دسته‌ها
اخبار

آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس ایران وب-seroundtable | سئو

وب سایت هایی که لینک سازی داخلی را به خوبی پیاده سازی نکرده اند. البته عده ای هم بودند که ادعا داشتند گوگل وبمستر بعد از این تغییر قادر به پیدا کردن نقشه سایت آن ها نبوده است. با توجه به اینکه ساخت XML Sitemap کار سختی نیست، پیشنهاد میکنم از ابتدا یک نقشه سایت XML ایجاد نمایید. ساخت اون به مراتب ساده تر از یافتن ابزاری برای تبدیل اونها به همدیگست. در بخش Sitemap از گوگل سرچ کنسول علاوه بر مشاهده خطاها و هشدارها (مخصوصا با ظهور بخش جدید Index Coverage) می توانید آنالیزهای بیشتری نیز انجام دهید. مشکل در فهم نقشه سایت از آنجا شروع می شود که تقریبا هر کسی در حوزه وب، نظرات ضد و نقیضی را در این مورد در وبلاگ خود یا فروم ها مطرح کرده است.

نقشه سایت تصاویر با هدف بهبود ایندکس تصاویر سایت طراحی شد. تصاویر، امروزه نقش مهمی در سئو داشته و همراه با دیگر محتوای سایت پایش و ایندکس می گردند. با استفاده از نقشه سایت گوگل می‌تواند صفحات سایت شما را به خوبی بررسی کند؛ بنابراین می‌تواند در سئوی سایت تأثیر گذار باشد، اما سئو فقط به این مورد مربوط نمی‌شود. در صورت نداشتن لینک‌های داخلی، موتورهای جستجو سراغ سایت مپ می‌روند. اهمیت داشتن نقشه سایت برای گوگل بسیار زیاد است؛ چون ربات‌های گوگل همواره در بین صفحات مختلف سایت می‌خزند.

  • در این مطلب نحوه ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس آموزش داده می‌شود.
  • وجود سایت مپ باعث می شود که روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را بهتر شناسایی نمایند و از ایجاد تغییرات در صفحات قدیمی و یا افزودن صفحات جدید مطلع شوند.
  • طراحی سایت ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، سئو و بهینه سازی ، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی .
  • در این مقاله آموزشی سئو 13 راهکار برای بهینه سازی نقشه سایت آمده است.
  • همانطور که گفتیم برای نقشه‌های سایت با کمتر از 100 URL، ممکن است بتوانید به صورت دستی یک sitemap ایجاد کنید.

برای وب­سایت­ های بزرگ که URL آن­ها خیلی زیاد است می­توان فایل های نقشه­ سایت متفاوت و جداگانه ای با توجه به ماهیت و بخش های سایت داشته باشید. نقشه سایت هم انواع متفاوتی دارد که در ادامه به تعدادی از آن اشاره می کنیم. نقشه‌های سایت فردی (یکی برای هر سایت) که همه در یک مکان قرار دارند. در ادامه نحوه ایجاد این فایل از طریق برخی از روش‌های ذکر شده را به شما آموزش می‌دهیم.

ساخت سایت مپ با ابزارهای آنلاین

در این مقاله از سایت وب24 شما را با جایگاه صفر گوگل یا Position zero و چگونگی رسیدن به آن آشنا خواهیم کرد. شما انبوهی از مطالب بسیار مفید را رایگان در اختیار کاربران قرار داده اید. با ما همراه باشید، چرا که ما در این مطلب به تمام سوالات شما در مورد نقشه سایت پاسخ داده ایم. ولی see index coveragge قابل کلیک نیست و همچنین Sitemaps read هیچ “یو آر ال”ی رو نمایش نمیده. در حال حاضر اکثر وب‌سایت‌های مدرن و جدید از نقشه ­های سایت XML داینامیک استفاده می ­کنند. اما به عنوان کاربر، برای رفتن به صفحه نهم باید از 5 صفحه داخلی عبور کند.

نصب و راه اندازی افزونه Yoast

گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایتِ حاویِ محتوایِ خبری را به عنوان یک فایل جداگانه در نظر بگیرید زیرا این نوع سایت مپ بیشتر از سایر فایل‌ها خزیده می‌شوند. هرکدام از روش‌هایی را که پیش‌تر برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید، صفحاتی که برچسب noindex یا canonical (صفحاتی که ارجاعشان به صفحه‌ی دیگری است) دارند، در نقشه سایت گنجانده نمی‌شوند. برخی از سرویس‌های مدیریت محتوا می‌توانند بطور نقشه سایت تولید کنند.

اگر تا الان سایت تان را به این ابزار متصل نکرده اید حتما از طریق مقاله آموزش اتصال سایت به سرچ کنسول، این کار را انجام بدهید. دقت کنید، در صورتی که از یکی از این 3 افزونه استفاده کردید، در آینده هم قرار نیست کار خاصی را برای بروزرسانی نقشه سایت انجام بدهید و به طور خودکار صفحات جدید سایت به این نقشه اضافه خواهند شد. اگر سایت شما سایت مپ نداشته باشه آسیبی به سئو سایت وارد نمی شود ولی ساخت sitemap منجر به بهبود سئو سایت می شود.