دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!-seroundtable | سئو

چک لیست‌ها از هنگامی که سایت راه‌اندازی می‌شود به چندین دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی انواع این چک لیست‌ها خواهیم پرداخت. هر ساله نسخه جدیدی از چک لیست سئو ارائه می‌شود که این چک لیست‌ها مطابق با آخرین تغییراتی است که در گوگل اعمال شده است. باید همچنین بدانید چه موقع از نوفالو استفاده می‌کنید، پست مهمان از بین رفته یا خیر.

Snippet به یک نتیجه منفرد از بین نتایج موتور‌های جستجو گفته می‌شود و بطور کلی شامل یک عنوان، URL و توصیف از صفحه است. گوگل URL را به رنگ مشکی و در خط اول، عنوان را به رنگ آبی و در خط دوم و توضیحات متا را، که گویای موضوع صفحه است، زیر عنوان نشان می‌دهد. محتوای Snippet با بخش‌هایی از جستجوی کاربران مطابقت داشته و آن‌ها می‌توانند کلمات کلیدی که جستجو کردند را در توصیف آن، بصورت پر‌رنگ شده ملاحظه کنند. موتور‌های جستجو اغلب از بخش‌هایی از محتوا‌ی شما برای تشکیل Snippet استفاده می‌کنند. در اکثر موارد، موتور‌های جستجو بهترین Snippet ممکن را برایتان تشکیل می‌دهند؛ اما می‌توانید با افزودن توضیحات متا به صفحه خود، توضیحات خود را جایگزین کنید. Snippet جزو با ارزش‌ترین چیز‌هایی است که در کسب و کار دیجیتال کاربرد دارد.

  • از نظر سئو؛ هر یک از صفحات سایت یک ارزش مشخصی دارند و این ارزش با استفاده از لینک به صفحات دیگر منتقل می‌شود.
  • ارتقای رنکینگ سایت و قرار گرفتن در رتبه های بالای موتورهای جستجو مسلماً می تواند تأثیر زیادی روی فروش داشته باشد، از این رو اقبال صاحبان کسب و کارها به استفاده از خدمات سئو بیش از پیش شده است.
  • وظیفه ی آنان پاسخ به نیاز کاربران است، تا از بین هزاران سایت بتواند سایت مورد نیاز آنان را با توجه به رتبه بندی بطور دقیق پیدا کرده و به کاربر نشان دهد.
  • در این سال گوگل اولین الگوریتم اصلی در دنیای جدید سئو را تحت عنوان الگوریتم پاندا ارائه کرد.

در آخرین قدم تلاش میکنیم تا نتایج بدست آمده از 4 مرحله قبلی را تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات آماری که از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس جمع آوری میکنیم استراتژی های خود را بهینه کنیم. آنالیز و برنامه ریزی مرز جدایی میان دانش و دانایی است، در این مرحله تجربه به کمک دانش آمده و چشم اندازهای جدیدی را پیش روی ما ایجاد میکند. مطالعه نقطه نظرات متخصصین در پاسخ به سوال سئو چیست مجموعه ای از اطلاعات و داده های تخصصی را در اختیار ما قرار میدهد ولی نتیجه گیری از آن و دستیابی به یک استراتژی کاربردی کمی پیچیده بنظر میرسد. ویدئو زیر ارائه مهندس امین اسماعیلی در سیزدهمین دورهمی کندو است که فرآیند یادگیری سئو از داده تا دانایی را به خوبی تشریح کرده است.

ارتباط سئو با کیفیت ترافیک ارگانیک:

اتکا به روش های زودبازده که غالبا جز تکنیک های سئو کلاه سیاه محسوب می شوند، جز پشیمانی عایدی برای آنها نخواهد داشت. تاثیر میزان سن دامنه هیچگاه به صورت روشنی توسط گوگل شفاف نشده است، اما بر اساس مشاهدات می توان برداشت کرد که سن دامنه در رتبه سایت موثر است. اگر دامنه با حوزه کاری شما مرتبط بوده و اسپم نباشد، مطمئنا تاثیرات مثبتی را مشاهده خواهد کرد. همچنین در نظر داشته باشید که گوگل به واسطه الگوریتم سندباکس، تا چند ماهی به وب سایت هایی که در دامنه های جدید قرار می گیرند، بهای زیادی نمی دهد. لینک های داخلی موجب انتقال کاربران از یک صفجه به صفحه دیگری از همان دامین می شوند.

کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمه کلیدی در سئو چیست؟

نگران نباشید تنها چند مورد ساده وجود دارد که می توانید در سایت خود تغییر دهید تا سایتتان را برای کبوتر بهینه کنید و در نتایج محلی «۳ بسته» یا «three pack» قرار گیرید. این کار باعث شد نتایج شباهت بیشتری به نتایج همیشگی گوگل پیدا کنند. بعد از ارائه این الگوریتم، فاکتورهای مکان و فاصله (در جستجوهایی که مکان محور هستند) بر فاکتورهای سنتی سئو ارجحیت پیدا کردند.

درست است که سئو سایت یک پروسه زمان بر است؛ اما، استفاده از بهترین روش ها و تلاش برای ایجاد کردن محتوای با کیفیت و مفید، قطعا در انتها سود زیادی را برای شما ایجاد می کند. اولین قدم در سئوی سایت این است که بدانید روی چه کلماتی بهینه‌سازی انجام دهید. مخاطبان شما چه کلماتی جستجو می‌کنند؟ باید کلیدواژه‌های مناسب را انتخاب کنید و متناسب با آنها محتوا تولید کرده و بهینه سازی کنید. کلیدواژه مناسب در واقع کلمه‌ای است که مخاطب شما بدنبال آن می‌گردد به این فرایند تحقیق کلمات کلیدی می‌گویند. به فرایند دریافت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو سئو گفته می شود. هدف از بهینه سازی یا سئو بهبود موقعیت سایت در نتایج موتورهای جستجو است.

روش ها و استراتژی های سئوی متناسب با هر سایت

با ظهور الگوریتم پنگوئن گوگل، سایت‌هایی که بک‌لینک‌های انبوهی از سایت‌های بی‌کیفیت و اسپم دریافت کرده بودند از نتایج اولیه موتور جستجوی گوگل حذف شدند. منظور از لینک‌بیلدینگ یا لینک‌سازی خارجی، دریافت لینک از سایت‌های دیگر به سایت خودمان است. موتورهای جستجوگر از لینک‌ها برای تعقیب وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند؛ آنها لینک‌های موجود در بین تک‌تک صفحات وب سایت‌تان را دنبال می‌کنند و در تصویری بزرگتر، تمام لینک‌های موجود در بین وب‌سایت‌ها را زیر نظر دارند.