دسته‌ها
اخبار

سئو سایت و سئو وب سایت و افزایش رتبه سئو سایت با شرکت سئو ایران-seroundtable | سئو

با ایجاد محتوای جامع که هدف جستجوگر را برآورده می کند، هم از نظر تعامل و هم از نظر سئو برنده خواهید شد. هدف گوگل پنگوئن پایین آوردن رتبه سایت هایی است که بک لینک آنها غیر طبیعی به نظر می رسد. برای در امان ماندن از اثرات به‌روزرسانی گوگل پنگوئن، رشد پروفایل پیوند خود را زیر نظر داشته باشید و با یک جستجوگر بک لینک مانند SEO SpyGlass بازرسی‌های منظم را انجام دهید. این نرم افزار، تعداد کل بک لینک ها و تعداد دامین های لینک شده را به شما اعلام می کند و این اطلاعات را در قالب یک نمودار نیز نشان می دهد. این روزها قطعات ویژه تقریباً بر صفحه‌ های نمایش نتایج موتورهای جستجو حکومت می کنند.

الگوریتم ها با در نظر گرفتن این عوامل، به بررسی و تجزیه و تحلیل صفحات می پردازند و ترتیب صفحات را مشخص می نمایند. فرآیند پیوندی که انجام دادید یا پیوندهایی که دریافت کرده اید را مرور کنید. نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که سایتی که قصد لینک دادن به آن را دارید، دچار مزاجات گوگل نشده نباشد زیرا یک لینک از یک سایت جریمه شده می تواند اعتبار وب سایت شما را کاهش دهد.

در مرحله بعدی، صفحات موجود در فهرست گردآوری شده را با در نظر گرفتن صدها فاکتور رتبه دهی، رتبه‌بندی و تجزیه و تحلیل می‌کنند. حاصل این فرایند مشخص شدن رتبه صفحات مختلف از سایت‌های متفاوت برای یک کلیدواژه خواهد بود. همه این ابزارها زمانی یک لینک را شناسایی میکنند که ربات یا افزونه مرورگر آنها به صفحه ای شامل آن لینک وارد شود.

  • اگر تعداد کاربرانی که مدت زمان زیادی در صفحه می‌مانند زیاد باشد، گوگل جایگاه صفحه را ارتقا می‌دهد.
  • تگ hreflang به گوگل و سایر موتورهای جستجوگر نشان می دهد که وب سایت شما از چه زبانی استفاده می کند.
  • بازاریابان و متخصصین سئو به دلیل عدم انتشار این قوانین توسط گوگل ممکن است این الگوریتم ها را به طور کامل درک نکنند و از طرفی موتورهای جستجوی بزرگ هم از مزیت رقابتی خود صرف نظر نمی کنند.
  • هرچقدر هم به ظاهر و محتویات سایت خود اهمیت دهید و هرچقدر هزینه کنید تا زمانی که سایت توسط کاربرانتان قابل مشاهده نباشد فایده‌‌‌ای نخواهد داشت.
  • در این حالت، وقتی شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر فایل‌های HTML را از سرور دریافت می‌کند و خودش آن‌ها را به محتویات قابل مشاهده برای شما تبدیل می‌کند.

Landing Page صفحه‌ای است که کاربر پس از کلیک بر روی لینک موجود در تبلیغات گوگل، در یک ایمیل، یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و یا مکان‌های مشابه در فضای وب، وارد آن می‌شود. UX یک سایت، مشخص می‌کند که کاربران چطور با آن سایت تعامل می‌کنند. به عبارت دیگر، اینکه طراحی UI سایت علاوه بر جذابیت و زیبایی، طرز کاری آسان و قابل فهم برای کاربران داشته باشد را UX می‌نامند. بازاریابی و مارکتینگ در شبکه‌‌های اجتماعی است ، تمامی فعالیت‌‌هایی که در شبکه‌‌‌های اجتماعی خود انجام می‌‌دهید که باعث بیشتر دیده شدن و جذب کاربر می‌‌شود SMM نامیده می‌شود.

Social Signal چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

متاتگ دیسکریپشن در صفحه قرار می‌گیرد و توصیفی کوتاه درباره محتوای صفحه بیان می‌کند. در این قسمت به نکات مهمی در رابطه با سئو تصاویر اشاره می‌کنیم که رعایت کردن آن تاثیر فوق‌العاده بالایی در بهینه‌سازی و افزایش رتبه شما خواهد داشت. از سوی دیگر نظرات و کامنت به اعتمادسازی کمک می‌کند به خصوص اینکه این نظرات از سوی افراد مشهوری صورت گرفته باشد. ناگفته نماند که قرار دادن نظرات در زیر محصولات، همانطور که در قسمت بالاتر نیز ذکر شد، می‌تواند به آپدیت محتوا کمک کند. البته شما می‌توانید پس از اتمام خرید، از کاربران بخواهید نظرات خود را برای شما قرار دهند.

