و صوت کاری کنید که کاربران مشتاق شوند زمان بیشتری را درون سایت شما سپری کنند.

🔵 عوامل منفی تاثیرگذار بر سئو چیست؟

برای یادگیری سئو، آنالیز سایت و سفارش طراحی سایت می توانید از ما مشاوره سئو به صورت تلفنی، آنلاین و یا حضوری دریافت نمائید. نکته مهم در اینجا اینست که در سئو بر خلاف سایر روش هایی که قابل ارزیابی هستند، نمی توان نتایج را به طور قطعی از قبل پیش بینی کرد، چرا که ساز و کار این سبک از بازاریابی متفاوت از آنهاست. آیا من اشکالی نداره کل روز رو مشغول بک لینک گذاشتن باشم؟ آخه شنیدم اگه بیشتر از یه ساعت در روز لینک سازی کنم، به سئو آسیب میرسه. به فعالیت خودتون در حوزه سئو و تولید محتوا ادامه بدید تا نتایج رو آرام آرام مشاهده کنید. آیا لینک دادن به وب سایت های اسپم و بد میتونه باعث جریمه شدن سایت من بشه؟ لطفا به من پاسخ بدید.

استراتژی سئو

2- من سایت شما را بررسی کردم و برخلاف تصور خودتون خیلی از قانون های سئو را در آن رعایت نکرده اید. پیشنهاد میکنم مطالعات بیشتری در این حوزه داشته باشید و از کارگاه ها و ویدئوهای آموزشی استفاده کنید. بعنوان مثال منوی اصلی سایت شما فقط شامل لینک به صفحه اصلی، تماس با ما و درباره ما است که موجب شده دسترسی درستی به صفحات دیگر نبوده و گوگل نیز قادر به درک اهمیت آنها نباشد.

دلیل نام‌گذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست. شاید در نگاه اول اصطلاح تولید محتوا یک اصطلاح سئو محسوب نشود اما نقش بسیار بسیار مهمی در بهینه سازی سایت دارد. هر صفحه از سایت می بایست شامل محتوایی باشد تا به خوبی به کاربران معرفی شود. محصولات باید محتوا داشته باشند تا کاربران بتوانند آن را بشناسند و خریداری کنند.

علاوه بر این، سرعت صفحه یک فاکتور رتبه بندی تایید شده توسط گوگل نیز است. اما یک فاکتور خاص در سئو برای دستگاه های موبایل وجود دارد که باید به آن توجه زیادی داشته باشید. هر بار که می‌خواهید یک پست جدید منتشر کنید، به سایر محتواهای وب سایت فکر کنید، مخصوصا آنهایی که برای خواننده ممکن است مفید باشد.

زیرا هنگامی که یک قالب وبسایت واکنشگرا برای موبایل دارید، که به درستی پیکربندی شده است، مشکلی برای کاربران موبایل شما پیش نخواهد آمد. همچنین responsive بودن یک وبسایت مساله‌ای است که به دانش فنی در مورد نحوه تنظیم آن نیاز دارد. هر محتوایی که روی دسکتاپ دارید باید در موبایل نیز در دسترس باشد.

با بهبود سئو سایت، جایگاه صفحات وب سایت و محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو ساده ارتقاء پیدا می کند. تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات در گوگل در این است که سئوی ارگانیک در طول زمان رشد می کند ولی تبلیغات در گوگل به شرکت ها پیشنهاد می دهد که در صفحه اول یک جایگاه تبلیغی داشته باشند. اگر شرکت شما آنقدر خوب باشد که بر اساس الگوریتم های موتورهای جستجو در صفحه اول گوگل ظاهر شود، جایگاه شما رایگان خواهد بود و برای آن هزینه ای به گوگل پرداخت نمی کنید. البته گوگل به طور مرتب صفحه را اسکن می کند و اگر دیگر شما را شایسته نداند، جایگاه شما را تنزل خواهد داد.