دسته‌ها
اخبار

آموزش سئو محتوا: صفر تا صد آموزش سئو سفینه-seroundtable | سئو

برای لینک دادن هم از انکر تکست مناسب و توصیفی استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که پیوندهای شما مرتبط، طبیعی و برای خوانندگان مفید هستند. توضیحات متا را بهینه‌سازی کنید و از تمام ظرفیت آن استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که این نمونه در نرخ‌های میزان کلیک نیز تأثیر زیادی دارد چون هدف خاص خواننده را محقق می‌کند و هرچه مرتبط‌تر باشد بهتر است. و این امر باعث می شود که در نتایج جستجو نسبت به رقبا جلوتر باشید.

البته هرگز نباید به صورت مستقیم ویدیوها را به پست های وبلاگ خود آپلود کنید. ولی به هر حال ما نیاز داریم از یک جایی به بعد تولید محتوای سئو شده را شروع کرده و کانتنت مناسب برای سایت خود بنویسیم تا با عبارات بهتر و جدیدتری کاربر ورودی بگیریم. سئو محتوا موجود در سایت ، یا (از همان ابتدا) تولید محتوا بر اساس اصول سئو یکی از کارهای مهمی است که باید در سئو سایت مورد توجه ویژه قرار بگیرد و سئو یک پروسه ادامه داره. محتوای سئو شده در واقع کنار هم قرار دادن دو عنصر مخاطب و گوگل در کنار هم است. اگر می‌خواهید از یک استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید که در آن سئو مورد بررسی قرار نگرفته است، دوباره شروع به کار کنید و سئو محتوا را نیز مدنظر قرار دهید.

اگر تا به حال متنی برای وبلاگ نوشته باشید، می دانید سئو محتوا و انتشار آن چه قدر می تواند طول بکشد. از انتخاب موضوع، جمع آوری اطلاعات، نوشتن پست گرفته تا انتشار آن، معمولا ساعت ها زمان نیاز دارد. به همین دلیل اگر پست شما ترافیکی را که انتظار داشتید به دست نیاورد، می تواند یک شکست بزرگ به حساب بیاید. هیچ چیز بدتر از یک پست با محتوای عالی ولی ساختار و قالب ضعیف نیست. این کار کمی زمان‌بر ممکن است باشد اما محتوای خوبی را برای شما به همراه می‌آورد. خوانندگان مطالب شما ممکن است پست یا مطالبی را مرتبط با موضوع شما بنویسند (و حتی آن را به پست شما لینک بدهند).

  • الگوریتم فرشنس گوگل دقیقا برای این آمده تا محتواهای تازه را بالاتر از بقیه در نتایج جست و جو نمایش دهد.
  • متن لینک باید کاملا شفاف و واضح انتخاب شود تا کاربر در هنگام کلیک کردن بداند که انتظار چه محتوایی را داشته باشد.
  • به طور خلاصه، فقط تمرکز کردن بر روی نرخ تبدیل، عموماً منجر به تجربه ی ضعیف تر می شود.

همه ما می‌دانیم که محتوا پادشاه است، بنابراین تولید محتوای باکیفیت در کنار رعایت اصول سئو همچنان اهمیت زیادی دارد که در درازمدت ثمره آن را خواهید دید. تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ سنگ بنای یک استراتژی سئوی محتوای موفق است. پس از انجام تحقیق کلمات کلیدی، لیستی از کلمات خواهید داشت که مخاطبان مورد نظر شما در حال جستجوی آن‌ها هستند و کسب رتبه در آن‌ها برای شما مهم است. به دست آوردن این لیست کلمات یک دید کلی از ساختار محتوایی سایت به شما خواهد داد. برای نوشتن محتوای مناسب برای سئو، شما باید هدف کاربران از عباراتی که جستجو می کنند را بدانید.

چرا باید اصول سئو در تولید محتوا را آموزش ببینیم؟

به چنین محتوایی، محتوای قابل اسکن یا Scannable Content گفته می شود. اگر دوست دارید به عنوان یک مبتدی سئو را آموزش ببینید باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که به کارهای خلاقانه، تحلیلی و فنی نیاز دارید. روش های مختلف بسیار زیاد با اهداف متفاوت وجود دارند، هدف اصلی، قرار گرفتن در بین برترین نتایج موتورهای جستجو، همواره ثابت باقی می ماند. برای ایجاد ارتباط معنایی در سایت تان باید از لینک سازی داخلی استفاد کنید. ماهیت استفاده از لینک های داخلی دقیقا این است که بین صفحات مرتبط سایت تان ارتباط ایجاد شود تا هم مخاطبان تان بتوانند به صفحات مرتبط دسترسی پیدا کنند و هم گوگل بتواند مفهوم بین صفحات را درک کند.

مرحله 11# : برای سئو محتوا ساختار سایت را بهینه کنید

مسلما رقبا پیش از شما در این مسیر تحقیقات بسیاری انجام داده‌اند و بررسی کار و علت موفقیت آن‌ها، ایده‌های بسیاری خوبی در اختیار شما قرار خواهد داد. در این شرایط باید مطالب صفحه اول گوگل، به خصوص چند لینک اول را از لحاظ تعداد کلمات، پوشش محتوا، موضوع و بسیاری حوزه‌های دیگر کنکاش کنید. نیازی به یادآوری نیست که کپی بودن محتوای متنی چه مشکلاتی در مسیر کسب‌وکار آنلاین شما به وجود خواهد آورد. بسیاری از وبسایت‌ها برای تسریع فرایند تولید محتوا، از محتوای بقیه سایت‌ها کپی‌برداری می‌کنند؛ بدون اینکه از عواقب غیرقابل جبران این رویکرد آگاهی داشته باشند. در مقالات آموزش سئو داخلی گفته شد که تعداد مناسب کلمه برای نوشتن یک مقاله بین 700 تا 1200 کلمه است. در بهترین حالت یک مقاله مفید دارای بیش از 2 هزار کلمه است.

کیوورد استافینگ Keyword Stuffing چیست؟

در عمل، به سادگی، به این معنی است که باید تعادل بهینه­ای بین ذکر کلمه کلیدی خود در سراسر کپی (به عنوان مثال، در عنوان، در URL سایت و در متن) و حضور فراوان آن پیدا کنید. مورد دوم ممکن است منجر به تجربه بد خواننده و مجازات­های گوگل شود و همانطور که قبلاً گفتیم، استراتژی شما برای هر قطعه محتوا بسیار پیشرفته­تر از تمرکز صرف بر روی یک کلمه کلیدی خواهد بود. تیم دیجیتال مارکتینگ دکتر مهندس (متشکل از کادر درمان) با داشتن نمونه کارهای موفق در حوزه وبسایت های پزشکی و سلامت، می تواند شما را به رتبه های برتر گوگل و موتورهای جستجو برساند. این کار برای تولید محتوای سئو شده بسیار اهمیت دارد و باعث می شود تا کاربران به صفحات دیگر سایت یا سایت های هدف هدایت شوند.

عوامل بسیار بیشتری نسبت به محتوا در سرعت صفحه نقش دارند. بااین‌حال باید روش‌هایی را بررسی کنید که در آن این عامل بتواند بر سرعت کلی تأثیر بگذارد. در ابتدا از دیدگاه محتوا، تصاویر هستند که در سرعت صفحه نقش دارند؛ بنابراین برای بهینه‌سازی آنها وقت بگذارید. از ابزاری مانند PageSpeed گوگل و GTmetrix برای مشاهده سرعت صفحه‌تان و فرصت‌های بهبود آنها بهره بگیرید. از دیدگاه موتور جست‌وجو، این موضوع به‌معنای این است که هرچه کاربر زمان بیشتری روی محتوای یک سایت صرف کند، این محتوا نسبت به محتواهای دیگر مفیدتر است.