دسته‌ها
اخبار

آموزش ساخت نقشه سایت نبض بلاگ-seroundtable | سئو

همانطور که گفته شد پسوند و فرمت فایل سایت مپ، xml است اما این فایل با پسوند دیگری هم مورد استفاده قرار میگیرد. برخی از سایت های بزرگ مانند فروشگاه های اینترنتی، برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت خود را بهتر به مخاطبان معرفی کنند، از نقشه سایت با پسوند html استفاده میکنند. کاربران میتوانند در این فایل به دور از ظاهر گرافیکی و احتمالا گیج کننده سایت، به قسمت مورد نظر خود دست پیدا کنند. زمانی که شما سایت مپ خودتان را در سرچ کنسول ثبت می کنید، به گوگل کمک می کنید تا با سرعت بیشتری مطالب شما را ایندکس کند. مزیتی که افزونه yoast دارد، این است که به صورت پیش فرض نقشه های مختلفی را برای انواع محتواها ایجاد می کند. برای مثال بلاگ ها، صفحات نویسنده ها و دسته ها جزو مواردی هستند که یوست در زمان ایجاد نقشه سایت، آن ها را ایجاد می کند.

  • معمولا روی پیش فرض نیم قرار داره ولی مقداری که میتونه بگیره بین 0 تا 1 ست.
  • ابزار‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند با استفاده از آن‌ها فایل نقشه را ایجاد کنید.
  • پیشنهاد می شود نقشه سایت وب سایت را به صورت داینامیک تولید کنید.
  • سپس عملکرد نقشه سایت را «فعال» کنید و به افزونه اجازه دهید جادوی خود را انجام دهد.
  • افزونه Yoast SEO یکی از بهترین افزونه های سئو برای وب سایت های وردپرسی است.

نسخه رایگان screamingfrog تنها قادر به بررسی ۵۰۰ صفحه از سایت شما هست. لذا اگر سایت شما بیش از ۵۰۰ صفحه دارد استفاده از این ابزار برای ساخت نقشه سایت کارایی ندارد.پس از پایان بررسی به منوی Sitemaps و سپس XML sitemap بروید. از آنجا که گوگل توجه چندانی به برچسب‌های ، و ندارد، توصیه می‌کنیم که آن‌ها را در نقشه سایت خود قرار ندهید. همچنین بهتر است با رفتن به سربرگ Images تصاویر را در نقشه سایت خود قرار دهید.

فقط کافی است وارد سایت شوید و در کادر مشخص شده، آدرس سایت خود را وراد کنید. فرایند به کارگیری نقشه سایت و در دسترس قرار دادن آن برای موتورهای جستجو بسیار ساده است. البته بستگی به این دارد که شما از چه CMS یا سیستم مدیریت محتوایی استفاده کنید.

آموزش غیرفعال کردن wp-cron.php در وردپرس

این نقشه سایت هم مانند نقشه سایت تصاویر هستش و اگر وب‌سایتی دارید که ویدیو محور هستش و وجود ویدیو برای کسب‌وکار شما اهمیت بالایی دارد، نقشه سایت ویدیو ضروری می باشد. فایل نقشه سایت را می­ توان با ابزارهای فشرده سازی فایل مانند zip یا gzip فشرده کنید تا از فضای کمتری در هاست استفاده شود. این تگ روزی روزگاری به صورت اختیاری بود و مشخص می­ کند که چقدر از محتوا مقاله شما به نسبت جستجو محتوا توسط موتورهای جستجو تغییر کرده است. ارسال نقشه سایت به گوگل تنها شانس شما را برای ایندکس شدن صفحات سایت شما افزایش می ­دهد. اگر بیش از 1000 URL در فایل وجود دارد، همانند مورد قبل سایت مپ خود را به چندین نقشه سایت کوچکتر تقسیم کرده و از فایل فهرست نقشه برای مدیریت آن‌ها استفاده کنید. اگر برای نقشه ­های سایت خود از Atom/RSS استفاده می‌کنید و می‌خواهید تغییرات مورد نظر خود را علاوه بر گوگل در سایر موتور‌های جستجو نیز پخش کنید، می‌توانید WebSub را مورد استفاده خود قرار دهید.

با این کار در واقع راه را برای ایندکس موتورهای جستجو هموارتر کردید و آن‌ها را از تغییرات یا به‌روزرسانی‌ها مطلع ساختید. در نتیجه گوگل با سرعت بهتر و بدون مشکل به آنالیز و بررسی سایت شما می‌پردازد که این خود تأثیر مطلوبی بر سئوی سایت شما خواهد گذاشت. نقشه سایت HTML که مخفف Hypertext Markup Language است، مخصوص کاربران و مخاطبانی ست که از وب‌سایت بازدید می‌کنند.

نقشه سایت چندگانه و فهرست نقشه سایت

این راه برای تهیه سایت مپ بسیار ساده و مورد پسند کاربران است. در واقع این نوع نقشه سایت برای کاربران استفاده میشه تا راحت تر بتونن به محتواهای سایت دسترسی پیدا کنن. زیرا دسترسی کاربر به صفحات سایت با لینک های مستقیم بسیار ساده تر است. اما به این نکته توجه داشته باشین که کدهای XML نسبت به HTML برای موتورهای جستجوی گوگل مناسب تر و استانداردتر هستند و سریع تر توسط اون ها crowl میشن.

نقشه‌های سایت XML شاخص‌گذاری را تضمین نمی‌کنند؛ آنها فقط URLهایی که شما برای خزیدن و ایندکس در موتورهای جستجو می‌خواهید پیشنهاد می‌کنند. این گونه می توانیم دسته ای از مطالب سایت را که دارای مشکل ایندکس است را شناسایی نماییم. همانطور که مشاهده نمودید با ایجاد نقشه های سایت اختصاصی برای هر بخش می توانید به روند عیب یابی سایت سرعت ببخشیم. همانطور که در قسمت راست تصویر قبل مشاهده می کنید، دسته بندی نقشه های سایت موجب آنالیز بهتر آنها شده و ما می توانیم به راحتی به بخش دارای مشکل پی ببریم. اما همانطور که مشاهده می کنید بخش Articles دارای عملکرد مناسبی نیست. همراه با توسعه وب و اینترنت، گوگل و سئو نیز در حال تحول هستند.