دسته‌ها
اخبار

راهنمای آسان برای ایجاد نقشه سایت sitemap آموزش سئو در وب برتر-seroundtable | سئو

باتوجه به مواردی که در بالا به آن اشاره شد باید گفت که استفاده از سایت مپ برای هر نوع سایتی با هر اندازه ای مهم است. با استفاده از این فایل اطمینان حاصل می شود که همه صفحات سایت ایندکس می شوند. هیچ شخی و یا کسب و کاری تمایل ندارد که صفحه اصلی کسب و کارش ایندکس نشده باقی بماند. توجه داشته باشید که در این فایل تمام صفحات قرار نمی گیرد بلکه دسته بندی های اصلی مطلب در آن قرار می گیرند.

  • قرار است که در ابتدا، به‌صورت کامل با ساختار، عملکرد و انواع نقشه سایت آشنا شویم.
  • حال تصور کنید شما به صورت منظم در سایت خود به انتشار محتوا مشغول اید و انتظار دارید اعتبار گفته شده را از گوگل دریافت کنید.
  • خب، اجازه بدهید قبل از اینکه مقاله را تمام کنم، به چندتا از سوالات رایجی که ممکن است در مورد نقشه سایت برای شما پیش آمده باشد، جواب بدهم.
  • مثلاً در عکس زیر می‌بینید که از 116 صفحه سایت 109 تای آن تأیید و ایندکس شده و 7 تا از صفحات یا ایندکس نشده‌اند یا جزو صفحاتی بوده‌اند که به صورت دستی کاری کرده‌اید که از گوگل آن‌ها را بررسی نکند.
  • لیستی از صفحات Excluded یا کنار گذاشته شده نمایش داده می‌شود که بیشترشان احتمالا صفحاتی هستند که عمدا لحاظ نشده‌اند.

توسعه وب سایت یکی از کارهایی است که تلاش می کنم تخصصم رو در اون بالا ببرم، یادگیری تکنولوژی های جدید یکی از چالش هایی است که به شدت به آن علاقمند هستم. وب سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند و هیچگونه لینک ورودی ندارند. فولدر پلاگین ها را پیدا کرده و به داخل آن بروید wordpress-seo فولدری است که نشان دهنده افزونه یواست شماست. در داخل این پوشه ، class-sitemaps.php را می بینید که مقصر همه چیز است.

ساخت نقشه سایت در yoast seo

می‌توانید فایل متنی را به دلخواه نامگذاری کنید، اما باید توجه داشته باشید که باید پسوند این فایل txt باشد. اگر سایت شما بزرگ بوده و شامل صفحات زیادی باشد، به احتمال زیاد خزنده‌های گوگل ممکن است خزیدن برخی از صفحات جدید یا اخیراً به روز شده شما را نادیده بگیرند. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیل‌های فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. از سوی دیگر متخصصانی را آموزش دهیم که با نتایج ارزش‌ آفرین و قابل‌ تحسین، فضای قابل اعتمادتری در اکوسیستم دیجیتال ایران خلق کنند. پیشنهاد میکنم ویدئو زیر در خصوص مشکل در سایت مپ را ببینید.

نقشه سایت XML برای تصاویر

گزینه دیگری که وجود دارد، Try to automatically compress the sitemap if the requesting client supports it است که تا حد زیادی نقشه سایت را فشرده می کند تا فضای اشغال شده کمتر شود. گزینه Try to increase the memory limit to وجود دارد که این گزینه برای مشخص کردن حجم فایل است و شما می توانید از حجم زیاد سایت مپ جلوگیری کنید. وبسایت مهارت مرجع آموزش و خدمات متنوع دیجیتال مارکتینگ با هدف افزایش بازدهی کسب و کار های اینترنتی ایجاد شده است. اگر قبلا سایت مپ خود را ثبت کرده باشید، لیستی از صفحات را در این قسمت مشاهده می کنید. به همین دلیل است که استفاده از Sitemap در بهینه سازی سایت بسیار با اهمیت است.

فقط صفحاتی که می­ خواهید گوگل آن را کرال کند و ایندکس شود را در فایل نقشه سایت قرار دهید. حتماً آدرس نقشه سایت را به سرچ کنسول گوگل و ابزار وب مستر بینگ معرفی و ارسال کنید. نقشه سایت هیچ ارتباطی به سئو سایت شما ندارد و یکی از فاکتورهای سئو و بهینه سازی وب سایت نیست.