در این مقاله به شما میگوییم که سئو محتوا چیست و چگونه انجام میشود. لینک سازی داخلی روشی موثر برای کمک به موتورهای جستجو برای درک ارتباط محتوای شما، وادار کردن خوانندگان شما به صرف زمان بیشتری در سایت شما و کاهش نرخ پرش است. پیوند دادن به منابع خارجی مفید مانند ویکی پدیا باعث ایجاد اعتماد و بهبود تجربه کاربر می شود. شاید عزیزانی که موضوع تولید محتوای سئو شده چیست را دنبال میکنند، بخواهند بدانند محتوای سئو شده چگونه میتواند بر روی سرعت یک سایت تاثیر گذار باشد. در واقع محتوایی سئو شده است که تصاویر، ویدئو و فایل های صوتی که درون آن قرار داده می شوند، توسط ابزارهای مناسب کم حجم شده باشند.
یک روش برای یافتن موضوعات مناسب برای صفحات فرعی، تحقیق کلمات کلیدی است. فقط باید دقت داشت که در انتخاب این موضوعات، از حوزهی اصلی فعالیت کسب و کار خود زیاد فاصله نگیرید. این جنبه به طور کلی بهبود کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر را تحت پوشش قرار میدهد. این اقدامات شامل مواردی چون خوانایی متن، طول مقاله، پوشش کامل موضوع و استفاده درست از تصاویر و ویدیو است.
توضیحات متا فقط برای بیان خلاصهای از محتوا نیست و مثلاً برای صفحه محصولات، میتوانیم قیمت یا ویژگی و جزئیات محصول را هم درج کنیم. توجه داشته باشید که بهتر است کلمه یا کلمات کلیدی در عنوان محتوای صفحه شما باشد. این کار سبب کسب رتبه بهتر و افزایش شانس بیشتر در این راستا انجام میشود. به جز موارد خاص، ما بیشترین بازدیدهای سایت را از طریق موتورهای جستجو کسب میکنیم. موتورهای جستجو علاوه بر اینکه به محتوای ما توجه میکنند، به مِتادیتای سایت هم توجه میکنند.
- درک این نکته بسیار مهم است که ساختار URL سازگار با موتور جستوجو به همان اندازه که برای موتورهای جستوجو مفید است، برای کاربران نیز سودمند خواهد بود.
- کلمه کلیدی همان عبارتی هست که قصد داریم سایت خود را براساس آن سئو کنیم.
- اگر از وردپرس استفاده میکنید، استفاده از افزونهای مانند Yoast یا Rank Math به شما یک تعداد کاراکتر و نمره در گنجاندن کلمه کلیدی برای این موارد میدهد.
- شما با توجه به سلیقه شخصی خود و شناخت کاربران، از هر روشی که استفاده می کنید، خروجی آن می بایست دارای سه ویژگی باشد.
- البته باید توجه کنید که این عنوان هم باید مخاطب را کنجکاو کند و هم تا حدودی از محتویات درون صفحه مطلع شود.
نیاز به فکر کردن بیش از حد در این مورد نیست برای اینکه از کلمات کلیدی استفاده کنید میتوانید از مترادفها، مخففها و جمع کلمات کلیدی مورد نظر خود مثل یک انسان عادی استفاده کنید. محتوایی است که از نظر نتایج جستجو ایده آل است، ایرادهایی که دارد ایرادهای معمولی است یا فریمهای زمانی آن در هدرهای پایینی قرار داشته باشند. سعی کنید در محتوای خود پیش بینی امید، ترس و نگرانیهای مخاطب خود را بکنید. امروزه اکثر کسب و کارها به دنبال تولید محتوای تخصصی هستند، اما دانستن این که تولید محتوای تخصصی چیست و… توصیه میکنیم که حداقل ۳ تا ۵ لینک داخلی در هر نوشته یا صفحهای که مینویسید قرار دهید. در حین نوشتن مطلب به سایر صفحات سایت در جای مناسب ارجاع دهید.
۲ – از کلمات کلیدی در عنوان، تگهای هدینگ و بدنه محتوایتان استفاده کنید
ما در این مطلب این با ذکر 10 نکته اساسی دستوالعملها آموزش خواهیم داد. این کار هم یک کار تخصصی است که باید افراد یاشرکت تولید محتوامعتبر این کار را انجام دهند تا محتوای شما نتیجه بگیرد. درواقع نتیجهای که از تولید محتوا سئو باید حاصل شود، رتبه گرفتن در موتورهای جستجو و در نهایت، فروش بیشتر خدمات یا محصولات است. تجربه ۱۰ ساله ما در زمینه سئو و انجام پروژههای بسیار در زمینه تولید محتوای سئو شده، تیم ما را به قدری توانمند ساخته است تا آنچه نیاز شماست را برآورده کنیم. اما برای اینکه یک تولید محتوای هدفمند داشته باشید و شانستان برای به دست آوردن رتبه در کسبوکارتان افزایش یابد، حتماً باید بر اساس یک استراتژی مشخص و سازمانیافته اقدام به تولید محتوا کنید.
