دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا چیست؟ آموزش 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت-seroundtable | سئو

در نهایت این موضوع را نیز از یاد نبرید که طول محتوای مناسبی در نظر بگیرید. در محتوایی با تعداد کلمات مناسب (و نه غیرکاربردی و خسته‌کننده!) فرصت کافی برا تمرکز و پرداختن به موضوع خواهید داشت. به بیان بهتر، شما به عنوان نویسنده وظیفه دارید همزمان برای گوگل و مخاطب خود تولید محتوا انجام دهید.

  • با این کار به سادگی می‌فهمید که رقبا روی چه عبارات کلیدی تمرکز کرده‌اند، در چه حوزه‌ای و به چه میزان فعالیت دارند.
  • اول اینکه کیفیت ویدیوها باید بالا باشد و در عین حال حجم آن ها را تا حد امکان پایین بیاورید.
  • باید در ابتدا صفحات بنیادی و صفحات فرعی یا کوچک‌تر مشخص کنید تا بتوانید با یک ساختار مناسب بین آن‌ها لینک ایجاد کنید.
  • مثلا عبارت “تحقیقات کلمات کلیدی” عبارت اصلی یه مقالمون باشه و “آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی” هم یکی دیگش، این اشتباهه.
  • البته این تعداد به صورت تجربی در سایت مدیریو به دست آمده و هیچ اجباری برای آن نیست.

می‌تونم بگم از قدم صفر محتوا تا انتشار و رتبه گرفتنش، حداقل باید 8 تا مرحله رو به ترتیب بگذرونی! پس همین که با چند تا نکته بخوای شروع کنی یا این که ویدیوهایی ببینی که کل این فرایند رو برات کامل توضیح نده، نمی‌تونی کارت رو درست انجام بدی و نتیجه بگیری. این کار درسته؟ یک مقاله برای کیورد برنامه ریزی تعاملی بنویسم و برای رتبه اون تلاش کنم و در اون مقاله لینک بدم به خدمت مون تا از اونجا بفروشیم. سوالی که دارم اینه که توی یکی از ویدئو گفته بودید که جهت کاهش بانس ریت بهتره از انواع محتوا مثل عکس و فیلم و صوت و جدول استفاده کنیم. در قسمت استفاده از فیلم گفتید که از نظر قانون کپی رایت جهانی دانلود ویدئو از یوتیوب و انتشار اون ویدئو در آپارات به اسم خودمون کار کاملا غلطی هست اما توی ایران مجازه. به دلایلی مجبور هستم از صفحات دسته بندی های پیش فرض قالب استفاده نکنم و بجاشون یک برگه با صفحه ساز دیزاین کردم.

انواع محتوای سئو شده

اینبهینه‌سازی و سئو محتوااز اولین هدینگ در متن شروع شده و تا آخرین قسمت نتیجه‌گیری ادامه می‌یابد. اما بهترین استراتژی برای ایجاد یک url، نوشتن یک متن معنی دارد است. این متن میتواند فارسی یا انگلیسی باشد اما نکته حائز اهمیت آن، این است که بهتر است در آن از کلمه کلیدی مقاله استفاده شود. البته در این مقاله، در خصوص استراتژی بهینه سازی محتوا، خیلی صحبت نمی شود و فقط تعریف کلی آن بیان می شود.

استفاده از کلمه کلیدی اصلی و مشابه در زیر عنوان ها

طراحی یک تقویم محتوایی ضمن این که می‌تواند به کار تولید محتوا نظم دهد، مزایای بسیاری دارد. مثلا اگر تولید محتوا مطابق یک تقویم از پیش تعیین شده انجام شود، علاوه‌بر پوشش تمامی مطالب برای کسب‌وکار، می‌تواند از ایجاد محتوای تکراری جلوگیری کند. این موضوع به‌خودی‌خود روی سئو تاثیرگذار است، اما داشتن تقویم در محتوانویسی اهمیت بیشتری نیز دارد. زمانی که شما محتواها را مطابق برنامه منتشر کنید، گوگل متوجه نظم شما خواهد شد و به این ترتیب سریع‌تر مطالب شما را ایندکس خواهد کرد.

اگه هم صاحب کسب‌وکار باشی، می‌تونی خودت مو رو از ماست بیرون بکشی و کارشناس تولید محتوا رو بگیری تو مشتت که یه وقت راه رو اشتباه نره! دیگه سر درمیاری رقیبت داره چیکار می‌کنه، چه محتوایی به دردت می‌خوره و فروشت رو بیشتر می‌کنه… خلاصه بگم؛ دیگه پولت رو برای تولید محتوا دور نمی‌ریزی و درست و به جا هزینه می‌کنی. روش های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد همچنان که خود محتوا نیز از تنوع زیادی برخوردار است. برای اینکه با بازاریابی محتوا بیشتر آشنا شوید و مفهوم آن را بهتر درک کنید، در ادامه به ارائه چند مثال و روش برای تولید محتوا می پردازیم. بله، هرچیزی که باعث کاهش بانس ریت شود و باعث افزایش ماندگاری کاربر در سایت شود در سئو محتوا موثر است که CTA هم یکی از آنهاست.

استفاده از انواع هدینگ‌های متنی، سرعت انتقال مفاهیم به کاربران را افزایش می‌دهد و افراد با نگاهی کلی، از تناسب محتوای شما با نیازهایشان اطمینان حاصل می‌کنند. جمع بندی مقاله میتواند در زیرِ عنوانِ “کلام آخر” و در آخرین پاراگراف صفحه قرار بگیرد. وظیفه جمع بندی، رساندن یک خلاصه کوتاه از کل محتوا به مخاطب است.