دسته‌ها
اخبار

تعریف سئو چیست به زبان ساده؟ seo مخفف چیست؟ سئو گوگل چه اهمیت و کاربردی دارد؟-seroundtable | سئو

روبات‌های گوگل هستند که باتوجه به عادات شما در بروزرسانی سایت، به وب‌سایت شما سر می‌زنند. نوعی ریدایرکت است که به جای سطح سرور، در سطح صفحه اجرا می‌شود. Meta Refresh معمولا با شمارش معکوس 5 ثانیه‌ای و متنی با مضمون “اگر بعد از 5 ثانیه به صفحه مورد نظر هدایت نشدید، اینجا را کلیک کنید” همراه است. این نوع ریدایرکت معمولا کند‌تر بوده و برای سئو توصیه نمی‌شود. URL) Uniform Resource Locator) که به آدرس وب نیز معروف است، مکان یک منبع (مثل صفحه وب) را در اینترنت مشخص می‌کند. مهران منصوری فر تجربه سئو بیش از کلمه را در دوره‌ای به اسم جادوی سئو آموزش می‌دهم و بیش از 100 نفر از شرکت‌کنندگان دوره جلوی دوربین رفتند و رضایت خود را در پایان دوره اعلام کردند.

سیگنال‌های تجربه کاربری در سئو شامل ۴ آیتم هستند که به بعضی از آن‌ها تا به اینجا اشاره کرده‌ام. درست است که محتوای تکراری به سئو آسیب می‌رساند اما وجود تعدادی محتوای تکراری در وب‌سایت‌ها عادی است. سیستم کش وب‌سایت باعث می‌شود صفحات وب، به صورت فایل‌های استاتیک درآیند و سرعت بارگذاری صفحات افزایش یابد. مثلا برای صفحاتی که کاملا مبتنی بر متن هستند معمولا از نظر FID مشکلی بوجود نمی‌آید. سرعت سایت یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در گوگل است ولی تا قبل از «کور وب وایتالز» یک مشکل وجود داشت.

  • همچنین یک گزارش عالی برای استفاده در هنگام تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک از گوگل است (صفحاتی که افراد پس از جستجو بازدید می کنند صفحات فرود نامیده می شوند).
  • وظیفه ما در این شرایط، تولید محتوا و کسب اطمینان از دسترسی مخاطبین به این محتواست.
  • اما وقتی پرسش سئو چیست مطرح می‌شود معادله کمی سخت می‌شود زیرا با توجه به مواردی که گفته شد؛ فرآیند رسیدن به چنین خواسته‌ی بزرگی به دانش و زمان لازم برای پیاده‌سازی نیاز دارد.
  • یک متخصص سئو مسئول تجزیه و تحلیل هدف مشتری و طراحی برنامه بازاریابی می باشد.

موتورهای جستجو می دانند که باید مخاطبان خود را راضی کنند و برای این کار باید بهترین وب سایت های ممکن را به مخاطبان پیشنهاد دهند. محتواهایی که تنها برای موتورهای جستجو ساخته شده اند، خسته کننده هستند و اغلب سودمند نیستند و به عبارت دیگر، قابلیت استفاده از آن ها ضعیف است. فرایند تولید محتوا با تحقیق درباره کلمات کلیدی آغاز می شود. انتخاب درست کلمات کلیدی باعث افزایش رتبه سایت و قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل می شود.

در این روش؛ تمام فعالیت‌های سئو سایت؛ کاملا مبتنی بر قوانین و الگوریتم‌های گوگل انجام می‌پذیرد. هدف اصلی و نهایی سئو؛ جذب مخاطب از نتایج رایگان موتورهای جستجو است. این عبارات کلیدی قرار است محتوای کلی صفحه مورد نظر در سایت شما را توصیف کنند. برای مثال اگر صفحه ایی از سایت شما موبوط به معرفی ارتودنسی نامرئی و بیان مزایا و معایب آن است، یکی از عباراتی که میتواند این صفحه را توصیف کند “ارتودنسی نامرئی” است. شاید جالب باشد بدانید که 60 درصد وبسایت هایی که در صفحه اول نتایج گوگل حضور دارند، دارای قدمتی بیشتر از 3 سال دارند. طبق تحقیقاتی که توسط ahrefs بر روی بیشتر از دو میلیون سایت انجام شده، تعداد بسیار کمی از آنهایی که عمر کمتر از یکسال دارند به این رتبه راه یافته اند.

