دسته‌ها
اخبار

ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل خودکارسازی نرم افزار ربات اینستاگرم ربات سئو رباتیک-seroundtable | سئو

این دستور به ربات گوگل می‌گوید علی رغم اینکه فولدر Photos از دسترس ربات‌ها خارج شده است، اجازه مشاهده و ایندکس فایل novin.jpg را دارد. دستور Disallow به ربات‌ها می‌گوید که چه فولدرهایی از وب‌سایت شما را نباید بررسی کنند. درواقع این دستور، بیانگر آدرس‌هایی است که می‌خواهید از ربات‌های جستجو پنهان بماند. فایل Robots.txt‌ یک ابزار بسیار بحرانی برای سئو می‌باشد و اگر نتوانید به درستی آن را هندل کنید ممکن است در امنیت سایت شما تاثیر منفی داشته باشد. اما اگر اصول و قواعد و تکنیک‌های آن را یاد بگیرید می‌توانید به راحتی از آن برای بهبود کارایی وبسایت خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید امنیت فایل ربات خود را چند درجه بالاتر ببرید از مکانیزم امنیتی Honeypot (یک مکانیزم مبتنی بر داده‌هایی که قابل دسترسی هستند اما دسترسی آن‌ها به صورت مداوم مانیتور می‌شود) استفاده کنید.

  • هر شخص و یا هر برنامه کامپیوتری فعال روی شبکه جهانی اینترنت دارای یک user-agent (یک نام اختصاص داده شده) است.
  • می‌تونید از سرچ کنسول دوباره درخواست ایندکس بدید، نقشه سایت رو دوباره بررسی و آپلود کنید.
  • هر چه در طول روز تعداد بیشتری محتوا در وب‌سایت‌تان قرار بگیرد و تغییرات سایت اهمیت زیادی داشته باشد، ربات‌های جستجوگر دفعات بیشتری به سایت شما مراجعه می‌کنند.
  • Robots.txt یک فایل است که وب مسترها به ربات های خزنده موتور جستجو می توانند اعلام کنند که چطور سایتشان را ایندکس کنند.
  • همچنین بهتر است دستورالعمل‌های هر موتور جستجو را بخوانید تا مطمئن شوید دستوراتی که می‌نویسید برای همه موتورهای جستجو کار می‌کنند.
  • اما پیش از آن بهتر است با مطالعه مطلب “ساخت سایت مپ ” نقشه سایتتان را بسازید.

اما اگر قصد این را دارید که اطلاعات خود را فقط برای یک ربات خاص تعیین کنید باید نام دقیق آن ربات را به جای ستاره جایگذاری کنید. در هنگام طراحی سایت، مطمئن شوید که از این فایل در هیچکدام از URL هایی که می خواهید توسط گوگل ایندکس شوند و نتایج آنها نمایش داده شوند، استفاده نکرده اید. Robots.txt بیشتر شبیه به پیشنهادات است تا قوانین شکست ناپذیر برای ربات ها. صفحات شما همچنان می توانند به صورت فهرست شده در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی انتخاب شده قرار گیرند. اگر تعداد صفحات ایندکس شده چیزی فراتر از تصور و انتظارتان بود در این حالت احتمالا به یک فایل robots.txt با قوانین و محدودیت‌های مشخص نیاز دارید.

ضرورتی ندارد که ربات های خزنده این صفحات را ایندکس کنند؛ چرا که پس از مدتی غیر فعال شده و از طرفی بار محتوایی زیادی نیز ندارند. به همین دلیل در فایل robots.txt، ذکر میکنیم که این صفحات ایندکس نشوند. است که با کمک آن و درج دستورات تحت وب می‌توان کارهای مختلفی از جمله ایجاد دسترسی یا محدودسازی ربات موتورهای جستجو را انجام داد. Google دارای خزنده‌هایی جدا از «Googlebot» اصلی است، از جمله Googlebot Images، Googlebot Videos، AdsBot و موارد دیگر.

سایت خبری آکسان پلاس

همه چیز در مورد مالیات بر درآمد فروشگاه اینترنتی برخی از دارندگان فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین این تصور را دارند که به دلیل نداشتن یک مکان رسمی‌ مشمول مالیات نمی‌شود و… اما اگر ایرادی در فایل دیده شود، لاین (دستور) مشکل دار هایلایت شده و مشخص می‌شود. می‌توان این مدل لینک‌ها را مدیریت کرده و آدرس آن‌ها را پنهان کرد. اگر تعداد صفحاتی که شما می خواهید با تعداد صفحات فهرست بندی شده برابر بودند. و صفحاتی را که تشخیص دهد که مهم نیستند، یا کپی از صفحات دیگر هستند را فهرست بندی نمی کند.

طراحی سایت ریسپانسیو

زمانی که شما یک فایل به کمک notepad ویندوز خودتان ایجاد کنید، فرمت آن txt است. به طور کلی بهترین مکان قرار دادن نقشه سایت در انتهای فایل Robots.txt تان است. ربات‌هایی مانند ربات‌های مخرب یا ربات‌های زداینده آدرس ایمیل این کار را ممکن است انجام دهند. از به نمایش درآمدن محتواهای تکراری در فهرست نتایج گوگل جلوگیری می کند. این فایل به خوبی می تواند از ایندکس شدن صفحات و دایرکتوری های حساس مانند ادمین، صفحات ورود، سبدهای تجارت الکترونیک و موارد مشابه جلوگیری کند.

مدرن ترین متدهای طراحی وب در قالب هزاران محصول آماده طراحی سایت هم اکنون در دسترس شماست. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، ما به ربات های موتور جستجو، اعلام کرده ایم که می تواند فایل های موجود در پوشه آپلود را می تواند ایندکس کند. همچنین جلو موتور جستجو، را برای ایندکس کردن افزونه ها و فولدر ادمین وردپرس گرفته ایم(با عبارت Disallow).