دسته‌ها
اخبار

آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس ایران وب-seroundtable | سئو

این افزونه ها دقیقا مشابه افزونه های وردپرسی روی سایت شما نصب میشوند و به طور خودکار نقشه سایت را برای تان میسازند. به این ترتیب بدون نیاز به زحمت اضافه صاحب نقشه سایت خودکاری میشوید که خودش هم بروزرسانی شده و نیاز نیست صفحات جدید را به آن اضافه کنید. یکی از موارد مهم بهینه سازی سایت، انتشار مقاله و پست در زمان بندی منظم است.

این نوع سایت مپ را باید نوعی حالت سنتی از سایت مپ دانشت که در صفحه ای جداگانه طراحی شده اند و کاربران می توانند برای بازدید کردن از وب سایت ها استفاده کنند. اگر سایت شما وردپرس است برای ساخت سایت مپ در وردپرس، می توانید از افزونه سئوی یواست استفاده کنید. خزنده های موتورهای جستجو با استفاده از این فایل می توانند به تمام صفحات سایت در یک مکان دسترسی داشته باشند. استفاده از نقشه سایت از این جهت اهمیت دارد که به گوگل کمک می کند تا مهم ترین صفحات سایت را شناسایی کنند. Sitemap نقشه ای است به موتورهای جستجو اطلاع می دهد یک سایت دارای چه صفحاتی است و میزان اهمیت این صفحات چقدر است. این صفحه در نقشه سایت قرار گرفته است اما برای دسترسی به آن، به نام کاربری و رمز عبور نیاز است.

مخصوصا اگر سایت شما وردپرسی باشد و از افزونه سئو مناسب نظیر یوست سئو برای ایجاد آن استفاده کنید. علیرغم اهمیت نقشه سایت در سئو بایستی به خاطر داشته باشید که نقشه سایت یک فاکتور رتبه بندی نیست و ارتباطی به رتبه سایت در گوگلا ندارد. در واقع سایت مپ تنها به بررسی سریعتر و راحت‌تر محتوای سایت شما توسط گوگل کمک می‌کند. همانطور که پیدا کردن یک مکان بدون استفاده از آدرس و نقشه می‌تواند دشوار باشد، گاهی برای گوگل نیز دشوار است که همه‌ی صفحات یک سایت را بدون دسترسی به نقشه‌ سایت یا سایت مپ پیدا کند.

  • مطابق تصویر زیر مطئمن شوید گزینه “نقشه های XML سایت” در وضعیت روشن باشد، پس از ذخیره تغییرات سایت مپ وب سایت تان ایجاد و آماده استفاده است.
  • در این مطلب گفتیم که سایت مپ چیست و به صورت کامل و تصویری ساخت نقشه سایت و معرفی آن در گوگل را آموزش دادیم.
  • همچنین این کار موجب استفاده بهینه تر از Crawl Budget می شود.
  • زمانی که از صفحات زیاد صحبت می کنیم، منظورمان سایتی با 5000 صفحه و با سایز نقشه بالای 100 مپ است.

اما خب اگر یکی از افزونه های سئو یوآست یا رنک مث را روی وب سایت تان نصب کرده اید، نیازی به نصب افزونه اول ندارید. قسمت بعدی که برایتان باز می شود، شما را قادر می سازد تا محتوا را از نقشه سایت خودتان حذف کنید. شما می توانید گزینه include categories را فعال کنید و دسته بندی محصولات را هم به نقشه سایتتان اضافه کنید.

دانلود سایت مپ از یک سایت

امّا زمانی که از فایل نقشه سایت از حالت فشرده خارج شود اگر حجم فایل بیش از 50 مگابایت شود، نقشه سایت مجدد همان محدودیت را به شما اعلام می کند. حداکثر حجم فایل نقشه سایت (حتی در حالت فشرده) 50 مگابایت می باشد. به صورت کلی بهتر است وب‌سایت شما نقشه سایت داشته باشد اما الزامی در داشتن تگ اولویت بندی صفحات نیست. نقشه سایت XML لیستی از URL های یک وب سایت است و در واقع چگونگی ساختار وب سایت را بازگو میکنند . با اینکه google XML Sitemap امکانات و آپشن های بیشتری میده و کامل تر و تخصصی تر هست ولی منم مثل دوستمون آقا مهران معتقدم بهتره از یک افزونه استفاده کنید .

در مورد سوالت، پرتال (و سیستم‌های خوب مشابه) به شما امکان اتصال به وبمستر تولز رو میدن و خودشون سایت مپ رو براتون اضافه میکنند. البته با وارد کردن ادرس سایت مپ قبلی ریدایرکت میشه به ادرس جدید. بعد از مدتی روی فایل سابمیت‌شده کلیک کنید، اگر پیام «Sitemap index processed successfully» برایتان نمایش داده شد، یعنی گوگل سایت شما را بررسی و تأیید کرده است. الزامیاین تگ تنها یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نقشه سایت با این برچسب شروع می‌شود و در انتهای نقشه بسته می‌شود. در جدول زیر تگ‌هایی که در نقشه سایت XML مورد استفاده قرار می‌گیرد را برایتان سرجمع کردیم.

ناحیه کاربری

اولاً که جدا کردن صفحات مخصوص موبایل با آدرس متفاوت یا ساب دامین مثل m.example.com کار درستی نیست و معمولاً این کار نمی‌کنند. به جای این روش میشه از صفحات ریسپانسیو یا طراحی داینامیک استفاده کرد. با فرض این که دلیل بهتری برای استفاده نکردن از این روش‌ها داشتی در ادامه توضیح می‌دم که چه نکاتی رو باید رعایت کنید و نقشه سایت باید چطور باشه.

نام آن به گونه ایست که از نظر آنها، ساخت آن نیاز به کدنویسی فراوانی دارد. تولید نقشه سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین و پلاگین ها در سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است. برای کنترل صفحات قرار گرفته در نقشه سایت کافیست که به بخش ظاهر جستجو رفته و سپس به تب انواع محتوا بروید. حال می توانید با مثلا غیر فعال کردن نمایش نوشته‌ها در نتایج جستجو این بخش از وب سایت را از نقشه سایت حذف کنید. نقشه سایت XML با هدف براورده کردن نیازهای موتورهای جستجو ایجاد شده است.