یکی از عوامل رسیدن به سر صف این است محتوای مرتبط و باکیفیت ارائه شود، نوع ارائه زیبا و مشتریپسند باشد، قیمت مناسبی را داشته باشد و مشتری بهراحتی بتواندبا محصول یا فرد فروشنده (وبسایت) ارتباط برقرار کند. تمامی این معیارها، معیارهاییست که گوگل بهعنوان ناظر و مجری از قبل مطرح کرده است و کسانی که قصد دارند در صف حضور پیدا کنند این معیارها را باید رعایت کنند. این مثال، مثالی ساده و ابتدایی برای درک چگونگی فعالیت گوگل بود اما قطعا فرایند سئو و گوگل بسیار پیشرفتهتر و پیچیدهتر از این حرفهاست.
- در این مقاله به این موضوع میپردازیم که سئو چیست و چرا نباید آنرا با عباراتی نظیر SEM,SMO,SMM و … اشتباه گرفت.
- تصاویر میتوانند ارتباط و مناسب بودن نوشتههایتان را برای خزندههای موتورهای جستجو روشن سازند.
- نکتۀ دیگری که در خصوص بهینه سازی تصاویر سایت وجود دارد، انتخاب نام مناسب برای آنها و استفاده از تگ Alt است.
- به عبارتی بهتر است 10 بک لینک از 10 وب سایت مختلف داشته باشید تا 50 بک لینک از یک سایت.
علاوه بر این که میزان کیفیت محتوا و اعتبار سایت برای گوگل مهم است، رتبه بندی سایت برای نمایش آن ها به کاربر نیز اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که سایت هایی که در صفحه اول گوگل برای جستجو کلمه کلیدی مد نظر کاربر به نمایش در آمده اند، از شانس بالاتری برای دیده شدن و جلب توجه کاربر برخوردار هستند. از طرف دیگر، در سال 2013 الگوریتم دیگری با نام مرغ مگسخوار به موتور جستجوی گوگل اضافه شد که وظیفۀ آن نشان دادن بهترین نتیجه به کاربران بود. همانطور که در مقالۀ الگوریتم مرغ مگس خوار مفصلاً توضیح دادم، این الگوریتم در عین حال که محتوای سایت شما به صورت دقیق آنالیز میکند، رفتار کاربران را نیز زیر نظر دارد.
در حال حاضر کدام موتورهای جستجو بیشتر استفاده میشوند؟
موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند و میتوانند این اطلاعات را بهصورت بهتری دستهبندی و ایندکس کنند و آنها را با کلمات جستجوی شده کاربران ارتباط دهند. ترافیک ورودی از گوگل، به دو دسته «ارگانیگ | Organic» و «پولی | Paid» تقسیم میشود. نتایج پولی که مربوط به تبلیغات در موتورهای جستجو مانند گوگل ادز میباشد و ارتباطی به سئو یا تاثیری بر آن ندارد. ترافیک ارگانیک، آن دسته از ترافیک گوگل است که با سئو و کسب رتبه در نتایج گوگل بهدستمیآید (بدون پرداخت هزینه به گوگل).
ابزارهای چک کردن رنک الکسا و اعتبار سایت
پنالتی گوگل میتواند در اثر بروز رسانی الگوریتمهای گوگل و یا استفاده از تکنیکهای سئوی کلاه سیاه باشد. از آنجاییکه همه ما برای دریافت ترافیک متکی به موتورهای جستجو هستیم، باخبر بودن از آخرین بروز رسانیهای الگوریتمهای موتورهای جستجو، برایمان یک الزام است. موتورهای جستجو در هدف قرار دادن چیزی که مردم از پیشنهادهای شما به دنبالشان هستند منحصر به فرد عمل میکنند.
سئو داخلی (On-Page SEO)
وظیفه گوگل فراهم آوردن مناسبترین و مرتبطترین نتایج جستجو برای کاربران است. از دیدگاه گوگل، هر سایتی که تلاش در دستکاری نتایج جستجو کند، انجام درست وظایف گوگل را مختل کرده است. Google Penalty یا همان پنالتی گوگل مجازاتی برای وب سایتهایی است که محتوای آنها با شرایط استفاده از خدمات، شیوه نامه و روشهای مارکتینگ گوگل در تضاد باشد.