دسته‌ها
اخبار

ایجاد نقشه سایت XML و تاثیر آن بر بهبود سئو سایت Seo-seroundtable | سئو

اگرچه افراد معمولا گیج می‌شوند که چه زمانی از کدام نقشه سایت بهتر است استفاده کنند، این بستگی به هدف وبسایت شما دارد. یکی از تفاوتهای اصلی بین این دو در چگونگی crawl گوگل (بررسی اطلاعات توسط رباتهای موتورهای جستجو) روی وبسایت است. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی است که دربردارنده تمام آدرس های موجود در سایت می باشد. وجود سایت مپ باعث می شود که روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را بهتر شناسایی نمایند و از ایجاد تغییرات در صفحات قدیمی و یا افزودن صفحات جدید مطلع شوند. نقشه سایت یا sitemap به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل متنی در میان سایر فایل‌های دیگر در حساب خود ایجاد کنید تا موتورهای جستجو از همه صفحات موجود در وبسایت شما مطلع شوند. به عبارت دیگر، اطلاعات جزئی در مورد محتوای وبسایت شما را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند.

  • همه آدرس‌هایی که در نقشه سایت نوشته می‌شوند باید از قواعد یکسانی پیروی کنند.
  • البته این موصوع با آپدیت گوگل سرچ کنسول در سال 2018 رفع شد.
  • گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایتِ حاویِ محتوایِ خبری را به عنوان یک فایل جداگانه در نظر بگیرید زیرا این نوع سایت مپ بیشتر از سایر فایل‌ها خزیده می‌شوند.
  • پس باید صفحات باکیفیت خود را تعیین کنید و برخی صفحات را درجه‌ی اولویت پایین‌تری قرار دهید.
  • اینطور که در بخش تنظیمات عمومی وردپرسی جایی که باید نشانی وردپرس و نشانی سایت رو وارد کنیم همچنان با http باقی مونده و نمی‌تونیم به https تغییرش بدیم.

نقشه سایت XML لیستی از صفحاتی باشد که شما قصد دارید گوگل آن را کرال کند و این ممکن شامل همه صفحات وب سایت شما نباشد. این ویژگی اعلام شده بیشترین تأثیر سئو سایت را نسبت به فایل نقشه سایت XML برای تصاویر را ارائه می­ دهد. برای استفاده از اسکیما تصاویر دروب سایت از schema.org/ImageObject استفاده کنید که بهتری روش برای سئو تصاویر و فراخوانی ویژگی تصویر به موتورهای جستجو می باشد. جاب تیم یک پلتفرم خلاقانه جهت برند سازی شخصی و کسب درآمد از طریق تولید محتوای تخصصی و با کیفیت است.

فایل ایندکس نقشه سایت چیست؟

هر sitemap دارای نقاط قوت و ضعف برای استفاده در سئو هستند. بنابراین مهم است نقش‌های آنها را برای برنامه سئو سایت درک کنیم. احتمالا در سئو اصطلاح نقشه سایت یا سایت مپ را شنیده باشید و از خودتان بپرسید نقشه سایت چیست؟ نقشه سایت یک فایل xml هست که به موتورهای جستجوگر معرفی می‌کنیم تا با پیچ‌ و خم‌های سایت ما آشنا شود. در این ویدیو شما را با نقشه سایت به‌طور کامل آشنا خواهیم کرد.

نحوه معرفی نقشه سایت در سرچ کنسول

در این مقاله به صورت جامع در مورد ماهیت سایت مپ یا نقشه سایت، اطلاعاتی را دریافت میکنید. موتور جستجو گوگل برای یافتن صفحات سایت شما از سایت مپ استفاده می کند. ممکن است بگویید اگر صفحات سایت به درستی لینک داده شوند دیگر نیازی به sitemap نیست. ولی ساخت سایت مپ تاثیر مثبتی در سئو سایت شما دارد، همچنین در بعضی موارد استفاده از نقشه سایت ضروری است.

بهینه‌سازی نقشه سایت XML ایندکس شده

یک راه ساده برای ایجاد نقشه سایت، انجام آن از طریق XML-sitemaps.com. خوشبختانه، برای ایجاد نقشه سایت نیازی به دانستن هیچ کدی ندارید. ابزارهایی وجود دارند که به شما امکان می دهند نقشه سایت را تنها در چند کلیک و چند ثانیه بسازید. با این حال، اگر وب‌سایت‌های بسیار بزرگی با بیش از URL دارید، ممکن است بخواهید گزینه‌های دیگری را بررسی کنید زیرا یک فایل نقشه سایت کار را انجام نمی‌دهد. این شامل اطلاعات حیاتی در مورد وب سایت شما است و وظیفه اصلی آن اطلاع رسانی به موتورهای جستجو مانند Google از تمام صفحات مختلف وب سایت شما است.