دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست-seroundtable | سئو

سایت شما هر چه که باشد در اولین قدم باید آن را تجزیه و تحلیل کنید و نقاط ضعف آن را بیابید و سعی در اصلاح آن ها داشته باشید. همچنین انجام کارهای تکنیکی مانند استفاده از لینک ها و بک لینک ها، استفاده از ابزارهای موجود در کنسول گوگل، بهینه سازی سایت برای موبایل و … می تواند رتبه سایت شما را، صرف نظر از اینکه چه کسب و کاری دارید، در فهرست سرچ موتورهای جستجوی اصلی بالا ببرد. در ادامه به سئوی چند نوع سایت متفاوت نگاهی اجمالی می اندازیم و نکات مهم درباره هر یک را مطرح می کنیم. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو هستید، تعدادی وب سایت عالی وجود دارند که می توانند منابع مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند. Search Engine Land، Moz و Semrush همه این سایت ها از مراجع معتبر در سراسر دنیا هستند و اطلاعات زیادی در رابطه با تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا ایجاد لینک و بازاریابی محتوا ارائه می دهند.

  • ممکن است گاهی اوقات بسته به شرایط سایت، به ازای جایگاه نمایش بنر و بازدید صفحه، نیز پول دریافت کند.
  • شما ابتدا باید قدم‌هایی که لازم است برای آموزش سئو سایت بردارید را بدانید و طبق آن جلو بروید.
  • فرض نمایید که شما محصول جدیدی را تولید کرده‌اید که انقلابی در صنعت فروش آن محصول به وجود آورده‌ است.
  • حضور این صفحات هم در زیردامنه و هم دامنه اصلی موجب ایجاد محتوای تکراری شده و هردو نسخه توسط گوگل ایندکس خواهد شد.
  • ۳- در دنیای سئو، اطلاعات فراوانی وجود دارد که شما باید آن ها را تحلیل نمایید.

این تنها راهی است که می توانید به کمک آن وب سایت یا وبلاگی که دارید کمک کند تا در نتایج موتورهای جستجو ، رتبه خوبی داشته باشد و از ترافیک بالایی برخوردار باشد. شما عزیزان می توانید برای آموزش سئو از طریق سایت ahrefs.comبه وبلاگ این سایت رفته با کمی حوصله برای ترجمه متون آن اصول سئو را تا حد قابل قبولی بیاموزید. به طور خلاصه، SEO منفی به هر فعالیت مخربی گفته می شود که به منظور پایین آوردن رتبه سایت شما در نتایج سرچ گوگل انجام می شود. سئوی منفی در اغلب موارد توسط رقبا و برای تخریب جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو به کار می رود تا اقدامات مثبت شما را بی اثر کند و میزان بازدید سایت شما را کم کند. رایج ترین نوع سئوی منفی، مبتنی بر لینک است، ولی تکنیک های دیگری نیز وجود دارد که برخی از رقبا می توانند از آن ها برای کاهش رتبه سایت شما استفاده کنند.

حتی اگر کسب و کار شما در نتایج جستجو صفحه دو ، سه یا چهار ظاهر شود سایت شرکت شما برای اکثر کاربران نامرئی می باشد. سئو با افزایش بازدید ارگانیک آگاهی از برند شما را افزایش و باعث رشد واقعی شرکت شما در محیط وب می شود. سئو داخلی تمامی فعالیت های بهینه سازی داخل وب سایت و اقدامات مربوط به کد نویسی داخلی سایت که به منظور افزایش رتبه سایت در گوگل انجام می شود را سئو داخلی می گویند. هدف نهایی از سئو یا On-page Seo، فرآیند بهینه سازی ساختار و محتوای یک صفحه وبسایت می باشد. هدف نهایی این است که به زبان موتورهای جستجو صحبت کنید و به ربات موتور جستجو کمک نمایید تا معنی صفحات شما را بهتر بفهمند. به زبان ساده، Link Building (لینک‌سازی) فرآیند واداشتن وب سایت‌های دیگر به لینک دادن به وب سایت خودتان است.

شما یک عبارت را در گوگل سرچ میکنید و نتایجی که از قبل ربات های گوگل خزیده اند و فهرست بندی نموده اند، به شیوه خاصی به شما نمایش داده میشوند. کراولر ها، تمامیه محتویات صفحه سایت شما را به خوبی تشخیص میدهند، تصویر، ویدیو، یا صوت را به درستی شناسایی میکنند و کدهای استفاده شده را نیز می فهمند. هر موتور جستجو چه گوگل باشد و چه هر چیز دیگری، از سه بخش کلیدی تشکیل شده است.

مراحل انجام سئو

در عوض، به وب‌سایت‌هایی پیوند دهید که برای محتوای شما ارزش قائل هستند، مانند صفحاتی که حاوی اطلاعات عمومی هستند. برای اینکه به کاربران اهمیت بیشتری بدهید استفاده از متن جایگزین در عکس‌ ها یکی از بهترین روش ها می باشد. به این شکل، اگر به هر دلیلی تصاویر، برای کاربر بارگذاری نشدند او می ‌تواند بفهمد که تصویر درباره چیست و منتظر بماند یا نماند.

اگر پس از چند روز از انتشار مطالب، محتوای خود را در صفحه اول مشاهده کردید نباید مغرور شوید و بالعکس اگر محتوای شما به صفحات بعدی منتقل شد، امید خود را از دست ندهید و دست از کار نکشید. در صورتی که این گواهینامه به درستی پیاده سازی و نصب نشده باشد، امنیت کاربران برای گوگل به اثبات نرسیده و در بسیاری از نتایج در جایگاه‌های پایین‌تری قرار خواهند گرفت. مدت زمانی که طول می‌کشد تا این سایت به صورت کامل بارگزاری شود، یک دقیقه است.

سئوی کلاه سفید (White Hat Seo)؛ پاکیزه و منزه

رتبه بندی جستجوی ارگانیک به شدت تحت تأثیر داده های رفتار کاربر است. اگر می خواهید در رتبه های اصلی موتورهای جستجو باقی بمانید و نام تجاری خود را به صورت آنلاین در گوگل زنده نگهدارید، باید کاربران خود را بشناسید و بر اساس سلیقه و نیازهای آن ها تولید محتوا انجام دهید. بهینه سازی محتوا، بهترین رویکرد برای جمع آوری و استفاده از داده های رفتار کاربر به منظور بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو است. یک نمونه سایت ایرانی که از این تکنیک برای افزایش قدرت سایت خود استفاده نموده است اسنپ مارکت می باشد.

گوگل صاحبان سایت‌ها را ملزم به رعایت استاندارد‌های سئو، که بر همین اساس طرح ریزی شده‌اند، کرده است و عجیب نیست که منافع کاربران را بر منافع صاحبان سایت مقدم بداند. به همین دلیل است که، گوگل مدام سایت و محتوای آن را بررسی می‌کند و از هر نظر مورد سنجش قرار می‌دهد. در فضای اینترنت نیز همین‌گونه است؛ با این تفاوت که موقعیت مغازه شما با ابزاری مثل خیابان اصلی یا کوچه پس کوچه سنجیده نمی‌شود. در کسب و کار اینترنتی، موقعیت فروشگاه (وب سایت) شما را، جایگاه و رتبه آن تعیین می‌کند.