دسته‌ها
اخبار

تعریف سئو چیست به زبان ساده؟ seo مخفف چیست؟ سئو گوگل چه اهمیت و کاربردی دارد؟

ارجاع به منابع با کیفیت منجر به بهبود سیگنال‌های موضوعی برای وبسایت شما خواهد شد و به گوگل در تشخیص بهتر موضوع سایت کمک خواهد کرد. ارجاع به سایت‌های خارجی و دادن بک لینک به سایت‌های معتبر برای کاربران ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد و بر اعتبار و سندیت مقاله شما نزد خوانندگان خواهد افزود. ساده‌ترین راه برای پیدا کردن یک لیست از کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار شما استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی می‌کنید و ابزار تحقیق کلمه کلیدی بر اساس آن کلیدواژه، از میان کلمات موجود در پایگاه داده‌ لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط نشان می‌دهد.

  • در این حالت، وقتی شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر فایل‌های HTML را از سرور دریافت می‌کند و خودش آن‌ها را به محتویات قابل مشاهده برای شما تبدیل می‌کند.
  • همچنین حجم جستجو، دشواری و ارتباط آن با محتوا را در نظر بگیرید.
  • این عامل، مهم ترین فاکتور سئو نیست، اما می تواند تا حدودی کمک کننده باشد.
  • در واقع کلمات کلیدی همان عباراتیست که کاربران اینترنتی برای دست یابی به محتوای وب سایت ها استفاده میکنند.
  • لینک سازی هم میتواند به صورت طبیعی در طول زمان رخ دهد مثلا یک سایت بنا به علاقه خود لینک سایت شما را در صفحات خود قرار دهد و یا به صورت تبلیغاتی یا به اصطلاح خرید بک لینک.

میتونید کلمات مد نظرتون و وب سایتتون (اگر دارید) به تیم متخصص سئو سه سوت وب بدید و گزارش کامل از میزان سختی کلمات، کلمات پیشنهادی و زمان تقریبی و … دریافت کنید. یکی از مهم ترین فاکتورهای آن بحث امنیت است که برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. میتوانید از ابزارهای کاربردی سئو برایارتقا سئوسایت در گوگل استفاده کنید. برقرار کرده اید اهمیت قائل بشوید .این روش علاوه بر کمک به جستجوگر ها سبب تجربه بهتر و مفید کاربر نیز می شود. در این روش شما توانایید تا حداقل تا سه لینک فالو برای کلمات کلیدی هدفتان دریافت کنید. این امر علاوه لبر افزایش بازدید سایت فاکتوری برای سئو نیز است.

به عبارتی می‌توان گفت به روش ساخت بک لینک ، لینک بیلدینگ می‌‌‌گویند. لینک راهی است که کاربران از‌طریق آن، می‌توانند بین صفحات اینترنت پیمایش کنند. بک لینک‌ها فاکتور حائز اهمیتی برای موتور‌های جستجو، در تعیین اینکه کدام سایت‌ها برای چه کلمات کلیدی رتبه بهتری بگیرند، هستند. لینک‌سازی یکی از عمده تکنیک‌هایی است که در بهینه سازی موتور‌های جستجو (سئو) بکار می‌رود.

سئوی کلاه خاکستری (Gray Hat Seo)؛ نه شرقی نه غربی!

کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر برای شرکت وبسیما برتر محفوظ است. شما ممکنه به نسبت سایت های ایران پسرفت داشته باشی ولی در کل پیشرفت. یعنی کلا سایت های ایرانی توی اون بازه زمانی بازدیدشون نسبت به متوسط جهانی بالا رفته. ولی بنظرم اگر قصد دارید یک سایت برای ثبت آگهی خودرو راه اندازی کنید بهتر است به صورت یک دامنه مستقل باشد.

🔵 سئو چیست و چگونه کار می کند؟

سایت شما هر چه که باشد در اولین قدم باید آن را تجزیه و تحلیل کنید و نقاط ضعف آن را بیابید و سعی در اصلاح آن ها داشته باشید. همچنین انجام کارهای تکنیکی مانند استفاده از لینک ها و بک لینک ها، استفاده از ابزارهای موجود در کنسول گوگل، بهینه سازی سایت برای موبایل و … می تواند رتبه سایت شما را، صرف نظر از اینکه چه کسب و کاری دارید، در فهرست سرچ موتورهای جستجوی اصلی بالا ببرد. در ادامه به سئوی چند نوع سایت متفاوت نگاهی اجمالی می اندازیم و نکات مهم درباره هر یک را مطرح می کنیم.

الگوریتم های گوگل؛ به سیرک حیوانات گوگل خوش آمدید!

اما نباید یک نکته را فراموش کنید، سئو همه چیز نیست، سئو هم پر هزینه است و هم زمان بر، اما اگر نتیجه دهد، بسیار پر قدرت خواهد بود. اگر بخواهم بقیه را هم در نظر بگیرم، این عدد بسیار بزرگ تر میشود و شما تا الان باید درک کرده باشید که چه جنگ بزرگی در رابطه با سئو در دنیا وجود دارد. سئو یک فرایند است، تا زمانی که آن را درک نکرده اید و تجربه ای از آن ندارید، قدری پیچیده به نظر می رسد، اما در حقیقت این طور نیست. هیچ تفاوتی میان وردپرس، جوملا، پرستا شاپ از نظر سئو وجود ندارد. این اتفاق زمانی رخ میدهد که شما کلید واژه ای را جستجو میکنید و میبینید مواردی از قبیل قیمت، زمان ویدیو، و یا سوالات متداول نوشته نمایش داده میشود. مانند نمایش زمان ، سازنده و زمان تولید ویدیو، یا نمایش سوالات متداول در نوشته.

اگر محتوای شما از جنس خبر یا مقاله است از هیچ طریقی امکان اضافه کردن ستاره به نتایج جستجو را ندارید. پیشنهاد میکنیم با فریب دادن گوگل و استفاده از روش های دیگر سلامت سایت خود را به خطر نیاندازید. یکی از باورهای نادرست درباره سئو این است که برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، باید قوانین و دستورالعمل هایی که گوگل برای وب مسترها تعریف کرده را دور بزنید یا حداقل کمی آن ها را تغییر دهید. این یک اشتباه محض است؛ برای موفقیت در حوزۀ سئو، باید دست بر دست گوگل بگذارید و با او همکاری کنید چراکه سایت شما با گوگل در واقع یک چیز هستند. در آخرین قدم تلاش میکنیم تا نتایج بدست آمده از 4 مرحله قبلی را تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات آماری که از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس جمع آوری میکنیم استراتژی های خود را بهینه کنیم.

برای وب سایت آموزشی خود از آدزس URL ای استفاده کنید که مختصر باشد و کلید واژه اصلی را دربربگیرد. وب سایت خود را تعاملی کنید تا دانشجویان نظرات خود را به راحتی بارگو و پاسخ مطمئنی دریافت نمایند. از لینک ها و بک لینک های معتبر و مرتبط مثل سایت های edu و سایت های دانشگاهی استفاده کنید. از ابزارهایی مانند Google Analytics برای ارزیابی وب سایت آموزشی خود استفاده کنید. وب سایت هایی ایجاد کنید که هم در دسکتاپ و هم در دستگاه های تلفن همراه سریع بارگیری شوند.