دسته‌ها
اخبار

تعریف سئو چیست به زبان ساده؟ seo مخفف چیست؟ سئو گوگل چه اهمیت و کاربردی دارد؟-seroundtable | سئو

با این کار متوجه می‌شوید که رقبا برای اینکه یک جایگاه مناسب در یک کلمه کلیدی کسب کنند، به چه میزان تولیدمحتوا کرده‌اند و در این راه چه لینک‌سازی‌های داخلی و خارجی انجام داده‌اند. از جمله مزیت‌های سئو وبسایت و بهینه‌سازی صفحات، می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که سئو می‌تواند ترافیک مناسبی را برای سایت به همراه داشته باشد. در صورتی که روند بهینه‌سازی صفحات به روش‌های اصولی و مورد تایید موتورهای جستجو ادامه داشته باشد، ترافیک وب‌سایت به طور ماهانه، نمودار رو به رشدی را تجربه خواهد کرد. اگر می خواهید وب سایت شما کارایی و نتیجه دلخواه را داشته باشد، باید بیشتر روی سئوی آن سرمایه گذاری کنید. این تنها راهی است که می توانید به کمک آن وب سایت یا وبلاگی که دارید کمک کند تا در نتایج موتورهای جستجو ، رتبه خوبی داشته باشد و از ترافیک بالایی برخوردار باشد. گوگل (و دیگر موتورهای جستجو) به لینک های سایت های دیگر به عنوان «رای اعتماد» نگاه می کنند.

  • در رعایت نکات و موارد مرتبط با این چک لیست لازم است حتماً دقت کافی داشته باشید چرا که اگر در آن اشتباه کنید ممکن است جریمه شوید.
  • لینک های داخلی ایجاد کنید و از هر یک از صفحات وب سایت آموزشی خود به صفحات مرتبط دیگر لینک بزنید.
  • به بیان دیگر، ایندکس کردن به جمع‌آوری محتوا‌هایی که در روند پروسه Crawling پیدا می‌شوند، گفته می‌شود.
  • این که از کدام شرکت، هاست و سرور سایت را تهیه کنیم و چه پلَنی را انتخاب کنیم، به تنهایی می تواند آینده سرعت سایت را رقم بزند.
  • این افزایش رتبه سبب می شود که سایت شما به عنوان یک برند نیز شناخته شود و همچنین فعالیت های تبلیغاتی بسیاری به سمت شما بیاید.

اگر نمیدانید اهداف سئو چیست میتوانید به متن ابتدای مقاله مراجعه کنید و کمی با دقت تر این مقاله را مطالعه کنید. در میان انواع سئو، سئو کلاه خاکستری یا gray hat SEO وجود دارد که به اندازه تکنیک های سئو کلاه سفید خالص یا بی گناه نیستند، و همین طور به اندازه تکنیک های سئو کلاه سیاه نیز قابل دستکاری نیستند. این بخش از معادله شامل ایجاد روابط و ایجاد محتوایی در سایت های دیگر است که این امکان را به افراد میدهد که از سایت های دیگر به سایت شما وارد شوند. اگرچه ساخت بک لینک نیاز به رعایت اصول زیادی دارد، اما در موفقیت سئو سایت شما میتواند مانند یک پل عمل کند و ضروری است.

و در نهایت می‌توانید از این راه کسب درآمد کنید و سئو سایت‌های دیگران را نیز به عهده بگیرید و درآمد جانبی خوبی از این راه کسب کنید. دو راه پیش روی شما بیشتر نیست، یا سایت خود را به دست متخصص سئو بسپارید که برای شما روی کلمات هدف عملیات سئو انجام دهد و به رتبه‌های اول گوگل برسید یا خودتان این کار را یاد بگیرید و انجام دهید. به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کرده‌‌اید که در آن فروش عطر و ادکلن انجام می‌دهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است.

مراحل سئو

اول اینکه، گوگل واقعاً می‌داند که کاربران چه نوع محتوایی را می‌خواهند برای هر عبارت جستجو شده ببیند و اگر نتایج برتر را بررسی کنید، اغلب نتایج مشابهی خواهید دید. همیشه این موضوع را در ذهن داشته باشید تا در نهایت برای کلمات کلیدی اشتباه، صفحه ای را بهینه سازی نکنید. موتورهای جستجوی زیادی وجود دارند، اما این گوگل است که بیشترین پیشرفت را در کسب اطلاعات، درک زبان و پردازش زبان طبیعی داشته است. در حالی که متخصصین سئو بر روی سئو کلاه سفید اتفاق نظر دارند، در طرف مقابل افرادی هم هستند با هر تکنیک های کلاه سیاه قصد دارند که گوگل را به نحوی دور بزنند. اصطلاحات سئو داخلی و سئو خارجی بر اساس نوع اقدامات شما در وب سایت طبقه بندی می شوند. به همین دلیل است که در تمامی تکنیک های این راهنما، صحبت از سئو برای گوگل به وسط می آید.

رسیدن به رتبه یک گوگل چقدر زمان می‌برد؟

هر چه تعداد لینک‌ها در یک صفحه بیشتر باشد، پیج رنک کمتری در لینک‌ها منتقل می‌شود. بنابراین هر چه لینک‌های بیشتری در صفحه خود قرار دهید، ارزش کمتری در هر لینک منتقل می‌شود. اما اگر بخواهم خیلی ساده بگویم؛ پیج رنک با محاسبه لینک‌های دریافتی یک صفحه به آن صفحه ارزش می‌داد. در سپتامبر ۲۰۱۳ گوگل اعلام کرد که یک ماه قبل یک الگوریتم کاملاً جدید به نام “Hummingbird” را ارائه کرده است. سایت searchengineland در این رابطه تحلیل جالبی ارائه کرده است که من در ادامه به صورت خلاصه آن را آورده‌ام.

این یعنی ممکن است شما به کمک یک سری تکنیک های حرفه ای گوگل را فریب داده و به جای محتوای مفید، با یک محتوای تبلیغاتی به صفحه اول برسید. اما زمانی که کاربر وارد سایت شما شده و با مشاهده محتوای نامناسب سریعا از آن خارج میشود، این نشان دهنده بی کیفیت بودن وب سایت شماست. برای بهینه سازی سرعت سایت میتوانید از آموزش های رایگان سطح وب، مثل مقاله افزایش سرعت سایت ما، آموزش های غیر رایگان و حتی خدمات وب سایت ها استفاده کنید.