اگر شما هشت مقاله در مورد SEO داشته باشید، Google نمیفهمد کدام یک از این مقالات مهمتر هستند. اگر این موضوع را با ساختار سایت خود روشن نکنید، مقالاتتان برای کسب رتبه برتر Google با هم رقابت خواهند کرد. بنابراین حل مشکلاتی از این قبیل با استفاده از یک ساختار پیوند داخلی صحیح منجر به رتبهبندی کلی میشود.
پیش نیازهای سئو محتوا چیست؟
متخصصان ما بر رعایت اصول سئو در محتوا کاملاً واقف هستند. همیشه به یاد داشته باشید که قبل از نوشتن محتوا حتما کلمه ی کلیدی مورد نظر را انتخاب کنید و از آن در عنوان ها و تگ ها و توضیحات استفاده نمایید . لینک سازی داخلی را فراموش نکنید و از داده های ساختار یافته برای نمایش بهتر در جست و جوی گوگل استفاده نمایید. شما باید علاوه بر تولید محتوای مناسب برای سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو، ارزشی فراتر را به مشتریان خود ارائه دهید و کاری کنید که آنها دوباره به سایتتان بازگردند. زیرا یک محتوای عالی، تاثیر چشمگیری در دیجیتال مارکتینگ، جذب و رضایت کاربر، ایجاد تجربه ای موفق برای کاربران و وفادار ساختن آنها دارد. کپی رایتینگ سئو را میتوان نام دیگر بهینه سازی محتوا دانست.
محتوای سئو شده در گذشته به معنای اضافه کردن کلمات کلیدی به صفحه مورد نظر بود. در این مطلب قصد داریم به 13 راهکار و ترفندی اشاره کنیم که به تسلط یافتن شما در نوشتن محتوایی با پتانسیل دست یابی به رتبه بالا، کمک کند. یکی از کاربردهای مهم تگهای هدینگ، بخش بندی محتوا و آسان کردن دسترسی کاربران به بخشهای مختلف محتوا است. همچنین مقالاتی که دارای تگهای هدینگ هستند، عملکرد بهتری نسبت به سایر مقالات دارند.
به این منظور، شما نیاز دارید تا محتوای منحصر به فرد و کاربر محور برای مخاطبان خود فراهم کنید. محتوا به مجموعه ای از متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک و یا هر کدام به تنهایی گفته می شود. محتوای تولید شده می تواند به عنوان یک مقاله به عنوان یک صفحه ثابت ، صفحه فرود ها و یا صفحه ی معرفی محصول باشد . پس تولید محتوای جامع به ما کمک میکند که سریعتر به اهداف خودمان (کسب رتبه و بازدید بیشتر) برسیم. مثلاً فردی به دنبال قیمت روز بیت کوین است، مقاله 3000 کلمهای ما در این مورد را نمیخواند. در این حالت، باید در دو خط نیاز کاربر را رفع کنیم و نیازی به نوشتن مقاله جامع نیست.
سئو محلی چیست؟ کاربردها و نکات سئو محلی یا لوکال سئو
بسیاری از بازاریابان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی در پایان تولید محتوای خود آن را بهینه سازی میکنند. زیرا آنها در تلاشند که نشان دهند که محتوای جدیدی که تولید کردهاند نظیر ندارد و برای اینکه محتوای سئو شده تولید کنند از چند کلمهٔ کلیدی و لینک استفاده میکنند. در تولید محتوای سئو شده استفاده از تصاویر باعث میشود سایت شما در صفحات اول گوگل نمایان شود. نکته مهم این است که محتوا به صورت اتوماتیک و بدون اغراق یا انجام رفتارهای ماشینی، استانداردهای گوگل در آن رعایت شده باشد و نویسنده نیاز به دستکاری محتوا نداشته باشد. همچنین در متن به سایر مقالات و صفحات دیگر اشاره شود تا متخصص سئو به صورت طبیعی بتواند لینک سازی داخلی را انجام دهد. بیش از 40 هزار کلمه در هر ثانیه در گوگل سرچ میشود و این نشان دهنده پتانسیل بالای بستر اینترنت در کسب درآمد از این طریق است.