متادیتا چیست؟ متادیتاها، دادههایی هستند که جزئیات مربوط به یک داده دیگر را تشریح میکنند. یعنی مثلاً وقتی محتوایی تولید میکنیم، توضیح کوچکی هم در مورد آن محتوا مینویسیم. این توضیحات کوتاه در قالب متادیتا منتشر میشود که موتورهای جستجو به آن توجه میکنند تا اطلاعات بیشتر و درک درستتری از محتوای ما بهدست بیاورند. Yoast SEO به شما کمک می کند متن خود را کمی بیشتر تغییر دهید. اگر مقاله خود را نوشته اید، بر روی ایده اصلی تمرکز کرده اید و خوانایی پست خود را بهینه کرده اید، باید نگاهی به تجزیه و تحلیل SEO در Yoast SEO بیندازید.
- به این دلیل که میزان کلیک نقش مهمی را در جستجوگرها ایفا می کند.
- در این روش مثلا شما یک مقاله سه هزار کلمه ای و خیلی جامع با تمام اصول سئوی محتوا نوشته اید.
- متن لینک باید کاملا شفاف و واضح انتخاب شود تا کاربر در هنگام کلیک کردن بداند که انتظار چه محتوایی را داشته باشد.
- اگر کاربران محتوای ما را دوست داشته باشند، گوگل ما را در نتایج برتر نمایش میدهد؛ حتی اگر وضعیت سئو سایتمان خیلی خوب نباشد.
- اولين قدم هم اين است كه ١٠ كلمه را از لیست خود انتخاب كرده و يكى از آنها را آناليز كنيد.
پس ما قبل از اینکه یک محتوایی را بخواهیم تولید کنیم مواردی را بررسی میکنم. محتوای شما باید اطلاعاتی که کاربر به دنبال آن است را در اختیارش قرار دهد. این کار باعث می شود تا اهمیت و ارزش صفحات را برای گوگل مشخص شود. همانطور که گفته شد، نوشتن محتوای طولانی می تواند یک مزیت رقابتی برای شما باشد.
Lsi مخفف latent semantic indexing به عبارت های کلیدی گفته میشود که از نظر معنایی به عبارت کلیدی ما نزدیک هستند. در این بخش به توضیح بخش های مختلف و اصطلاحات مختلف مربوط به کلمات کلیدی میپردازیم تا ادامه بحث را بهتر و عمیق تر درک کنید و بتوانید استفاده کنید. همانطور که چرخ ها بدون موتور کارایی ندارد، محتوا بدون سئو نیز در بازاریابی دیجیتال کارایی ندارد. و درست مثل موتور بدون چرخ، یک ماشین پر زرق و برق است که در هیچ کجا، جایی ندارد.
لینک های خارجی در محتوا
برای لینک دادن به این سایت های از انکر تکست های نامرتبط استفاده کنید و نهایتا در هر محتوا یک تا 3 لینک خارجی ایجاد کنید، نه بیشتر. وجود داشتن یا نداشتن این کلمات هم خانواده و lSI تبدیل به یک معیار ارزش گذاری سئوی محتوا شده است. پس از اینکه عنوان جذاب مقاله توانست مخاطب را به سایت شما جذب کند، وظیفه لید یا پاراگراف اول مقاله شروع میشود. لید میتواند تعیین کننده این باشد که مخاطب شما به مطالعه مقاله ادامه بدهد یا در همانجا تصمیم بگیرد که از صفحه خارج شود. با توجه به مطالب گفته شده به همان اندازه که CTA در رونق کسب و کار اینترنتی موثر است نادیده گرفتن آن میتواند به ضرر ما تمام شود. همان طور که شروع شما با دقت بالایی مورد توجه است باید سعی کنید همین جذابیت را در انتهای محتوای خود نیز ایجاد کنید.
۴- محتوای بلند بنویسید.
اما مشکل اینجاست که مشتریان بالقوه ما به طور مستقیم به دنبال خدمت یا محصول ما نمیگردند؛ بلکه به دنبال راهحلی برای حل مشکلشان هستند. به همین خاطر، ما محتوایی را تولید میکنیم که مشکل آنها را حل کند و در این بین، به معرفی خدمت و محصول خودمان میپردازیم. لحن محتوا رابطه مستقیمی با سن، جنسیت، شغل، محل زندگی، میزان درآمد و تحصیلات، ویژگیهای شخصی و علایق مخاطبان هدف دارد. وقتی که شما اهداف و نیت خوانندگان ایدهآل خود را مشخص کنید میتوانید در مسیر ارائه محتوایی گام بردارید که همیشه مرتبط با آنها باشد.
و صفحات فرعی (کلیدواژههای جانبی، عمدتا دو یا چند کلمهای و با تعداد جستجوی کمتر)، وارد جزئیات مربوط به زیردستههای آن موضوع میشوند (کلیدواژههای دُم دراز). برخی عوامل و فاکتورهای ذکر شده مرزهای گاها نامشخصی دارند. مثلا طول مقاله و پوشش موضوع، عواملی هستند که به گوگل نشان میدهند که با یک محتوای جامع و با کیفیت روبرو هستند. اما اگر بخواهیم صرفا با قصد افزایش طول مقاله و جلب نظر موتورهای جستجو، مطالب بیکیفیت و نامرتبط به محتوا اضافه کنیم، در نهایت بازخوردهای منفی کاربران منجر به از دست دادن رتبه خواهد شد. این تکنیکها نهایتا در محل قرار گرفتن محتوای شما در بین نتایج جستجوی گوگل تاثیرگذار هستند. اما معمولا روی کیفیت محتوایی که به کاربر ارائه میشود تاثیر آنچنانی ندارند.
پست وبلاگ و بلاگنویسی برای افراد و کسبوکارها مزایای زیادی دارد. خبر خوب اینکه در بسیاری از سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس، دکمههای اشتراک اجتماعی در قالب اصلی وجود دارند؛ بهطوریکه بهمحض انتشارِ محتوا ظاهر میشوند. خلاصه، باید اطمینان پیدا کنید هنگامیکه محتوا از طریق پلتفرمها اشتراکگذاری میشود، عالی بهنظر میرسد. از برچسبهای درست استفاده کنید تا مشکل رایجی که در آن تصویر یا عنوانی بهاشتباه در اشتراکگذاریهای اجتماعی نمایش مییابد، پیش نیاید.
اگر عنوان اصلی کاربر را درگیر نکند، تأثیر منفی در سئو محتوای متنی و سایت دارد. از طرفی، موتورهای جستجو هم از عنوان اصلی برای درک موضوع مقاله و کلمه کلیدی صفحه استفاده میکنند. پس عنوان مقاله باید بیانگر موضوع مقاله و کلمه کلیدی صفحه هم باشد. پس در این مقاله هرکجا از گوگل حرف زدیم، منظورمان سایر موتورهای جستجوی دیگر هم است. ضمن اینکه در فرایند تولید محتوا بر اساس سئو، هدف ما نباید فقط کسب رتبه بالاتر در گوگل باشد. محتوای ما باید برای مخاطب هم کاربردی و ارزشمند باشد و نیاز او را رفع کند.