دسته‌ها
اخبار

آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل-seroundtable | سئو

بله این کار به صورت کاملا رایگان انجام می شود و نیاز به هزینه خاصی ندارد. پس از آن که تغییرات را اعمال کردید، می توانید روی گزینه Update Options کلیک کنید. اگر از Yoast استفاده نمی کنید، افزونه های دیگری در وردپرس برای این منظور وجود دارند. برای موفقیت ، هرکس از جایی شروع به کار می‌کند و گاهی از نقطه صفر شروع می‌کند. اما شما این شانس را دارید که تنها نباشید و چرخ را از نو نسازید. هستند و نیازی نیست نقشه را کدنویسی کنید یا ابزارهای دیگری استفاده نمایید.

در این مقاله آموزشی از سایت میهن وردپرس، می‌خواهیم در رابطه با نقشه سایت صحبت کنیم. همچنین توضیح خواهیم داد که چرا باید از نقشه سایت استفاده کنیم و چه مواردی بهتر است در آن قرار دهیم. پیشنهاد می شود نقشه سایت وب سایت را به صورت داینامیک تولید کنید.

  • در سایتتان از URL‌های داینامیک برای محتوای خود استفاده می‌کنید.
  • در جاب تیم شما میتوانید یک رزومه قوی از خودتون در صفحه اول گوگل ایجاد کنید با افراد متخصص حوزه خود آشنا شوید و پیشنهادهای کاری جذابی از طریق کارفرماها دریافت کنید.
  • وب برتر ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ با بیشترین رضایت مندی مشتری در ایران (تهران Tehran).
  • اگر از Yoast استفاده نمی کنید، افزونه های دیگری در وردپرس برای این منظور وجود دارند.

می توانید ساختار درختی یک سایت مپ را در نسخه HTML بصورت گرافیکی پیاده کنید. با کمک کتابخانه های جاوا اسکریپت این ساختار درختی میتواند از جذابیت های گرافیکی بیشتری نیز استفاده کند. به یاد داشته باشید که کاربران برای دسترسی به تمام سایت وارد صفحه نقشه سایت میشوند. بنابراین هنگام حذف یک صفحه و یا یک دسته بندی خاص، از سایت مپ مطمئن باشید که آن صفحه یا دسته بندی مورد نظر کاربران نباشد.

هر چقدر نقشه سایت شما کوچکتر باشد، ایندکس آن راحت تر و سریعتر خواهد بود؛ اما این دلیل نمی شود که محتوای سایت خود را برای کوتاه شدن نقشه سایت در آن قرار ندهید. تمامی صفحاتی که میخواهید به گوگل نشان ندهید را باید در یک فایل مشخص به گوگل اطلاع دهید. در ابزار سرچ کنسول ، در منوی Crawl ، در بخش sitrmaps می توانید آدرس نقشه ی سایت خود را وارد کرده و به گوگل معرفی کنید. اگر بیشتر از 5000 آدرس داشتید، از فایل ایندکس نقشه سایت استفاده کنید که در بخش بعد توضیح داده می‌شود.

تگ Lastmod (مخفف Last Modified)

اما اگر هنوز هم سؤالی در این مورد برای شما وجود دارد، میتوانید در قسمت کامنت ها آن را منتشر کرده و تا کمتر از 24 ساعت جواب کارشناسانه سؤال خود را دریافت کنید. همینطور وجود آن باعث میشود تا تغییراتی که در قسمت های مختلف سایت خود ایجاد میکنید، سریعتر به گوگل اطلاع داده شود. برای مثال سرعت سایت نیز یکی از مواردی است که در سئو تکینکال اهمیت دارد؛ یعنی هر اندازه که سرعت سایت شما بیشتر باشد، همان اندازه هم سئو سایت شما بهتر خواهد بود.

در زیر یک نمونه از فایل‌های XML برای شما آورده شده تا با آن آشنا شوید. سایت شما با داشتن نقشه، به موتورهای جستجوگر گوگل اجازه می‌دهد تا وارد سایت شما شده و در اصطلاح در بین صفحات آن بخزند. از طرف دیگر نقشه­ سایت داینامیک اطلاعات و تغییرات لازم را به طور خودکار از سرور خوانده و به‌روزرسانی می شود و هر نوع تغییر در وب‌سایت سریعاً در نقشه سایت داینامیک شما منعکس و ثبت می شود.

نقشه سایت (sitemap) چیست؟

در این مقاله نقشه سایت و اهمیت آن و همچنین شیوه ساخت سایت مپ در سایت های وردپرسی و غیر وردپرسی را توضیح دادیم. حتی اگر لینک سازی داخلی خوبی نیز انجام نشده باشد، موتورهای جستجو با استفاده از Sitemap می توانند صفحات سایت را پیدا کنند. طبق گفته های خودتون، اگه روی sitemap جدید ریدایرکت میشه مشکلی پیش نمیاد.

کار سایت مپ این است که به گوگل (و البته موتورهای جستجوی دیگر) بگوید که کجا و در چه آدرسی می‌توانند مهم‌ترین صفحات آن سایت را پیدا کنند تا بتوانند این صفحات را ایندکس کنند. همانطور که گفته شد سایت مپ از زبانی به نام XML استفاده می کند. زبان XML بسیار شبیه به HTML است و یک زبان برنامه نویسی مانند ASP یا PHP براحتی میتواند مطابق استاندارد برای شما یک فایل XML ایجاد کند. برنامه نویسان از این قابلیت زمانی استفاده می کنند که بخواهند ایندکس شدن قسمت های مختلف سایت را در اختیار مالک سایت قرار دهند. یعنی با این روش شما به عنوان مالک یک سایت میتوانید تصمیم بگیرید که آیا مایل هستید صفحه ایجاد شده در گوگل ایندکس شود یا خیر. مهمترین ویژگی سایت مپ های تولید شده با این روش،قابلیت ویرایش بالا میباشد.

این کار علاوه بر اینکه به ساده تر یافته شدن سایت مپ کمک می کند. بسیاری از کاربران هنگام بازدید از یک سایت، به نقشه سایت نیز مراجعه می کنند. این فایل متنی برگه ای از سایت است که به روند بازدید سایت از طرف موتور های جستجو کمک میکند. هدف اصلی از ساخت سایت مپ، بهبود بازدید و ایندکس صفحات سایت توسط ربات های موتور جستجو است.

سایر سیستم‌های مدیریت محتوا هم برای خود افزونه‌های دارند که اتوماتیک نقشه سایت را ایجاد می‌کنند. کدهای XML معتبر با تگ‌های شروع (بازشونده) “ “ آغاز می‌شوند که یک تگ الزامی است. سپس این تگ با تگ دیگری همچون “” دنبال می‌شود که حاوی حداقل یک صفت Xmlns است که ساختار کلی XML را تعریف می‌کند. سایت جدید با صفحات جدیدی دارید که هنوز به خوبی به آن‌ها لینک داده نشده است (لینک داخلی و خارجی). می‌دانید که ربات‌های گوگل و سایر crawlهای سطح وب، لینک‌ها را دنبال می‌کنند و از صفحه‌ای به صفحه دیگر می‌روند؛ بنابراین اگر سایت شما لینکی نداشته باشد ممکن است صفحات شما را پیدا نکنند.