دسته‌ها
اخبار

ایجاد نقشه سایت XML و تاثیر آن بر بهبود سئو سایت Seo-seroundtable | سئو

نام و آدرس نقشه سایت خود را به ابزار سرچ کنسول گوگل و ابزار وب مستر بینگ معرفی و ارسال کنید. در اصل این فایل نقشه سایت sitemap-index.xml آدرس و مرجع تمام نقشه های سایت وب سایت شماست. زمانی که فایل نقشه سایت شما از هر یک از این دو محدودیت فراتر برود باید URL های وب سایت خود را در چندین فایل نقشه سایت قرار دهید و براساس هر بخش از وب سایتتان یک فایل نقشه سایت جداگانه ای داشته باشید.

  • نقشه سایت اثری روی روش ربات های خزنده بر شاخص صفحه سایت ندارد، اما می‌تواند دید و دسترسی محتوای شما را افزایش دهد.
  • فایل نقشه سایتی که در دایرکتوری ذخیره شده است، تنها می‌تواند آدرس‌هایی را نشان دهد که در آن دایرکتوری یا زیر دایرکتوری‌های آن ذخیره شده‌اند.
  • می‌توانیم بگوییم که هر سایتی برای پیشرفت و ارتقاء رتبه خود در گوگل به این فایل نیاز خواهد داشت و این مورد تقریبا الزامی است.
  • البته شما می توانید هرگونه CSS که می خواهید را در نقشه سایت HTML خود اضافه کنید و استایل آن را تغییر دهید.
  • البته Excluded items نیز وجود دارد که شما را قادر می سازد تا دسته بندی را از نقشه حذف کنید.

شما امروزه می توانید در بخش Index Coverage صفحات ایراد دار را بررسی کنید. در صورتی که می توانید، ایرادات این صفحات را رفع کنید اما اگر قادر نبودید مشکل را برطرف کنید بهتر است آن ها را noindex کنید تا روی کیفیت کلی صفحه تاثیری نگذارد. نقشه سایت یکی از مسائلی است که علاقه مندان و متخصصین سئو سایت در مورد آن نظرهای متفاوتی دارند. امروزه، تکنیک های سئو مورد نقد و بررسی قرار گرفته و مسئله به وجود آمده این است که آیا نقشه سایت تاثیری در روند سئو دارد یا خیر.

زیرا این صفحه ارزش و محتوای چندان خوبی ندارد و این مسئله باعث می‌شود که در مجموع رتبه سایت شما کاهش پیدا کند. در واقع در نقشه سایت تمام مقالات، صفحات و دسته‌بندی‌هایی که داخل وب‌سایت ما قرار گرفته، لیست شده است. پس علاوه‌بر اینکه ربات‌های گوگل صفحات ما را از این طریق Crawl می‌کنند، همچنین می‌توانند تمام لینک‌ها و صفحات وب‌سایت ما را ایندکس نمایند و آن‌ها را در موتور جستجو ثبت کنند.

ساخت نقشه سایت در وردپرس

با استفاده از این تگ می توان زمان آخرین ویرایش محتوای صفحه را به موتورهای جستجو اعلام نمود. ما در تیم تولید محتوای میهن وردپرس در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه وردپرس و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را تهیه کنیم. حتماً از دو تگ و در نقشه سایت وب سایتتان XML استفاده کنید. نقشه سایت یک عامل کیفی لازم و یک ابزار کمکی برای شروع سئو سایت است. بنابراین مگر اینکه عاشق این باشید نقشه سایت هر روز صورت دستی به ازای هر تغییر در وب سایت بروز کنید و سپس در سرور خود آپلود کنید. برای ایجاد نقشه سایت XML استاتیک می ­توانید از ابزاری مانند Screaming Frog استفاده کنید.

پیام‌های بخش Coverage در مورد نقشه سایت

در حقیقت ارتباط بین صفحات مختلف سایت در این فایل مشخص می‌شود. این محتوا توسط ربات‌های گوگل ایندکس می‌شود و موتورهای جستجو می‌توانند تشخیص دهند که کدام محتوا از بقیه ارزش بیشتری دارد. اگر در نقشه سایت در نام گذاری لینک و صفحات سایت از مقدار «نام» به جای «اعداد» استفاده کنید در خروجی و گزارشات می­ توانید اطلاعات جامع و کافی را از سرچ کنسول گوگل دریافت کنید.

این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که تغییراتی که می خواهیم اعمال کنیم ممکن است باعث کراش سایت شود. هرچند اگر شما به طور مداوم محتوا سایت خود را بروز رسانی می کنید و می خواهید این تغییرات در اسرع وقت ایندکس شوند، استفاده از سایت مپ بهترین انتخاب برایتان است. نکته مهمی که باید بدانید این است که لزوما برای کراول شدن صفحات سایت خود، نیازی به sitemap ندارید.

نقشه سایت در وردپرس

به زبان ساده تر، بهتر است به جای ایجاد یک نقشه سایت، استراتژی لینک سازی داخلی خود را تغییر دهید. دقت داشته باشید که حالت استاندارد توزیع نقشه سایت فرمت XML می باشد. موتورهای جستجو از این مورد استفاده می کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد صفحه سایت را به دست بیاورند؛ مثلا عنوان ها را مستقیما از فایل نقشه سایتتان کراول می کنند. هدفشان اطمینان از وجود و یا عدم وجود یک صفحه یا یک دسته بندی خاص است و با عدم مشاهده آن وقت خود را صرف جستجو در منو سایت نخواهند کرد. شاید با خود بگویید این امر که کاملا مشخص و واضح است و نیازی به تفسیر ندارد.

البته کارکرد این ویژگی همیشه یکی از موارد اختلاف نظر بین سئوکاران بوده است. در سال 2017 گری ایلیس از گوگل توئیت کرد که ربات های گوگل به قسمت اولویت توجهی نمی کنند. RSS/Atom feeds زمانی که شما صفحه ای را بروز رسانی کنید این موضوع را به اطلاع موتورهای جستجو می رساند. پیشنهاد گوگل استفاده از نقشه سایت و RSS/Atom feeds در کنار هم است. با قرار دادن آخرین ورژن محتوا در RSS/Atom feeds شما پیدا کردن تغییرات را برای موتور جستجو و کاربر آسان تر خواهید کرد. اما دقت داشته باشید که قبل از اینکه شما از نقشه سایت برای بهبود روند فعالیت خود استفاده کنید، باید مرتفع کردن مشکلات سئو را در اولویت قرار دهید.

کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید. در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید.