این به این دلیل است که افرادی که به سایت شما می آیند بیشتر به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند. همیشه سعی کنید در حالی که بهترین کارتان را انجام میدهید حواستان به رقبا هم باشد و آنها را هم رصد کنید. به صفحۀ SpyFu بروید و آدرس سایت رقیبتان را وارد کنید.اسپایفو اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی طبیعی، تبلیغات گوگل ادوردز، استراتژی لینکسازی، اینکه بیشترین ورودی بر اساس کدام کلمات کلیدی بوده و … فکر میکنم در جایی که رقابت شدید است دانستن این موارد به شما کمک زیادی بکند.
- در این صورت شانس بهتری برای رقابت به سایت های قدیمی و معتبر موجود در این حوزه خواهد داشت.
- ریدایرکت 301 به کاربران و موتورهای جستجو میگوید که URL مد نظر برای همیشه به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوعهای بعدی باید از URL جدید استفاده کنند.
- به اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی و پیامرسانها از روشهای متداول و مورد تایید گوگل هستند و از نظر تقسیمبندی جزو کلاه سفید حساب میشود.
برای درک بهتر مفهو بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو بهتر است با چند اصطلاح پرکاربرد آشنا شوید. دانستن این اصطلاحات از نظر کاربردی اهمیتی ندارد اما دانستن معنی و مفهوم این عبارتها خالی از لطف نیست. ارزش بک لینک ها به مرور زمان طبق بسیاری از نظر سنجی های انجام شده در حال کاهش است و امروزه گوگل جهت رنکینگ فاکتورهای مختلفی نظیر UX و UI را نیز بررسی می کند و در این حوزه بسیار هوشمند عمل می کند. به فرایند دریافت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو سئو گفته می شود. هدف از بهینه سازی یا سئو بهبود موقعیت سایت در نتایج موتورهای جستجو است.
Ranking چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟
اگر شما همه صفحات را حذف کنید حتما با افت جایگاه و اعتبار دامنه مواجه خواهید شد. ارزشی که سایت شما در حال حاضر کسب کرده است براساس آدرس هایی بوده که تا الان در دسترس بوده اند. یکی از سایت هایی که برای مشتری طراحی کردم اصلا تو گوگل ایندکس نشده. میتونید راهنمایی کنید که علت رو تشخیص بدم؟ از زمان طراحی سایت هم زیاد گذشته وسایت های دیگه ای که همزمان یا دیرتر از این سایت طراحی کردم ایندکس شدن. آکادمی وبسیما با طراحی دوره جامع سئو این فرصت را برای شما عزیزان فراهم کرده است که فرآیند یادگیری را در کمترین زمان ممکن و به صورت کاملا حرفهای به پایان برسانید. این کار شما را از دغدغههای مربوط به جذب و نگهداشت نیرو، تامین امکانات و فضای کاری و از همه مهمتر آزمون و خطا برای رسیدن به نتیجه مطلوب راحت خواهد کرد.
سئو یا بهینه سازی سایت چیست ؟
این یک اشتباه محض است؛ برای موفقیت در حوزۀ سئو، باید دست بر دست گوگل بگذارید و با او همکاری کنید چراکه سایت شما با گوگل در واقع یک چیز هستند. از آن جایی که گوگل شرکتی است که بر اساس الگوریتم های هوشمند خود، یک رتبه و جایگاه برای سایت ها در نظر میگیرد، این کاملاً طبیعی است که توصیه های گوگل را مبنای کار خود قرار دهید. اما واقعیت این است که اطلاعاتی که گوگل به ما میدهد در بیشتر موارد، مانند مواد خامی هستند که برای پختن غذا به آن ها نیاز دارید؛ در اینجا به یک آشپز ماهر نیاز دارید تا از این مواد اولیه یک غذای خوشمزه درست کند. اگر شما محتوای ارزشمند تولید کنید دیگران از آن استقبال میکنند و احتمالا به سایت شما لینک میدهند و همین کار موجب میشود جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید. در گذشته یک کارشناس سئو با چند تکنیک به موفقیت میرسید اما امروزه رمز موفقیت در موتورهای جستجو براساس ارتباط و تعامل کاربر با سایت سنجیده میشود.
به این دلیل که روش های سئو کلاه خاکستری نه به دسته کلاه سفید و نه به دسته کلاه سیاه تعلق دارند زیرا شرایط و ضوابط مربوط به این سئو نامشخص است. با این وجود، استفاده از روش های سئو کلاه خاکستری منجر به محدودیت سایت در موتورهای جستجو نمی شود. انجام روشهای سئو کلاه خاکستری میتواند به سایت در طولانی مدت آسیب وارد نماید.
همانند دیگر سیستم های پیچیده، الگویتم گوگل هم همواره نیاز به بروزرسانی و بهینه سازی دارد. در کنار بروزسانی های کوچک تری که هر روز در الگوریتم گوگل اتفاق می افتند، گوگل معمولا بروزرسانی های بسیار مهمی را هم هر سال پیاده سازی میکند. تشکر از مقالات خوبی که جدیدا در سایت میذارید و چه خوب میشد اگه مقالات مثل قبلا به صورت دوره ای بود یعنی مثلا یه دوره مقالات در زمینه سئو .
در انتها پیشنهاد میکنیم سئوی وبسایتتان را بهصورت مستمر و هدفمند همراه با بقیهی امور وبسایتتان پیش ببرید و از آن سر باز نزنید. انجام پروژه سئو اگر بهصورت اصولی و حرفهای آغاز شود، نقطه آغاز آن، از زمان قبل از طراحی سایت شروع میشود نه پس از اینکه وبسایت طراحی گردید. کلاه خاکستری ها در کنار فعالیت های درست و طبیعی خودشان ، با دستکاری و فریب خواستار رتبه بهتر هستند. سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و … مرتبط ميشود. در اصطلاح به این روش میگویید که صفحه X قدرت بیشتری را در مقایسه با صفحه Y جهت نمایش در نتایج SERP گوگل دارد.