دسته‌ها
اخبار

تعریف سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است ؟ بیلاود مارکتینگ-seroundtable | سئو

پس در این حالت راهکار چیست؟ این موضوع را در بخش های ادامه مقاله به شما آموزش میدهم. برخلاف اینکه خیلی ها تصور میکنند سئو تکنیکال بخش ترسناک seo است، اگر شما از یک سیستم مدیریت محتوای کاربردی مثل وردپرس استفاده کرده و چند افزونه مناسب روی آن نصب کنید، اصلا نیاز به نگرانی بابتش ندارید. قبلا در مقاله اسکیما چیست در مورد این مفهوم اطلاعاتی ارائه شد و سپس در مقاله آموزش اسکیما وردپرس آموزش دادم که چطور بدون نیاز به دانش تخصصی و به کمک افزونه ها، این کدها را به وب سایت خود اضافه کنید. دقت کنید که اضافه نکردن کدهای اسکیما به سایت مشکل خاصی برای سئو آن به وجود نمی آورد. ساخت sitemap در وب سایت های وردپرسی به کمک افزونه هایی مثل yoast seo انجام میشود و عملا شما نیاز به فعالیت خاصی در قبال آن ندارید، پس نگران نام ترسناکش نباشید! در صورتی هم که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، به مقاله نقشه سایت در فرین آکادمی مراجعه کنید.

ممکن است وب سایت شما کمی پهن تر باشد، اما به ندرت به یک سایت تمام عرض نیاز خواهید داشت، مخصوصا اگر صفحه شامل تصویر نیز باشد. در صورت امکان، بارگذاری و اجرای اسکریپت‌ها را به تأخیر بیندازید، بدین شکل که یا پس از چند ثانیه از بارگذاری منابع مهم صفحه، یا زمانی که بازدیدکننده صفحه را به پایین اسکرول می‌کند بارگیری شوند. این راهکار را می توان برای ابزارک های کامنت گذاری و چت اعمال کرد. سرعت بارگذاری صفحه یکی از مهمترین جنبه های سئو تکنیکال و یک فاکتور مهم در UX است. هیچ کس حاضر نیست بیشتر از چند ثانیه برای بارگذاری یک صفحه منتظر بماند.

و در نهایت سئو منجر به افزایش ورودی هر سایت خواهد شد که در نتیجه مزیت‌های دلخواهی را برای آن سایت به نسبت نوع تجارتی که دارد به همراه خواهد داشت. این که از کدام شرکت، هاست و سرور سایت را تهیه کنیم و چه پلَنی را انتخاب کنیم، به تنهایی می تواند آینده سرعت سایت را رقم بزند. در مورد مشخصات هاست و سرور، فاکتورهایی مثل مقدار حافظه، پهنای باند، سقف ترافیک مجاز و … قدرت و توانایی بُن مایه های سایت را تعیین می کنند. منابع و دوره‌های آموزشی که با پرداخت هزینه‌ای اندک می‌توانید در هزینه‌های بسیاری صرفه جویی کرده و هنر سئوکار حرفه‌ای شدن را بیاموزید. این اصطلاح مخفف User Interface است و منظور از آن هر چیزی است که کاربر در برخورد با سایت می‌تواند مشاهده کند و با آن سروکار خواهد داشت. این آپدیت تلاش می‌کرد با محتوا‌های کپی شده غیرقانونی مبارزه کند.

  • این موضوع بدان معناست که اکثر وب سایت ها به جای نسخه دسکتاپ در نسخه موبایل خود پایش و ایندکس می شوند.
  • از ابزارهای جدید نترسید، هر چیزی که به شما کمک میکند تحلیل بهتری از رفتار کاربر یا عبارات جستجو شده توسط او داشته باشید را به کار بگیرید.
  • از صفحات دینامیک برای سایت‌های هواشناسی یا سایت‌های ارائه دهنده قیمت ارز و سهام که باید اطلاعات متفاوتی را در زمان‌های مختلف ارائه دهند، استفاده می‌شود.
  • قبل از آپلود تصویر خود در سرور، از یک ویرایشگر تصویر برای تغییر اندازه تصویر هم اندازه عرض وب سایت خود استفاده کنید.

البته ارزشگذاری فاکتورهای سئو داخلی در هر کدام از این نرم افزارهای آنالیز سئو داخلی سایت متفاوت است. هدف نهایی این مقاله این است که به شما کمک کند تا نکات مهم سئو را درک کنید تا بتوانید محتوای خود را برای رتبه بالاتر در گوگل بهینه سازی کنید و در پست های خود توجهات بیشتری را به خود جلب کنید. یکی دیگر از عوامل خارج از صفحه که در سئو نقش دارد، رقبای شما و رتبه آن‌ها در گوگل است. در برخی از جایگاه‌ها و کلمات کلیدی، رتبه‌بندی بسیار دشوارتر از سایرین است.

چک‌لیست سئوی خارجی سایت

RankBrain نحوه تعامل کاربر با نتایج جست‌وجو را بررسی می‌کند و در نتیجه آن را رده‌بندی می‌کند. سرعت سایت نکته بسیار مهمی در سئو محسوب می‌شود، خصوصا در سال 2018 به این نکته تاکید بیشتری شده است، در کل می‌توان گفت وب‌سایتی که همیشه از دید کاربر و گوگل در دسترس باشد رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. Sitemap یا نقشه سایت، همانطور که از اسمش می‌توان فهمید، نقشه‌ای از سایت شماست که به موتور‌های جستجو در پیدا‌کردن، کرال کردن و ایندکس کردن تمام محتوا‌های موجود در وبسایت شما کمک می‌کند. به بیانی دیگر، نقشه سایت یک فایل XML است که با URLهای صفحات یک سایت پر شده است و حکم آرشیوی از تمام صفحات و محتویات سایت را دارد. Sitemap همچنین به موتور‌های جستجو می‌گوید که کدام صفحات در وبسایت شما مهم‌تر هستند. A/B Testing یا تست A/B که به آن تست دو بخشی نیز گفته می‌شود، روشی برای مقایسه دو نسخه متفاوت از یک صفحه وب یا یک اپلیکیشن موبایل است.

چگونه محتوای عمیق بنویسیم؟

اما از آنجا که بک‌لینک، واضح‌ترین و مهم‌ترین فاکتور است؛ از نظر اکثر متخصصین سئو؛ هر وب‌سایتی که بک‌لینک‌های باکیفیت‌تری داشته باشد؛ اتوریتی بالاتری دارد. من با تجزیه و تحلیل فاکتورهای مختلف رتبه‌بندی گوگل؛ استفاده از نظرات کارشناسان سئو دنیا و تجارب میدانی خودم؛‌ به نتیجه جالبی رسیدم. سئو به شما کمک می‌کند سایتتان در نتایج اول گوگل باشد و به صورت رایگان بازدیدکننده دریافت کنید. در سئو ما فقط روی کسب رتبه و دریافت ترافیک از نتایج طبیعی کار می‌کنیم و برنامه‌ای روی نتایج پرداختی نداریم.

شما یک نمای کلی عالی از کلمات کلیدی “سخت” و بازیکنان “بزرگ” در کسب و کارتان دریافت خواهید کرد. در اکثر ابزارها، مقدار دشواری کلمه کلیدی در کسب رتبه در مقیاسی از 0 تا 100 نشان داده می‌شود. هر چه این عدد بزرگتر باشد، کسب رتبه یک گوگل برای آن کلمه کلیدی دشوارتر است. علاوه بر این، کسب رتبه برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا همیشه امکان پذیر نیست. ناگفته نماند که صدها مورد از کلمات کلیدی Long-tail در هر کسب و کاری وجود دارد. برآوردها نشان میدهد که حدود 70٪ از کل ترافیک سایت ها از کلمات کلیدی Long-tail است.

پیدا کردن کلمات کلیدی یا کلید واژه‌ای که می‌خواهید از آن برای رتبه‌بندی استفاده کنید، آسان است. کافی است کلمه‌ موردنظر خود را در یکی از ابزارهای که برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده می‌شود، وارد کنید. این تکنیک‌ها و متدها همیشه توسط موتور جستجو در حال تغییر و بروز رسانی است تا نتایجی که به کاربر نمایش داده می‌شود نتایجی کاملا نزدیک به خواسته کاربر باشد تا بتواند نیاز آن شخص را پوشش دهد . در مقاله آموزش سئو قدم‌هایی که لازم است برای یادگیری سئو سایت بردارید را شناسایی کرده و می‌توانید طبق این اصول در مسیر درست قدم بردارید. ✅ تحقیق کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ فرآیند پیداکردن عبارات و کلماتی است که برای وبسایت سودآوری به همراه دارد. متا دیسکریپشن یا توضیحات، چکیده‌ای از مفهوم صفحه را به گوگل اعلام می‌دارد.