دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا چیست؟ چگونه محتوایی بنویسیم که در گوگل رتبه بگیرد؟-seroundtable | سئو

در واقع محتوای تصویری یکی از آن دسته محتواهایی است که علاوه بر طرافداران بالایی که دارد، یکی از نکات موثر در سئو و بهینه سازی سایت نیز است. سئو عکس در راستای بهینه سازی تصاویر در محتوای شما کاربرد دارد. سئو محتوای شما باید به گونه‌ای انجام شود که هر دو مخاطب، یعنی هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو را به خود جذب کند. نویسندگان ما حتی زمانی که از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند، سعی دارند مخاطبان را درگیر کنند، تعامل را افزایش و بانس ریت را کاهش دهند. ممکن است بپرسید که اصلاً چرا باید این کار را کرد؟ چون موتورهای جستجو نمی‌توانند مثل انسان تصویری را ببینند و درک کنند بنابراین متن آلت درباره تصاویر توضیحاتی را به موتور جستجو ارائه می‌کند.

پس اگر می خواهید مراحل نوشتن یک محتوای سئو شده را از صفر تا صد همرا با یک چک لیست یاد بگیرید پیشنهاد می کنم تا انتهای این آموزش سئو محتوا همراه من باشید. اما این گفته به چه معناست؟ مطمئناً محتوایی که گوگل در مورد آن صحبت می‌کند هر نوع محتوایی نیست. متاسفانه موتورهای جستجو برای اینکه مشخص کنند محتوایی با کیفیت است چک لیست ندارند و احتمالاً هرگز نخواهند داشت.

  • علاوه بر آن کلمات کلیدی LSI کمک می کند نه فقط برای کلمات کلیدی مورد نظر خود… بلکه برای کلمات کلیدی مرتبط نیز رتبه بگیرید.
  • حال، منظور از آموزش سئو محتوا، یعنی بتوانیم محتوایی تولید کنیم که برای موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه شده باشد.
  • اما اگر بتوانيد یک ويدئو و يا یک فايل صوتی با كيفيت ضبط كنيد، از لحاظ منطقي هم چالش برانگيز است و هم می تواند به سئو محتوای سایت شما کمک کند.
  • در حال حاضر گوگل نیز نیاز کاربر را مقدم بر نیاز خود می‌داند و در رتبه‌بندی وبسایت‌ها، رضایت کاربر و جذب حداکثری او را ملاک کار قرار می‌دهد.
  • بنابراین صاحبین سایت باید برنامه‌ریزی دقیقی برای این بخش انجام دهند.

تنها كافيست بهBuzzSumoسرى بزنيد و كلمه ى كليديتان را وارد كنيد و ببينيد كه تعداد پست ها در مورد کلمه کلیدی مورد نظرتان چقدر است. این ابزار، در ایران اطلاعات خیلی دقیقی را به شما نشان نمی دهد، پس برای پیدا کردن کلمات مناسب برای نوشتن محتوای مناسب برای سئو، فقط به این ابزار اکتفا نکنید. اما مشکلی که اکثر افراد دارند این است که تنها به همین ابراز بسنده می کنند و دیگر تحقیق کلمات کلیدی را ادامه نمی دهند و همه ى تصميماتشان را بر اساس اينكه یک کلمه کلیدی چه میزان جستجو دارد، ميگيرند.

تحقیقات کلمات کلیدی

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا همیار وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست. حالا اگر با پروژه ای که شروع کرده اید آشنایی کافی ندارید چطور می توانید مطابق آن داستانی بسازید؟ نگران نباش؛ داستان، داستانه! می توانید از داستان هایی استفاده کنید که دوستان یا مشتریان یا حتی رقبا و دیگران به شما گفته اند. هر داستان مرتبطی می تواند محتوای شما را جذاب و خواندنی کند.

هركدام از اين متدها، به سئو محتوای سایت شما کمک می کند و آن را يك سطح ارتقا می دهد. اما به یک نکته توجه داشته باشید، شما قرار است که یک بانک از کلمات کلیدی داشته باشید، بنابراین سعی کنید تا آنجایی که می شود، در مورد موضوعی که قصد نوشتن آن را دارید کلمه پیدا کنید. ايجاد محتواى موثر، بسيار فراتر و پیچیده تر از قرار دادن چند كلمه ى كليدى ساده در صفحه است! به همين دليل، قرار است امروز به شما چگونگى نوشتن محتوای مناسب برای سئو را آموزش دهیم. برچسب‌های H2 را مختصر بنویسید و به‌ یاد داشته باشید که نیازی نیست مدام از کلمه کلیدی یا شکلِ تغییریافته آن استفاده کنید؛ فقط این کار را به شکلی انجام دهید که پیام اصلی را منتقل کند.

وبلاگ نردبان

یک تقویم کاری در واقع تقویمی است که ب شما کمک می کند چه زمانی مطلب جدید قرار دهید و هچنین می توانید نوع محتوای را تعیین کنید. در واقع یک تقویم کاری، به شما در تولید محتوا یک نظم خاصی می دهد. تکرار کلمه کلیدی یا چگالی کلمه کلیدی، یکی از چالش‌های بزرگ نویسندگان محتوا است. سوال این است که چند بار باید کیورد را در مقاله خود وارد کنیم؟ پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد، اما می‌توان یک جواب کلی برای آن پیدا کرد. کلمه کلیدی باید به اندازه‌ای باشد که گوگل آن را تشخیص دهد و نباید آنقدر زیاد باشد تا مقاله دچار keyword stuffing شود. برای جلوگیری از این کار بهتر است از کلمه کلیدی مترادف استفاده کنید.

وب سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین نیز این توضیحات را هنگامی که محتوا و مقالات شما در آن سیستم عامل ها به اشتراک گذاشته می شود نمایش می دهد. همچنین باید حداقل یک کلمه کلیدی اصلی خود را در توضیحات متا برای سئو بهتر استفاده کنید و سعی کنید توضیحات متای شما بیشتر از 155 الی 160 کاراکتر نباشد. اصول سئو برای تولید محتوا اصول ساده‌ایست که با رعایت همین اصول ساده می‌توانید از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرید. بازاریابی محتوا و به طبع تولید محتوا از راه های بسیاری قابل انجام است. شما با توجه به سلیقه شخصی خود و شناخت کاربران، از هر روشی که استفاده می کنید، خروجی آن می بایست دارای سه ویژگی باشد. جذاب بودن، سرگرم کننده بودن و کاربردی بودن سه ویژگی اصلی و مهم هر محتوایی است.

به نظر وی استفاده از کلمه کلیدی در تگ عنوان مهمترین فاکتور در On-Page سئو بود. در درست یا غلط بودن این موضوع نمی‌توان نظری دارد، اما به جرات می‌توان مدعی شد قرار دادن کیورد اصلی در تگ عنوان تاثیر چشمگیری در رتبه‌بندی خواهد داشت. چرا که اولا این موضوع می‌تواند به موتورهای جستجو نشان دهد که محتوای شما درباره چیست. طبق اعلام گوگل محتوای صوتی می‌تواند تاثیرات بسزایی در رتبه‌بندی سایت‌ها داشته باشد.