دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ وبیما راهکارهای هوشمند بازاریابی و برندینگ دیجیتال-seroundtable | سئو

اگر سایتی تمام لینک های خود را به صورت فالو قرار دهد و سایت های دیگری را لینک کند گوگل کاملاً احساس می کند که این سایت قصد فروش بک لینک داشته و سایت را اسپم خواهد کرد. در نتیجه با وجود حساسیت گوگل برای جلوگیری از تخلفات لینک سازی، بک لینک نخرید و خودتان به صورت اصولی با تعداد کنترل شده شروع به ساختن لینک های خارجی کنید. این تغییرات در صفحه نمایش قابل رؤیت نیستند و تنها برای ربات های موتور جستجوگر گوگل کارایی خواهند داشت. ربات ها یا لینک های سایت را با دقت پیمایش می کنند و مسیر داده شده توسط لینک ها را به عنوان مسیر رفت و آمد خود انتخاب می کنند. درگذشته پیج رنک معیار گوگل برای امتیاز دادن به لینک ها بوده است، اما در حال حاضر Domain Authority و Page Authority معیار اصلی برای امتیاز دهی به لینک ها می باشند. البته الان هم گوگل این موارد را چک می‌کند، اما باهوش‌تر از قبل شده است!

وظیفه ی آنان پاسخ به نیاز کاربران است، تا از بین هزاران سایت بتواند سایت مورد نیاز آنان را با توجه به رتبه بندی بطور دقیق پیدا کرده و به کاربر نشان دهد. با گذر زمان افراد بیشتری به فکر ایجاد کسب و کارهای اینترنتی افتادند و بهینه سازی سایت در این بازه زمانی رشد چشمگیری پیدا کرد. در این قسمت از آموزش سئو چیست آغاز چگونگی آمدن سئو به کشور ایران بود، که امروزه به عنوان مهمترین تخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سایت شناخته می شود.

  • یکی از چیزهای خوبی که در وب سایت شما دیدم جامع بودن بلاگ ها و آموزش هاست که انصافا مشخصه روزهای زیادی براش وقت گذاشته شده.
  • گوگل نیز آگهی این افراد را، در‌صورتی که مرتبط با نوع محتوا و بازدید کنندگان سایت‌هایی که در Google AdSense ثبت نام کرده‌اند باشد، به سایت‌های داوطلب می‌دهد.
  • درباره لینک داخلی در قسمت بالا توضیحاتی ارائه شد، در این قسمت برای یادآوری مجدد و ذکر نکات مهم، مجددا به این مبحث می‌پردازیم.
  • نرخ پهنای باند اینترنت و تعداد تلفن های هوشمند در ایران افزایش یافته است، ضریب نفوذ اینترنت در سال 1397 به 60 درصد رسیده و تعداد کاربران اینترنت در ایران از مرز 40 میلیون نفر گذشته است.

سئو چیست؟ عوامل و فاکتور های بسیار زیادی بر روی سئو یک سایت تاثیر می گذارد، از جمله این فاکتور ها می توان به لینک های داخلی سایت، کلمات کلیدی استفاده شده در محتوا، بهینه سازی آدرس سایت، عملکرد فنی سایت و …. یعنی محتوا ها و مواردی که در داخل سایت انجام می شود تا تجربه کاربری را بهتر کند. سئو و طراحی سایت در عمل با همدیگه فرق دارند، اما با همدیگه در ارتباط هستند. طراحی وب سایت باعث میشه که صفحات زیباتر و خلاقانه تر جلوه کنند، در حالی که سئو موجب افزایش شانس شما برای دیده شدن در صفحه اول گوگل و رتبه بهتر در نتایج جستجو میشه.

بررسی، رشد و دوباره بررسی

مشاور سئو کاملا به پروسه تحقیق کلمات کلیدی مسلط است چون کیورد ریسرچ؛ پایه و اساس سئو و بازاریابی محتوا است. مثلا ممکن است فردی از شما بخواهد با استفاده از روش‌های لینک‌سازی کلاه سیاه؛ خیلی سریع رتبه‌های سایت را بالا ببرید، توصیه من این است از قبول این پروژه‌ها امتناع کنید چرا که باعث خراب شدن رزومه شما خواهد شد. در این روش؛ یک فرد با تجربه و کارنامه‌دار برای تولید محتوای سایتتان استخدام می‌شود. تجزیه و تحلیل سئوی رقبا؛ رتبه رقبای شما را در طول زمان همراه با KPIهایی مانند بک‌لینک‌ها، اعتبار دامنه و ترافیک تخمینی ردیابی و بررسی می‌کند. پشتیبانی وب‌سایت از نظر سئو شامل جلوگیری از بروز مشکل تکنیکال و رفع مشکل و همچنین افزودن و بهینه‌سازی محتوای سایت است.

چرا سئو این‌ همه اهمیت دارد؟

چشم پوشی کرد و این موارد هم تا حد بسیار زیادی می تواند در روند رشد سئو سایت تأثیر گذار باشد. در آخر باید اضافه کنیم که خلاقیت برگ برنده شما در کسب و کارتان است و آنچه شما را نسبت به برندها و رقبایتا متمایز می‌کند و جلو می‌اندازد همان میزان خلاقیتی است که به خرج می‌دهید. این سه بخش جز اساسی‌ترین مراحل سئو می‌باشند و بهتر است که این مراحل به ترتیب انجام شوند.

اهمیت سئو را هنگامی میتوان فهمید که کاربران، صفحه ای را در گوگل، یاهو و… سرچ می کنند و موتور های جستجو صفحه ی مورد نظر کاربران را به آنان نشان می دهند. این نشانه ی یک بهینه سازی مفید است؛ زیرا موتور های جستجو صفحه ای را که مورد نیاز کاربر است در اختیار آن گذاشته اند؛ در نتیجهاهمیت سئورا در اینجا در می یابیم که باعثافزایش بازدید سایتمانمی شود. ورنک یکی از معروف‌ترین ابزارهای رایگان آنالیز سایت است که تا به امروز چیزی در حدود وب‌سایت توسط آن مورد پردازش قرار گرفته‌اند.

به عنوان مثال، عبارت “سئو‌ی داخلی” یک کلمه کلیدی دم کوتاه و عبارت “راهنمای استفاده از تکنیک‌های سئوی داخلی” یک کلمه کلیدی دم دراز است که مشخص‌تر به آنچه کاربر به دنبالش است اشاره دارد. وقتی شما از سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر شما درخواستی را به سرور آن سایت ارسال می‌کند و سپس سرور به درخواست مرورگر با یک کد سه رقمی پاسخ می‌دهد. به عبارت دیگر، این کد‌های وضعیت، مکالمه بین سرور سایت و مرورگر شما هستند.