منظور از سئو محتوا، انتخاب عنوان مناسب و نوشتن بهینه مطالب سایت است، به گونه ای که بیشترین رتبه را بتوان در موتورهای جستجو کسب کند. بازاریابی محتوا تکنیک تولید محتوای ارزشمند و پر طرفدار و اشتراک گذاری آن در اینترنت است و هدف آن جذب حداکثری ترافیک از سوی کاربران به سمت سایت می باشد. این عمل به وسیله ابزارهای مختلفی که اینترنت به ما داده است می تواند انجام شود.
- ما در حین تولید محتوا، باید سعی کنیم محتوایی بنویسیم که سایتهای دیگر به خاطر محتوای عمیق، کاربردی و ارزشمند به ما لینک بدهند.
- تمام محتوا با محوریت کلمه کلیدی نوشته میشود و هدف فرآیندهای سئو آن است که در نتایج جستجو کلمه کلیدی هدف، محتوای مورد نظر در صدر قرار گیرد.
- از دید تخصصی اصول سئو نرم افزارهای مختلفی برای تحلیل و آنالیز این کلیدواژهها و میزان اهمیت و رقابت پذیری آنها وجود دارد که از جمله آنها شاید بتوان به گزینه های زیر اشاره کرد.
- همچنین میتوانید لینکها را به صفحات داخلی مشخصی در وبلاگ خود مرتبط کنید.
- شاید شما مایل نباشید که بر سئو تمرکز کنید و بخواهید که بر سایر جنبههای کسب و کار خود متمرکز باشید.
در ادامه به مواردی اشاره میکنیم که گاهاً در مستندات گوگل و یا تجربه افراد با تجربه نقل شده و از آنها به عنوان استانداردهای سئو محتوا یاد میشود. یعنی به همه سوألات و نیازهای مخاطب پاسخ داده و در عین حال به سمت زیادهگویی و حشو حرکت کند. با مفهوم CTA آشنایی دارد و در جهت بهبود محتوای سایت خود از آن استفاده میکند.
محتوای سئو شده چیست و چگونه باید باشد؟
ساختار سایت شما تعیین میکند که آیا یک موتور جستجو میفهمد سایت شما چیست و به راحتی محتوای مربوط به هدف و در نهایت هدف سایت شما را پیدا و فهرست میکند. بنابراین یک ساختار سایت خوب منجر به رتبهبندی بالاتر در Google خواهد شد. این عبارت به معنی کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی اصلی است. البته وقتی که تعداد کلمات در عبارت زیاد شده و long tail ها را تشکیل میدهند، تعداد ترکیبها گسترده تر شده و کار با آنها هم به طبع دشوار تر است.
برچسبهای موضوعی میتوانند در سازماندهی محتوای وبلاگ کمک کننده باشند اما اگر بیش از حد از آنها استفاده کنید ممکن است اثر منفی داشته باشند. اگر برچسبهای مشابه زیادی داشته باشید ممکن است موتورهای جستجو شما را به عنوان وبسایتی با محتوای دوگانه مشخص کنند. موتورهای جستجو آدرس اینترنتی مطلب را نیز بررسی میکنند تا از محتوای مطلب آگاه شوند و این مورد یکی از اولین چیزهایی است که زیر ذرهبین موتورهای جستجوی قرار میگیرد.
همچنین به مخاطبان شما کمک می کند محتوای شما را بیشتر کشف کنند و شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و معتبر از اطلاعات بشناسند. پس برای اینکه محتوای شما بین رقبا جایگاه خوبی بگیرد نیاز است که استراتژی را بعد از انتشار آن داشته باشید. ترافیک از مکان های دیگر به غیر از گوگل برای رتبه بندی جستجوی شما بسیار مهم است. و از نظر گوگل بهتر است که شما این کلمات را در کل محتوای صفحه استفاده کنید. برای جذب خوانندگان یک سبک نوشتاری طبیعی داشته باشید و نیازها و علایق آنها را در نظر بگیرد. اگر خواندن و درک محتوای شما آسان نباشد، رتبه خوبی در نتایج نمی گیرد.
آزمون گویندگی یا ارسال نمونه کار
در چنین شرایطی هزینه و مهمتر از آن، «وقت» خودتان را ازدستدادهاید. بالای هرم صفحه اصلی شما و در صفحه اصلی پیوندهایی به برخی دیگر از صفحات (مانند صفحات دسته) وجود دارد. مولتی مدیا یا چندرسانه ای ها شاید خیلی به سئو محتوا ارتباطی نداشته باشد. این یک چیز است که کلمه کلیدی هدف خود را در برچسب عنوان و URL خود ببینید. در ابتدا، کلمات LSI به گوگل کمک می کنند تا مفاهیم و موضوع صفحه شما را به طور کامل بفهمد.
عنوان مقاله شما بسیار مهم است و باید قبل از نوشتن طرح کلی یا اولین پیشنویس، آن را بیابید. عنوان محتوای شما را راهنمایی میکند و شما به طور مداوم به آن مراجعه میکنید تا مطمئن شوید که در موضوع باقی میمانید و آنچه وعده دادهاید را انجام میدهید. قاعدتاً استفاده از محتوای تصویری و عکس ها هم روی مخاطب پسندی محتوای سئوشده و هم فهم گوگل تاثیر بسیاری خواهد داشت. بدون هدف مستقیم فروش بنویسید چرا که شما قرار است یک مشاور خوب باشید نه یک بازاریاب. شما تصمیم به آموزش دارید نه تبلیغات و بدانید که فروش خوب حاصل محتوای آموزشی متناسب شما خواهد بود. در استفاده از علائم نگارشی که بستگی به ادبیات محتوای شما دارد زیاده روی نکنید و علائم را در جای مناسب خود به کار ببرید و آن را به کلمه قبلی بچسبانید و با کلمه بعدی یک فاصله کامل ایجاد کنید.
تعیین کلمات کلیدی
برای این کار بیشتر سعی کنید از نقطه و ویرگول استفاده کنید. شما باشید روی کدامیک کلیک میکنید؟ به علت URL بهتر و مربوطتر به محتوا انگیزهها برای کلیک روی اولی بیشتر است. تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. در صورت عدم رضایت شما، تمام مبالغ دریافت شده، با کمال احترام تقدیم خواهد شد. سلام یه روز زیبای بهاری وقتی داشتم به حیاط کوچیک خونمون نگاه میکردم با خودم گفتم که چی می شد می تونستم این لحظه رو جوری ثبت کنم که همیشه توی یاد و خاطرم بمونه و… استفاده از این تیتر در بدنه متن کار غیرمعمولی به شمار میرود.
تمام تیترهایی که تا الان در همین مقاله خوانده اید سوالاتی بود که در مورد سئوی محتوا به آن ها پاسخ دادم. مثلا بارها دیده ایم که در محتوای مورد نظر الکی کلمه کلیدی اصلی تکرار شده است. به عنوان مثال در هر پاراگراف کلمه کلیدی اصلی بی خود و بی جهت تکرار و بولد شده است. در صورتی که تکرار کلمه کلیدی منسوخ شده است و به جای آن باید روی مفهوم کلیدی تمرکز کنیم.