دسته‌ها
اخبار

بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML پونه مدیا-seroundtable | سئو

به زبان ساده، نقشه سایت XML لیستی از یو آر ال های وب سایت شماست. در واقع نقشه سایت مانند نقشه راه موتورهای جستجوست تا به محتوای سایت و نحوه دسترسی به آن پی ببرند. در این مقاله آموزشی سئو می خواهیم که بتدا بدانیم نقشه سایت چیست و چه اقداماتی انجام دهیم که با بهینه‌سازی فایل نقشه سایت XML و بررسی تمامی جوانب آن به جهت بهترین عملکرد نقشه سایت (سایت مپ) برسیم. امروزه همه‌ی ما برای رفتن به مکانی که قرار است برای اولین بار به آن‌جا برویم از نقشه راه یا همان برنامه‌های مسیریاب مثل نشان و ویز استفاده می‌کنیم.

  • از آنجایی که در نقشه سایت تنها اجازه ورود آدرس وجود دارد، وبمسترها می‌توانند یک فایل ایندکس نقشه سایت برای خود ایجاد کنند.
  • روش‌های زیادی برای ساخت sitemap وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم دو روش آن را برای شما بیان کنیم.
  • حتی اگر در وب­سایتتان فایل نقشه سایت XML نداشته باشید موتور جستجوی گوگل می­ تواند urlهای شما را پیدا کند و شما با ارائه این فایل به گوگل کمک می ­کنید urlهای با کیفیت را زودتر کرال و ایندکس کند.
  • در صورت ارائه سایت مپ، Google می‌تواند در صورت لزوم اطلاعات اضافی را برای جستجو از نقشه سایت شما دریافت کند.

به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده و هنوز فرصت مناسبی برای ایجاد لینک داخلی و لینک خارجی پیدا نکرده اید. در صورتی که تیک گزینه Allow anonymous statistics را فعال کنید، می توانید آماری را برای سازنده برای بهبود و توسعه افزونه ارسال کنید. در آخر اگر می توانید با کلیک روی دایره آبی رنگ، نقشه ساخته شده را مشاهده کنید. مطابق با تصویر زیر به تب ” Features ” رفته و گزینه ” XML sitemaps ” را روی حالت ” on ” قرار دهید. مفتخریم که تا کنون توانستیم تعداد زیادی کسب و کار را یاری کنیم تا بدون پرداخت هزینه‌های گزافی که در این وادی دریافت می‌شود ، کسب و کارهای خود را راه اندازی نمایند .

کاربردهای مهم نقشه سایت

یک نقشه سایت خوب می‌تواند گوگل را به صفحات مهم سایت شما هدایت کند. ساخت سایت مپ برای سئو سایت شما بسیار مهم است زیرا به گوگل این امکان را می‌دهد تا صفحات مهم سایت شما را حتی اگر از لینک‌های داخلی به درستی استفاده نکرده‌اید، بررسی و ایندکس کند. از آنجا که نقشه‌های سایت XML آسانتر هستند و به طور معمول به درک کمتری در دنیای بازاریابی نیاز دارند ابتدا به توضیح اینها می‌پردازیم. XML مخفف Extensible Markup Language یا زبان نشانه‌گذاری قابل توسعه می‌باشد. XML به طور معمول برای لیست‌های URLها و اطلاعات مرتبط با آنها استفاده می‌شود. همانطور که در بخش قبل گفتیم در صورتی که تمام صفحات سایت شما در سایت مپ موجود باشند، گوگل بهتر می‌تواند محتوا‌های وب سایت شما را کشف کرده و آن‌ها را ایندکس کند.

به طور کلی گوگل از چند فرمت نقشه سایتپشتیبانی می‌کند که در ادامه هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. به عبارت دیگر، یک فهرست نقشه سایت شامل چندین نقشه سایت است که شامل کل اطلاعات یک وب سایت است. با این حال، XML رایج ترین قالب نقشه سایت است که توسط اکثر وب مسترها استفاده می شود. و از آنجایی که اکثر وب سایت ها و وبلاگ ها توسط وردپرس پشتیبانی می شوند، وردپرس به طور کامل از فرمت XML پشتیبانی می کند. برای جزئیات بیشتر در مورد تمام این قالب های مختلف نقشه سایت، این مقاله توسط گوگل را بخوانید.

سئو اینستاگرام چیست؟ + 9 تکنیک کاربردی در سئو اینستاگرام

این نقشه سایت به کاربران کمک می‌کند تا محتوا، اطلاعات و صفحات مورد نیاز را به‌راحتی پیدا کنند. همانطور که گفته شد، نمیتوان در یک سایت مپ، بیش از 50 هزار URL را اضافه کرد و در صورتی که حجم فایل و یا تعداد آدرس های آن از مقدار گفته شده تجاوز کند، سایت مپ از نظر گوگل بی اعتبار شناخته میشود. با استفاده از این فایل میتوانید سایت مپ های دیگری را ساخته و همگی را در کنار هم قرار دهید تا گوگل آدرس های موجود در آنها را ایندکس کند.

آدرس‌های موجود در دایرکتوری‌های موازی، دایرکتوری‌های والد، Subdomain های مختلف یا آن‌هایی که از پروتکل متفاوت استفاده می‌کنند مرجع‌های معتبری نیستند. ذخیره کردن نقشه سایت در دایرکتوری ریشه می‌تواند از به وجود آمدن مرجع نامعتبر جلوگیری کند. بقیه تگ‌ها در داخل این تگ قرار می‌گیرد.الزامیدر این تگ آدرس دقیق صفحات سایت قرار می‌گیرد. از آدرس کامل که حاوی پروتکل است استفاده کنید و این آدرس نباید از 2048 کاراکتر بیشتر باشد. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند.