دسته‌ها
اخبار

آموزش سئو محتوا صفر تا صد نوشتن محتوای سئو شده

در حین تحقیق کلمه کلیدی، هدف و مقصود کاربر را پیدا کنید و محتوایی متناسب با آن تولید کنید. از کلمات کلیدی در عنوان صفحه، عنوان متا، توضیحات متا، متا تگ‌ها و آدرس صفحه نیز استفاده کنید. سئو محتوا یکی از بخش‌های مهم سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو است. این مبحث جنبه‌های مختلفی از جمه نوشتن محتوای مناسب، سازمان‌دهی محتوا، تحقیق کلمات کلیدی و سئو تکنیکال را شامل می‌شود. ما باید چه‌ کارهایی را انجام دهیم تا بهینه سازی محتوا به‌درستی انجام شود؟ در این بخش می‌خواهیم به بیان نکات سئو محتوای متنی و اصول تولید محتوای سئو شده بپردازیم.

در واقع سئو و بهینه سازی محتوا زمانی معنی پیدا می‌کند که ما محتوای خود را برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه کرده باشیم. استفاده از کلمات کلیدی قوانین و قواعد خاصی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. در تحقیق کلمه کلیدی، عبارات و مفاهیمی که مرتبط با موضوع انتخابی ما هستند و توسط مشتریان بالقوه ما سرچ می‌شوند را پیدا می‌کنیم. یکی از جنبه های استراتژی سئوی محتوا موفق، کپی رایتینگ است.

در هنگام استفاده از کلمات کلیدی نیازی به استفاده از ریاضی نیست. یک راه خوب برای شمرده تعداد کلمات کلیدی این است که از ویژگی ” Find” در سند خود استفاده کنید و کلمهٔ کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید. اگر بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اید شروع به اصلاح متن خود کنید و سعی کنید به جای خود کلمهٔ کلیدی از مترادف‌های آن استفاده کنید.

  • البته انواع مدل های محتوا در سایت وجود دارند که می توان به محتوای صفحه مقاله، محتوای صفحه محصول، محتوای دسته بندی ها، محتوای صفحه خدمات، محتوای لندینگ پیج های خاص در سایت اشاره کرد.
  • شما ميتوانيد از داستان هايي كه دوستانتان يا مشتريانتان و يا حتي رقبا و هركس ديگري كه برايتان تعريف كرده استفاده كنيد.
  • همچنین در نظر داشته باشید که این نمونه در نرخ‌های میزان کلیک نیز تأثیر زیادی دارد چون هدف خاص خواننده را محقق می‌کند و هرچه مرتبط‌تر باشد بهتر است.
  • قاعدتاً استفاده از محتوای تصویری و عکس ها هم روی مخاطب پسندی محتوای سئوشده و هم فهم گوگل تاثیر بسیاری خواهد داشت.
  • در همین راستا نسخه انگلیسی کتاب الکترونیکی که در پیش رو دارید را خریداری کردم و مطالعه کردم.

امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. به این ترتیب متوجه خواهید شد که در چه موضوعاتی می‌توانید محتوای موجود را به‌روز رسانی کرده و مجددا منتشر کنید و در چه موضوعی نیاز دارید که محتوایی را از صفر تولید کنید. زبان مخاطب شما چیست؟ کجا باید این مخاطبان و کاربران بالقوه را پیدا کنید؟ شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفتگو جای بسیار مناسبی برای این کار است. توئیتر، فیسبوک، وبینارها و کانال‌های بحث و گفتگو همگی از این دست‌اند. وقتی در مورد موضوعی صحبت می‌شود، می‌توانید زبان به کار گرفته شده توسط مخاطبان آن موضوع را شناسایی کنید و در مطالب خود استفاده کنید.

شناسایی پرسونای مخاطبان در جهت لحن و سختی محتوا

همیشه هم در نظر داشته باشید که از به کار بردن افعال سخت جلوگیری کنید و ساده صحبت کنید. ازآنجایی‌که کدهای اسکیما بسیار گسترده هستند و برای توضیح کامل آن باید یک مقاله جدا نوشت، پیشنهاد می‌کنم راجع به آن به تحقیقات مفصلی بپردازید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه Yoast Seoبه‌سادگی می‌تواند در انجام کارهای بالا به شما کمک کند.

دوره آموزش تولید محتوا سئو شده

بعد از بروزرسانی محتواهای زامبی نباید تولید محتوا را متوقف کنید. به همین راحتی میتوانید ببینید، رقیب شما با این عبارت کلیدی یک صفحه خاص را تولید کرده است یا نه و به این شکل میزان رقابت را بسنجید. ابتدای همین مقاله توضیح دادیم که کلمات کلیدی longtail چی هستند. نه اینکه تولید محتوا را متوقف کنید، بلکه سرعت تولید محتوا را کاهش و آپدیت محتوا را افزایش دهید. روش های مختلفی برای استخراج عبارات کلیدی که کاربران شما سرچ میکنند وجود دارد.

LSI (ال اس ای) یا عبارت کلیدی هم خوانده یا مرتبط چیست؟

احتمال اشتراک‌ گذاری محتوای جامع چهار برابر بیشتر از محتواهای دیگر است. او ۲ سال است که به طور تخصصی وارد عرصه سئو شده از این طریق درآمدزایی می‌کند. سعی می‌کند همواره اطلاعاتش آپدیت باشد و اصل بروز بودن و مطالعه را به دو فرزند خودش منتقل نماید.

ایجاد لینک داخلی، این اطمینان را به شما می دهد که مقالات قدیمی تر شما بازدیدکنندگان جدید بیشتری را دریافت کند. اغلب مبتدیان این اشتباه را می کنند که لینک داخلی را به صورت یک طرفه انجام دهند، یعنی فقط از مقاله جدید به مقاله قدیمی لینک می دهند. در صورتی که شما می توانید با ویرایش پست های قدیمی تر برای پیوند به مقالات جدید خود از حداکثر مزایای ارزش لینک استفاده کنید. از آنجاییکه ارائه محتوای با کیفیت (از نظر کپی نبودن، قدرت انتقال مفاهیم، سئو و تخصصی بودن) بزرگترین دغدغه رایا مارکتینگ می باشد، همواره خودمان را در معرض تست شما کارفرمایان گرانقدر قرار می دهیم.

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، پس از تعیین عنوان، می‌توانید بر روی دکمه “ویرایش” در سمت راست لینک خود کلیک کنید. این قسمت در زیر باکس عنوان شما در بالای صفحه ویرایش پست قرار دارد. می‌توانید کلمات کلیدی را حفظ کنید اما کلمات تکراری یا غیر ضروری را حذف کنید. مهم نیست که آیا محصولی را به فروش می رسانید، خدمات ارائه می دهید، یک وبلاگ می نویسید یا هر چیز دیگر، بهینه سازی برای موتورهای جستجو، یک الزام است. با سلام، جای این سوال اینجا نبود، چرا که مطلب درباره تولید محتواست!