دسته‌ها
اخبار

بهترین افزونه نقشه سایت؟ سئو انجمن های پشتیبانی وردپرس پارسی-seroundtable | سئو

نام آن به گونه ایست که از نظر آنها، ساخت آن نیاز به کدنویسی فراوانی دارد. تولید نقشه سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین و پلاگین ها در سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است. برای کنترل صفحات قرار گرفته در نقشه سایت کافیست که به بخش ظاهر جستجو رفته و سپس به تب انواع محتوا بروید. حال می توانید با مثلا غیر فعال کردن نمایش نوشته‌ها در نتایج جستجو این بخش از وب سایت را از نقشه سایت حذف کنید. نقشه سایت XML با هدف براورده کردن نیازهای موتورهای جستجو ایجاد شده است.

  • این مقدار یکسری اطلاعات کلی را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند که ممکن است با تعداد دفعات بررسی خزنده‌های گوگل ارتباط نداشته باشد.
  • طبق تجربه بارها ما دیده ایم که وبمسترها از شنیدن نقشه سایت XML وحشت کرده اند.
  • بنابراین مگر اینکه عاشق این باشید نقشه سایت هر روز صورت دستی به ازای هر تغییر در وب سایت بروز کنید و سپس در سرور خود آپلود کنید.
  • در تصویر بالا موتورهای جستجو می توانند تنها به نگاه کردن به نقشه سایت، به هر نه صفحه آن پی ببرند.

اگر از یوست استفاده نمی‌کنید، افزونه‌های دیگری هم مثل Google XML Sitemaps که برای ایجاد سایت مپ به شما کمک می‌کند. نقشه سایت در واقع مشخص کننده صفحاتی است که کسب رتبه در آن صفحات برای شما اهمیت دارد. با بررسی وضعیت نقشه سایت خود در گوگل سرچ کنسول صفحاتی از نقشه سایت که ایندکس نشده‌اند را بررسی کنید. اگر برای شما فهرست شدن آن صفحات مهم است بایستی برای رفع مشکل اقدام کنید. نکته اصلی در استفاده از این روش و روش‌های مشابه برای ایجاد نقشه سایت این است که در صورت اضافه شدن صفحات جدید شما بایستی مجددا نقشه سایت را بسازید تا محتوای جدید نیز درون نقشه سایت نمایش داده شود.

استفاده از ابزارها و افزونه‌ها برای ایجاد سایت مپ

این نوع سایت مپ را باید نوعی حالت سنتی از سایت مپ دانشت که در صفحه ای جداگانه طراحی شده اند و کاربران می توانند برای بازدید کردن از وب سایت ها استفاده کنند. اگر سایت شما وردپرس است برای ساخت سایت مپ در وردپرس، می توانید از افزونه سئوی یواست استفاده کنید. خزنده های موتورهای جستجو با استفاده از این فایل می توانند به تمام صفحات سایت در یک مکان دسترسی داشته باشند. استفاده از نقشه سایت از این جهت اهمیت دارد که به گوگل کمک می کند تا مهم ترین صفحات سایت را شناسایی کنند. Sitemap نقشه ای است به موتورهای جستجو اطلاع می دهد یک سایت دارای چه صفحاتی است و میزان اهمیت این صفحات چقدر است. این صفحه در نقشه سایت قرار گرفته است اما برای دسترسی به آن، به نام کاربری و رمز عبور نیاز است.

آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل

این افزونه ها دقیقا مشابه افزونه های وردپرسی روی سایت شما نصب میشوند و به طور خودکار نقشه سایت را برای تان میسازند. به این ترتیب بدون نیاز به زحمت اضافه صاحب نقشه سایت خودکاری میشوید که خودش هم بروزرسانی شده و نیاز نیست صفحات جدید را به آن اضافه کنید. یکی از موارد مهم بهینه سازی سایت، انتشار مقاله و پست در زمان بندی منظم است.

اولاً که جدا کردن صفحات مخصوص موبایل با آدرس متفاوت یا ساب دامین مثل m.example.com کار درستی نیست و معمولاً این کار نمی‌کنند. به جای این روش میشه از صفحات ریسپانسیو یا طراحی داینامیک استفاده کرد. با فرض این که دلیل بهتری برای استفاده نکردن از این روش‌ها داشتی در ادامه توضیح می‌دم که چه نکاتی رو باید رعایت کنید و نقشه سایت باید چطور باشه.

اگر یک فرمت صحیح برای فایل ایندکس خود ایجاد کنید، موتورهای جستجو متوجه می شوند که چگونه باید سایت را کراول کنند. در واقع با استفاده از نقشه سایت می توانید به موتورهای جستجو اعلام کنید که بر روی چه صفحاتی از وب سایت متمرکز شوند. همچنین این کار موجب استفاده بهینه تر از Crawl Budget می شود. همانطور که احتمالا می دانید موتورهای جستجو دارای محدودیت هایی در صرف منابع برای پایش سایت شما هستند.

مخصوصا اگر سایت شما وردپرسی باشد و از افزونه سئو مناسب نظیر یوست سئو برای ایجاد آن استفاده کنید. علیرغم اهمیت نقشه سایت در سئو بایستی به خاطر داشته باشید که نقشه سایت یک فاکتور رتبه بندی نیست و ارتباطی به رتبه سایت در گوگلا ندارد. در واقع سایت مپ تنها به بررسی سریعتر و راحت‌تر محتوای سایت شما توسط گوگل کمک می‌کند. همانطور که پیدا کردن یک مکان بدون استفاده از آدرس و نقشه می‌تواند دشوار باشد، گاهی برای گوگل نیز دشوار است که همه‌ی صفحات یک سایت را بدون دسترسی به نقشه‌ سایت یا سایت مپ پیدا کند.

توجه داشته باشید که ادرس نقشه سایتتان را بصورت صحیح وارد کنید. در صفحه “Coverage” مهم است که هیچگونه خطایی نداشته باشید، در بخش Excluded هم آدرس هایی که بنا به هر دلیلی قابل ایندکس شدن نیستند گزارش می شود. می توانید بر روی هر بخش کلیک کرده و جزئیات آن را در پایین صفحه مشاهده نمائید. راه حل چهارم یا ریسک نهایی، ما این راه را به شما پیشنهاد نمی دهیم چرا که تغییراتی که باید در این روش اعمال کنید هسته افزونه را درگیر می کند و ممکن است باعث آسیب پذیری پلاگین بشود. اما اگر اعتماد به نفس کامل برای اینکار را دارید FTP را به وب سرور متصل کنید و به فولدر wp-content بروید. شما با رعایت موارد زیر می توانید از بهینه بودن نقشه سایت خود اطمینان حاصل کنید.