شناسایی و سازماندهی موضوع

در صورتی که در وب سایت شما پوشه ها و مسیرهایی وجود دارند که علاقه مند به پایش و ایندکس آنها توسط گوگل نیستید، می توانید از طریق دستوراتی در این فایل ربات های گوگل را از این کار منع کنید. بنابراین اگر با وجود تمام تلاش ها، رتبه وب سایت شما تغییری نکرد، بهتر است که صبر کرده و به تولید محتوای بهتر در وب سایت ادامه دهید تا نتایج حاصل از تلاش هایتان بالاخره دیده شود. خیر، موتورهای جستجو مانند گوگل همواره به دنبال ارائه بهترین نتایج به کاربران هستند. در نهایت قطعه محتوای جدیدی ایجاد کنید که روی آن کلمه کلیدی تمرکز داشته و آن محتوا را را در آن صفحه قرار دهید.

این نتایج به عنوان قابل اعتمادترین و معتبرترین وب سایت ها در نزد گوگل شناخته می‌شوند. وقتی که موقعیت سایت شما 9 باشد این مقدار نرخ کلیک به 2٪ کاهش می یابد. اگر وب سایت شما برای جستجوی عبارات مرتبط در صفحه یک نشان داده نشود، به اهداف خود نمی رسد.

معرفی مهمترین ابزارهای سئو

تگ هدینگ در محتواهای صفحات قرار می‌گیرند تا موضوع پاراگراف پیش‌رو را مشخص کند. این تگ‌ها برای موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارد و می‌تواند در رتبه‌بندی صفحات تاثیرگذار باشد. برای معرفی نسخه اصلی یک موضوع به موتورهای جستجو استفاده می‌کنیم.

انواع روش مختلف بهینه سازی وب سایت

سند‌باکس گوگل استعاره از جعبه شنی دارد که کودکان در آن مشغول به بازی می‌شوند تا به چیزی آسیب نزنند. از آنجاییکه گوگل هرگز وجود چنین سیستمی را تایید نکرده، ممکن است عده‌ای از وجود آن بی‌خبر باشند؛ اما بنظر می‌رسد سندباکس گوگل، فیلتری باشد که در حدود سال 2004 به الگوریتم‌های گوگل اضافه شده است. وقتی وبسایتی را برای اولین بار ایجاد می‌کنید، حتی اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، آن سایت رتبه‌های خوبی در صفحات نتایج گوگل کسب نخواهد کرد تا زمانی که دوره‌ی آن به اتمام برسد.

حدس می زنیم که سرعت اینترنت شما شاید در زمان کار با وب سایت پایین بوده، یا اینکه دچار اختلالاتی شده باشد. شاید شما با این کار افزایش رتبه موقتی را مشاهده کنید، اما از دید گوگل بک لینک هایی تاثیر گذار هستند که به صورت طبیعی و تنها با هدف ایجاد ارتباط بین محتواهای مشابه ایجاد شده باشند. آگاهی از برنامه نویسی و کدهای رایج در وب سایت می تواند موجب مهارت بیشتر شما در سئو گردد، اما با این وجود امری ضروری نیست. مهمتر از آن باید از پشت پرده نحوه کار وب سایت و عکس العمل موتورهای جستجو به تغییرات اعمال شده آگاه باشید. بله؛ شبکه های اجتماعی بر روی سئو اثر گذار هستند و محتوایی که قابلیت اشتراک گذاری بیشتری دارد، لینک های بیشتری از این پلتفرم ها دریافت کرده و این مسئله از دید موتورهای جستجو به معنای کیفیت بالای محتواست.

مثلا بعضی از سایت‌های استارتاپی، خدمات خاصی ارائه می‌دهند که کاملا جدید است و با وردپرس امکان پیاده‌سازی آن وجود ندارد. به علت راحتی کار با CMS ها و رایگان بودن آن‌ها، امروزه اغلب سایت‌ها با استفاده از CMS ها ساخته می‌شوند. پیکربندی آدرس‌های سایت یعنی مشخص کنیم هر صفحه سایت تحت کدام آدرس باید در دسترس باشد.