گوگل به هیچ عنوان تمایل ندارد که کاربران خود را به سایتی دعوت کند که از داده‌های شخصی آنها محافظت نمی‌شود. باید کلمه‌ای که قصد دارید روی آن رتبه بگیرید را به میزان لازم در پاراگراف و هدینگ‌ها استفاده کنید. درضمن می‌بایست از کلمه کلیدی در سایر بخش‌ها همانند عنوان و دیسکریپشن نیز استفاده کنید. تعریف خود را از این موتور جستجوگر با جمله به یادماندنی شروع می‌کنیم. یک اصطلاحی در میان متخصصان سئو وجود دارد که “گوگل موتور جستجوگر پیش‌فرض است”.

قیمت خدمات سئو چگونه تعیین می‌شود؟

علاوه بر این، سئوی سایت با کمک افزونه یوست راحت تر بهبود می یابد. افزونه Yoast SEO در بین سئوکاران از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. در ساختار آن دو چراغ وجود دارد که به رنگ سبز، نارنجی یا قرمز می باشند. اگر سئوی محتوای شما به خوبی انجام شده باشد، چراغ به رنگ سبز درمی آید و در صورتی که نامطلوب باشد، چراغ قرمز می شود.

در هنگام ثبت سایت خود در گوگل مپ، تمامی اطلاعات لازم از جمله نام کسب و کار، شماره تماس، آدرس، لوکیشن دقیق، آدرس وب سایت، زمان ارائه خدمات و باقی اطلاعات مورد نیاز (اختیاری یا اجباری) را به دقت تکمیل نمایید. همچنین سعی کنید از چند تصویر که در هنگام ارائه خدمات تهیه کرده‌اید، در آنجا بارگذاری نمایید. میزان و چگالی کلمات کلیدی در تمام محتواها می‌بایست در هنگام نوشتن استراتژی مشخص گردد و سپس اقدام به تولید محتوا کنیم. این عمل به ما کمک می‌کند که در هنگام نوشتن محتوا آگاه باشیم که به چه میزان می‌بایست از کلمه کلیدی استفاده کنیم. یکی از بهترین منابعی که می‌توانید کلمات کلیدی خود را استخراج کنید، استفاده از همین شیوه می‌باشد. برای استفاده از این روش کافیست کلمه کلیدی مدنظر خود را در کادر جستجو وارد کنید و صبر کنید تا پس از چند لحظه پیشنهادات مرتبط برای شما به نمایش در بیاید.

یکی دیگر از معیار‌های اساسی در بهینه سازی موتور‌های جستجو ، Off Page Seo یا سئو‌ی خارجی است. با بکار بردن تکنیک‌های سئو‌ی خارجی می‌توان رتبه صفحات سایت را بالا برد. اما چیزی که در یادگیری این تکنیک‌ها پیش‌نیاز محسوب می‌شود، دانستن مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با آن‌ها است. در ادامه به بررسی مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین مفاهیم و اصطلاحات رایج در Off Page Seo یا سئوی خارجی می‌پردازیم. Keyword Stuffing یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است و به عمل پر کردن محتوای وبسایت با کلمات کلیدی به طرزی غیر‌طبیعی، با هدف گرفتن رتبه‌های بهتر در صفحات نتایج موتور‌های جستجو گفته می‌شود. استفاده از این روش، به پنالتی شدن توسط موتور‌های جستجو منجر خواهد شد.

بهتر است قبل از اینکه به موضوع لینک‌های داخلی و خارجی در این بخش از آموزش سئو سایت بپردازیم، در همین قسمت از اهمیت بالای لینک‌ها آگاه شویم. اکنون در سال 2022 و باتوجه به آمار ارائه شده، بیش از 80درصد از مردم دنیا از گوشی موبایل، برای جستجو و پیداکردن پاسخ خود استفاده می‌کنند. به همین منظور گوگل نیز اهمیت بالایی برای این آمار قائل شده و بهینه سازی صفحات برای موبایل (ریسپانسیو سایت) را جزو اصول خود قرار داده است. توجه کنید که ابزارهای زیادی برای محاسبه چگالی کلمه کلیدی وجود دارد اما همانطور که در قسمت مقدمه بیان شد، سعی کنید که هدف خود را کاربر درنظر بگیرید و نه الگوریتم‌های گوگل.